Je praat helaas tegen een muur. Ze is er al vaker op aangesproken maar blijkbaar te egoïstisch om eens goed naar zichzelf te kijken.
Ts: Wat vervelend. Mijn situatie is wel wat anders. In principe wilde mijn vriend geen 2e, ik heb toen gezegd dat ik die wens wel had en her daarbij gelaten. Hij wilde na een paar maanden ineens wel een 2e. Niet voor mij maar omdat het ineens bij hem begon te kriebelen.. kriebelende ballen ofzo? Gelijk na de geboorte van de 2e riep die heel hard dat ik maar moest genieten want dit was echt de laatste. Ik heb toen gezegd dat ik nog altijd een wens had voor een 3e en dat hij niet in zijn eentje kon beslissen dat die 3e er niet kwam en dat dit iets was waarover we een keer een gesprek moesten hebben. Ik ben er in die tijd nooit meer over begonnen maar als het gevraagd werd zei ik altijd dat ik nog wel een wens had. In november vorig jaar kwam die thuis en zei dat ie heel graag nog een 3e wilde. Out of the blue. Nog even over gesproken maar hij was vastberaden. In januari was ik zwanger en hij kijkt er enorm naar uit. Mijn wens was altijd 4 kindjes en dat weet ie. Maar ik heb besloten deze zwangerschap te ervaren als de laatste en extra te genieten. Ik ga niet beginnen over een 4e. Ik mag al blij zijn dat ik er straks 3 heb Komt er ooit een 4e dan zal dat vanuit hem zijn.
Omdat Tja meisje omdat jij blijkbaar niet tegen een duidelijke mening kan die anders is dan de jouwe is een ander egoïstisch? Zegt meer over jou. Sommige mensen vinden omgaan met kritiek of een andere mening zo moeilijk (zoals jij ook al vaker hebt aangegeven). Nogmaals openbaar forum waar iedereen zijn mening mag geven. Ook als je geen jaknikker bent.
De man van TO wil het niet! Dat is zijn goed recht. En financieel speelt daarbij mee. De reden maakt overigens niet uit. Als 1 het niet wil heeft de ander zich daarbij neer te leggen (zonder er iedere keer over te beginnen zoals ik hier vaak lees).
Maar jij insinueert dat de man (het meeste) moet betalen. Maar je bent toch een gezin? Financiële zaken zijn dan toch samen?
Ik kan er prima tegen hoor. Ik vind alleen dat je het soms wel wat aardiger kan brengen. Je mening geven is prima en je hoeft het er niet mee eens te zijn.
‘Als ik je post goed heb begrepen was je man nooit echt enthousiast. Ik denk te lezen dat ie vooral mee ging in jouw wens, 3 is voor hem misschien meer dan genoeg. Ik vind dat je man juist heel verstandig is door naar de praktische en financiële kant te kijken. Kan het zijn dat hij opziet tegen de kosten van nog een kindje erbij? En mijn ervaring is dat mannen veel minder met baby’s en kleine kinderen hebben, dat vinden ze meer een vrouwending, Misschien is het verstandig om het er niet meer over te hebben met je man, dit is denk ik iets wat jij moet gaan verwerken, daar kan hij waarschijnlijk niet zo veel mee. Mijn advies is dan ook om het te laten rusten en te kijken naar wat je hebt, een prachtig gezin van 5.’ Hiermee zeg je hetzelfde maar kom je naar mijn mening niet over als een naar mens. Misschien kun je wat met de tip
@ TS ik zal nog even mijn eigen mening hier neerzetten. Ik snap dat het ontzettend verdrietig voelt. Dat mag natuurlijk. Schrijf erover, praat erover, misschien met vriendinnen als je vent er gek van wordt Heel veel succes met het een plekje geven.