Mankeren jullie vaak iets of zijn jullie vaak ziek?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hoe gaat het met je?

Ik ben niet vaak ziek maar heb wel heel vaak vage klachten... Ik weet waar dat door komt, ik heb een paniekstoornis en ben druk bezig om hier weer bovenop te komen, hopelijk zijn al die vage klachten dan ook weg.

2. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Sinds de geboorte van de eerste en zeker sinds hij naar het kdv gaat, loop ik geregeld te snotteren, of heb ik kleine griepjes. Gewoon in de lappenmand dus en na een week of 2 is het wel weer over. Daar heb ik het verder niet over met anderen hoor en ik ga ook gewoon werken.

Bij mij ligt de grens bij echt hoge koorts, of buikgriep waardoor ik niet verder dan 5 meter bij het toilet uit de buurt durf te blijven :D

Ik erger me stiekem wel eens aan collega's die zich vaak ziekmelden (in mijn ogen zonder dat er veel aan de hand is). Het komt erop neer dat de anderen dan extra werk op hun bordje krijgen. Daarom voel ik me ook heel erg schuldig als ik zelf heel soms thuisblijf.

3. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ik heb gelukkig bijna nooit wat... "klopt heel hard af". Werk bijvoorbeeld al 6 jaar bij dezelfde baas en heb in totaal 78 ziekteuren staan (waaronder 2 dagen "spijbelen" wegens totale shock na ontdekken zwangerschap ;) )

4. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Voor de zwangerschap nooit ziek..

Sinds de bevalling van mijn dochter heb ik chronische blaasonstekingen (en een mooi littekentje op mijn nier nu ook), door mij bekkenbodem (ruststand is niet goed). Waarschijnlijk door dezelfde probleem heb ik nu prikkelbare darm syndroom. In combinatie met de aambeien is dat alles van prettig.

Anderhalf jaar aan de anti biotika en onderhoudskuren en metamucil zakjes heeft flink weerstand opgeslokt, dus ik raak wel snel verkouden, en soms zo heftig verkouden dat ik even echt een dag niks kan.

Loop nu ook al een jaar bij de huisarts vanwege vage vermoeidheidsklachten.. waarschijnlijk deels door de stress en deels door de constante onstekingen in mijn lichaam.

Dus ik ben wel zon mopperkont met een hoop klachten, maar ik hou ze wel voor mezelf of voor de familie...

Na de zwangerschap staat me meer medicatie te wachten.. Dan kan ik hopelijk normaal plassen aangezien de myofeedback niet voldoende werkt. Yay.. Normaal plassen.. Daar zou ik echt veel geld voor geven hoor!

5. Zonnestraal89

Zonnestraal89 Actief lid

25 mei 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas wel.

Afgelopen jaar 30+kilo afgevallen. Hierdoor gingen mijn heupen zich weer aanpassen na. Met als gevolg slijmbeursontsteking (2,5 maand mee gelopen) begin van het jaar virus gehad en 2,5 week de deur niet uitgekunt. Nu afgelopen week heftige darmvirus gehad.
    Maar heb ook wel eens hoofdpijn zo erg dat ik alleen kan liggen en geen geluid en bewegingen kan verdragen.

6. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik herken het wel...
    Na de zwangerschap is het bij mij ook begonnen met vage kwaaltjes. Ook een B12 te kort en nu weer moe...
    Heb het idee dat het nooit ophoud ;)

Maar echt klagen doe ik niet. Als iemand vraagt hoe het gaat dan zeg ik wel hoe ik me voel, maar ook niet altijd :)

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #67 lovewinnie, 17 sep 2013
    Laatst bewerkt: 17 sep 2013
    Nou waar moet ik beginnen :) .
    Voor ik kinderen kreeg was ik nooit ziek. Ellende begon in de laatste zwangerschap pas echt zoals vroegtijdig breken van vliezen en 5 wk bedrust.
    Daarna ontstoken borsten door niet goed drinken van zoontje Inc bloed en pus.

Dan denk je dan houdt het op aar dan begint het pas

2009!Schildklier werkt versnelt. 1 jaar medicijnen, echo etc. Begin 2011 weer goed zonder medicijnen.
    2011 hernia l4/l5. Dec 2011 operatie en lang herstel wat niet wilde opschieten. 2012 nieuwe klachten en Nieuwe onderzoeken waaronder mri's , foto's, neurloog, chirurg etc. Nieuwe hernia, ondertussen 90mg morfine per dag en spierverslappend en paracetamol. Uiteindelijk juni 2013 operatie en nu weer herstellende.

