Tot afgelopen woensdag was de baby veel actief maar nu helemaal niet. Ik voel hem wel maar meer bewegingen dan schopjes en ook niet veel als voorheen. Afgelopen donderdagavond nog aan de ctg gelegen omdat ik hem nauwelijks had gevoeld die dag. En sinds dat gebeurd is ben ik er helemaal alert op of ik hem wel voel bewegen. En word ik bijna gek van mezelf Meer dames die de baby minder gingen voelen rond dit termijn?
Herkenbaar, hier voorheen heel veel beweging en nu dagen bijna niet en dan dagen weer heel veel. Hier een actief kind in de avonduren, als ik hem naar 22:00 nog niet gevoeld heb dan heb ik afgesproken met de gyn dat voor de zekerheid een ctg laat maken. Ook ivm dat diabetes heb. Als je niet vertrouwd zou ik bellen.. Beter te vaak dan 1 keer te weinig.
Dat is wel fijn dat je die afspraak hebt gemaakt. Is het al gebeurd dat je een ctg hebt moeten laten maken na 22:00? Ik vind het een hele stap om te bellen in de avonduren maar ben donderdag zo geschrokken dat ik het een volgende keer toch weer doe. Want ik zou het mezelf nooit vergeven als er werkelijk iets aan de hand is.
Ik ben twee weken minder ver, maar sinds gisteren voel ik de baby een stuk minder. Vandaag is de vk langs geweest (andere reden) en zij dacht dat het kwam omdat de baby anders was gaan liggen. Hij lag eerst met zijn hoofd omlaag en ik voelde en zag zijn voeten regelmatig schoppen, maar nu ligt hij met zijn hoofd naar boven en voel ik veel minder. Hoe lastig het getrap ook was (deed echt wel zeer en kon er soms nauwelijks van slapen), ik mis het wel. Soms slaapt de baby natuurlijk gewoon, maar als je de baby al eventjes niet gevoeld heb kun je rustig gaan zitten en even zachtjes aan je buik schudden en dan tellen hoe vaak je de baby daarna voelt bewegen. Ik geloof dat het met deze termijn minimaal 10x per uur moet zijn ofzo. Ben niet 100% zeker, maar is vast te googlen. Blijf alert, zoals al gezegd, beter 10 keer te veel dan 1 keer te weinig.
Ga uit van je moederinstinct meis. Als je twijfelt over je babies gezondheid zou ik gewoon bellen. En ook elke keer. Je kan namelijk niet door je buik heen kijken. Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn ventje in de laatste weken drukke en rustige dagen had. Ook voelde ik hem soms minder doordat ik regelmatig pijnloze harde buiken had. Dat kan dus ook bijdragen aan wat minder bewegen. Maar vooral jezelf dus niet gek maken. Beter een keer te vaak laten checken
Het is ook niet dat ik hem helemaal niet voel maar minder. Morgen even de vk bellen, misschien kan ze me wel gerust stellen.
Hier hetzelfde! Ben nu bijna 32 weken. Ik voel hem nog wel bewegen en herken het ook wel van mijn eerste zwangerschap. Denk ern groeispurtje.. Mijn vk zegt altijd bij twijfel 2 uur op je linker zij liggen. Ben je niet tevreden dan bellen!
Ik heb het ook rond die termijn gehad hoor. Een dag dat ik haar minder voelde of anders voelde dan normaal. De andere dag leek het er dan weer veel meer op. Ik kreeg meer de indruk dat ze dan in een groeispurt zat of dat ze met haar benen naar achter lag, waardoor ik haar minder voelde. Inmiddels zijn de bewegingen nu nog weer anders geworden. Voor mij is gewoon de standaard dat ik haar in ieder geval een aantal keren per dag voel, zoals ik gewend ben. Dus niet 10 keer per dag en blablabla en wat je nog meer leest. Dat kan voor mij op bepaalde tijdstippen zijn, of als ik even uitrust of het soort bewegingen. Zijn die er niet zoals ik ze ken, dan ga ik de vk bellen. Maar als jij het niet vertrouwt, dan natuurlijk altijd bellen!