Baby van 4 maanden drinkt maar 60 cc per keer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amberma, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberma

Amberma Nieuw lid

9 apr 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Wie kan mij helpen of herkent dit. Mijn dochtertje is 4,5 maand en drinkt erg slecht (nu al sinds een week of twee a drie). Ze drinkt erg onrustig. Ze begint enthousiast aan de fles, maar naar 60 cc wil ze absoluut niet meer drinken. (Totaal krijgt ze 300 a 400 cc binnen voor een gewicht van +/- 5,5 kg.) Ook niet als ik het na een half uur of zo nog een keer probeer. Ze vraagt ook eigenlijk helemaal niet om een fles. Ze is erg snel afgeleidt, dus ik geef haar al de fles in een donkere kamer.
    Ze plast nog wel, maar heeft geen zware luiers meer. Verder slaapt ze wel erg veel. Vaak wordt ze wel na drie kwartier wakker, maar na tutje valt ze weer in slaap.
    Wie herkent dit of heeft tips.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

In ieder geval geen tutje meer aanbieden als ze wakker wordt, maar direct de fles geven. Ook al heeft ze een half uur daarvoor gedronken. Is er verder niets veranderd qua voeding?

Is ze verder wel vrolijk en alert? Als ze nog plast hoef je je niet direct zorgen te maken, maar kijk hoe ze in haar vel steekt. Veel baby's hebben periodes dat ze slecht eten. Het kan zijn dat tandjes doorkomen of dat ze in een sprongetje zit. Wat is de algemene indruk van je dochtertje? Als dat goed is, hoef je je niet direct zorgen te maken. Gewoon de fles aanbieden wanneer ze erom komt en niet teveel in een keer.

3. Amberma

Amberma Nieuw lid

9 apr 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    De voeding is niet veranderd. Ze krijg nutrilon pepti met nutriton, omdat ze mogelijk koemelkallergie heeft. Ze heeft ook nutramigen gehad, maar dat wilde ze absoluut niet drinken. Ook niet gemengt met pepti.
    Verder zit ze aan de lactulose omdat ze heel moeilijk poept. Ze poept meestal maar 1 keer per week, terwijl het niet hard is, maar dun en donkergroen. Maar de lactulose helpt niet echt. Ze krijgt al een volwassen dosering.
    Ze laat veel (stinkende) winden.
    Ze is niet echt heel vrolijk. Praat bijna niet en lachen doet ze ook niet heel veel. Ze is eigenlijk snel chagerijnig.Tandjes zou kunne, maar ik voel of zie nog niets in haar mondje.
    Ik vind wel dat ze veel slaapt. Vandag al van half 7 tot 9, van half 10 tot half 1, van half 2 tot half 4, maar wilde weer naar bed, nog tot half 5. En nu weer al van kwart voor zes tot nu. Dus al bijna 10 uur. en vannacht ook heel de nacht eigenlijk.
    Kben bang dat ze straks stille ondervoeding krijgt ofzo.

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Zoveel slapen, zo weinig drinken klinkt bij mij in de oren alsof ze iets onder de leden heeft. Zou even contact op nemen met de huisarts.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier ook een zeer slechte drinker van 5,5 kg en 4,5 maand oud
    Ze moet volgens de kinderarts en dietist minimaal 500cc binnenkrijgen en plasluiers controleren wegens kans op uitdroging

Ze drinkt overigens al vanaf de geboorte slecht door allergie en extreme kolieken (nu nog)

Nutrilon zorgt vaak OF voor diarree OF opstopping, zou dis de nutriton laten staan als ze zo verstopt is.

Verder bij 300cc in 24 uur echt aan de bel trekken, dan droogt ze gewoon uit. Controleer of ze nog huilt met traantjes, haar huisje goed meeveert en of ze voldoende speeksel in haar mondje heeft (tip vd kinderarts)

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou het eens proberen zonder de nutriton. Misschien gaat het haar niet snel genoeg en verliest ze daardoor interesse. Je kunt ook eens proberen of ze het lekkerder vindt als je er wat rijstebloem (evt vanille) door doet. Onze jongste dronk de flessen ook slecht, maar papflessen dronk ze beter. Vond ze lekkerder denk ik.

Verder zou ik morgen contact opnemen met de huisarts. Ik vind dat ze ook wel heel erg veel slaapt voor een baby van 4,5 maand en dan ook nog zo weinig drinkt en ook niet lekker in d'r vel lijkt te zitten. Klinkt niet goed... Baby's van 4,5 maand horen te lachen... Maar mssn is ze wel zo sjagrijnig omdat ze honger heeft?

En zoveel lactulose wat niet werkt? Klinkt als iets wat je ook bij huisarts/kinderarts kunt aankaarten...

7. Amberma

Amberma Nieuw lid

9 apr 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kwijlt nog wel dus dat zou betekenen dat ze nog niet uitgedroogd is dan? Ze drinkt uit een speen twee en als ze 100 cc drinkt doet ze daar maar 5 minuten over. Een kleinere speen wil ze niet want dat vind ze te langzaam gaan. Er zit maar een btje nutriton in maar 1 schepje. Dat is omdat de pepti zo dun is en ze had last van reflux wat met de pepti over is. Die rijstebloem ga ik eens proberen. De laatste dagen slaapt ze wel erg veel. Ze is maar maximaal drie kwartier wakker. Ga toch overleggen met de kinderarts morgen denk ik.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op 300-400 bij dit gewicht zal ze niet zo snel uitdrogen, dat loopt wel los. Onze jongste dronk de afgelopen week erg slecht, max 500 per dag bij 7 kilo, en had ook wel matige plasluiers, maar uitdrogen, dan moeten ze wel echt veel minder nog binnenkrijgen.
    Gezien het vermoeden op KMA zou ik denken dat het voeding weigeren daarmee te maken zou kunnen hebben en je toch echt over moet naar nutramigen dan.
    Maar wat de andere meiden ook al zeggen: misschien eerst even proberen zonder nutriton, of anders met grotere speen, en kijken of dat helpt. Om welke reden gebruik je nutriton?

Daarnaast is het wel zo dat er echt vervelende buikgriepen rond gaan, dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Je zou even met de huisarts kunnen overleggen of een ontlastingkweekje wat duidelijkheid zou kunnen geven?

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat betreft de lactulose: misschien even vragen of je niet aan de forlax mag? Caitlyn gebruikt dat, en dat werkt erg goed.

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Er werd een tip gegeven over rijstebloem. Dat maakt de voeding wel dikker, maar ze raken er ook sneller verzadigd van, wat zou kunnen betekenen dat ze nog minder gaat drinken. Mocht ze door de smaak wel beter gaan drinken dan is dat hartstikke goed natuurlijk, dus proberen kan geen kwaad.
    Wellicht zou je kunnen proberen om kleinere hoeveelheden vaker aan te bieden. Dat wordt vaak ook geadviseerd bij spugen/buikgriep en reflux.
    Mijn beste tip ;) : Laat je dochtertje even nakijken bij de huisarts en vraag advies hoe dit aan te pakken.
    Succes!

Deel Deze Pagina