Dan had ik dit jaar veel last van voeten en gewrichten waarbij voeten zo erg opzwollen dat ik er niet meer op kon lopen. Testen wezen reuma en jicht uit. De pijn is gebleven maar vocht is weg dus ga maar niet meer hiervoor naar de huisarts. Ga wel weer is als ik niet meer kan lopen.
    Verder heb ik altijd minimaal 3x een flinke griep elke winter. Blaasontsteking zo nu en dan, en nu het kouder weer wordt slechte weerstand en continu verkouden. Ga gewoon door maar breekt wel op. Geef mijn de zomer maar. Minder pijn, minder ziek etc. Standaard regelmatig flauwvallen en lage bloeddruk ( 100/60 doms lager) Hartkloppingen etc. Huisarts kan niks vinden en houdt het er maar op dat dit altijd zo zou blijven
    Dan heb ik een zeer schommelend gewicht. Kan in en maand van 68 naar 60 gaan en weer terug naar 68. Hierdoor altijd koud omdat mijn lichaam zich niet goed kan instellen op de buitentemp. Altijd moe en lig vaak 8 uur boven ( soms eerder) en slaap voor half 10 om moe ok half 7 weer op te staan

Als ze vragen hoe het gaat zeg ik goed. Kan altijd slechter toch.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    O en vergeet niet de standaard kwaaltjes als slijmvliesontsteking in schouder (3x) , vorige winter zware longontsteking ( na de xoveelste griep) en keel/amandel ontsteking. O wat was ik er ziek van. Moet wel zeggen dat ik altijd te lang wacht om naar de huisarts te gaan waardoor het vaak verwaarloosd en ik langer moet herstellen. Ben niet zo fan van de huisarts.
    ben vast nog zat vergeten van het afgelopen 2 jaar alleen al. Te veel om op te noemen.

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hoe gaat het met je?

Ja echt waar, op verzoek van een heleboel mensen postte ik op FB de bloeddrukwaardes. Als we dan een verjaardag hadden, vroegen diezelfde mensen dus wat de waardes waren en of ik me al beter voelde. Terwijl ik dus 2 dagen daarvoor ofzoiets weer een update gegeven had. ;)

Ik voelde me net een aparte attractie ofzo.

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Buiten migraine heb ik eigenlijk nooit iets. Daarom moet ik nu af en toe wel lachen om hoe ik de kleine kalchtjes van mijn zwangerschap ervaar. Ik heb ook tijdens zwangerschap bijna nergens last van, dus als ik mezelf dan hoor, nadat men gevraagd heeft of ik klachten heb, over dat ik merk dat die buik nu al zit waar vroeger niks zat (met voorover bukken ofzo, en hij is nu nog klein) en steken in mijn lies, dat ik denk. Stel je niet aan joh. :D

11. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik mankeer van alles maar klaag nooit. Maar maak vaak genoeg mee dat er mensen zijn die er wel te koop mee lopen en het altijd erger hebben dan een ander. Het vervelende is wel, omdat ik er niet te koop mee loop en niet klaag, ik minder snel geloofd word. Het is helaas niet anders maar heb wel eens gezegd dat ze best eens een weekje mogen ruilen.

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik mankeer ook altijd wat maar ben niet zo klagerig..
    Ik heb een spierziekte maar daar zul je me niet zo snel over horen,ook een paar keer hernia gehad..wat heb ik eraan om dat overal te verkondigen.
    Het is wel vervelend om zo vaak iets te mankeren,heb me dit jaar al 4 keer ziekgemeld en ben al 4 keer langdurig (6 maanden of langer) in de ziektewet geweest. Spierziekte,hernia,depressie,bekkeninstabiliteit..

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Had al een reactie geplaats, maar nu ga ik toch even klagen! Bleh wat voel ik mij lamlendig! Volgens mij heb ik een voorholtontsteking. Alles onder zn oogkassen doet pijn, druk op mn oren! Ben moe en kan door de druk bij mn ogen/oren/kaken niet slapen. Bleh, morgen nog 1 dagje en dan 5 dagen vrij *klaagmodus uit*

14. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik heb niet vaak wat maar als ik wat heb is het dan ook echt meteen goed raak.Ben inmiddels alweer 15x geopereerd(narcose),3x trombose gehad en 1x longembolie en 2x hartklachten.(Heb een stollingsfactor wat meespeeld) Ben nu 63 kilo afgevallen en de astma die ik ernstig had is zo goed als weg verder hoop ik dat het zo blijft want kan en wil voorlopig me echt goed voelen en geen rare dingen meer hebben ook omdat mijn man zijn gezondheid niet goed is.

15. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Nee, nooit. De laatste keer dat ik echt ziek was, had ik een acute bronchitis. Daar heb ik me verschrikkelijk ellendig van gevoeld, maar dat is alweer 8 jaar geleden.

Verder ben ik nooit ziek (genoeg) om thuis te blijven van mijn werk. Ik ben wel eens verkouden, of ik heb veel last van hoofdpijn, maar daar klaag ik niet over. Dat heeft iedereen wel eens.

16. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik mankeer van alles, ben van september tot april chronisch verkouden met dikke ogen verstopte neus etc, heb Cvs, ben afgelopen maand in het ziekenhuis opgenomen ivm onstoken lymfeklieren waarbij ze dachten aan kanker, heb al jaren onverklaarbare blauwe plekken, mijn geestelijke gezondheid is ook ruk, maar hey, we zullen toch door moeten, dus loop dr echt niet constant over te klagen.

Deel Deze Pagina