Misschien een beetje raar en het zouden de hormonen kunnen zijn maar ik voel me er niet prettig bij. Mijn man heeft een auto van de zaak en blijkt af en toe er in te roken ( sigaren ). Hij gaat het nu niet meer doen maar ik heb het idee dat de auto nog naar sigaar ruikt ondanks luchten enzo. Ons dochtertje is nu bijna 7 weken en we gebruiken die auto als gezinsauto in het weekend etc. Hoelang zouden die stoffen in de auto blijven hangen? Hebben jullie een idee? Ik voel me er niet meer prettig bij om onze baby in die auto te vervoeren nu ik weet dat er in gerookt is.
Geen idee. Maar k zag laatst een moeder met kleine baby in draagzak en zij rookte er lustig op los. Vond dat echt vreselijk. Zonder verder iemand te willen veroordelen maar moest er door dit topic weer aan denken. Fijn dat jij je in elk geval druk maakt en hopelijk weet iemand het antwoord. Ik vind sigaren trouwens echt smerig ruiken haha. Erger dan sigaretten.
Ik vind het ook vies en dat is ook het enige waar we ruzie over kunnen maken. Ik heb nu bijna de neiging om de auto chemisch te laten reinigen en met mijn eigen auto erachter aan te rijden met de kinderen in mijn auto, als we ergens naar toe gaan.
Haha geweldig! Ik denk dat de sigarenlucht niet schadelijk is voor je kids... Volgens mij is het schadelijk als er direct wordt gerookt of nog (veel) rook aanwezig is. De geur zelf lijkt me dan, ondanks dat het super goor is, niet schadelijk.. Maar misschien weet iemand anders dit wel zeker
Die lucht kan heus geen kwaad hoor, alleen de rook zelf. Maar wat superranzig zeg, bahbahbah. Dat zijn niet je hormonen hoor, dat is gewoon vies
Haha ik kan juist niet tegen sigaretten rook, dat vind ik zó vies! (vroeger zelf wel gerookt) maar sigaren vind ik altijd wel lekker ruiken, vooral toen ik zwanger was als er iemand voorbij kwam gelopen die een pijp rookte volgde ik ze practiscch met mn neus... maar in ieder geval, denk niet dat het echt kwaad kan, laat de auto flink luchten dan zal het vast goed zijn! Kindje natuurlijk wel uit rook houden, maar dat doe je al
Schadelijk, dat denk ik ook niet. Maar ik zou het wel ranzig vinden om je kids in die vieze lucht te vervoeren. Vaak ga je dan zelf ook helemaal naar sigaren stinken, dus nee, ik zou er ook niet vrolijk van worden
De fijnstof blijft wel degelijk hangen. Ik weet niet hoe lang. Ik zou het sowieso niet op prijs stellen als mijn partner zou roken. Ik vind daarbij dat je als ouder de verantwoording hebt zo gezond mogelijk oud te worden. Maar goed. Nooit roken dus op plaatsen waar de kinderen komen. Dus geldt niet alleen voor de baby .
Mijn vader rookt ook sigaren (niet bij de baby) maar als ze dan bij mijn vader is geweest dan ruikt ze helemaal naar sigarenrook! Bah! Ik denk dat zolang er niet in de directe omgeving van de baby gerookt wordt het allemaal niet zo veel kwaad kan! Maar als ik persoonlijk iets smerig vind is dat er in een auto gerookt wordt! Ook zo zonde van de auto!
De kinder(long)arts van onze kinderen zegt dat de geur van rook ook prikkelend kan werken. Helaas rookt mijn man ook. Nooit binnen, maar de lucht blijft dus ook wel aan je kleding en in jullie geval in de auto hangen....
Dit is wat ze derdehands rook noemen. Minder schadelijk dan tweedehands rook (meeroken in directe nabijheid van een roker) wat weer minder schadelijk is dan zelf roken, maar jammer genoeg ook niet volledig onschadelijk. Ik krijg hoestbuien als ik rook ruik, of dat nou 'vers' is, of dat het in iemands haar of kleding of auto hangt. Dat kán niet goed zijn voor zulke kleine, tere en bovenal schone babylongetjes. Ik weet niet wat je ermee moet. Voor mij zou het onacceptabel zijn, maar het zou ook nooit voorkomen. Niemand in mijn omgeving rookt nog. Ik zie trouwens dat het een auto van de zaak is. Bij mijn vorige werkgever was het absoluut verboden om daarin te roken. Het kost namelijk nogal wat om zo'n auto te laten reinigen, mocht die ooit ingeleverd moeten worden... Mag het bij je man wel?