Ziekenhuis in en uit......

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door debby25, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Hey dames,

Ik ben terug van lang weg geweest.
    Inmiddels al een aantal afspraken gehad in het ziekenhuis voor, bloedonderzoek, inwendige echo's en kweekjes.

Vriendlief moest z'n kampioenen afgeven en die uitslag was uitstekend :) Dat was echt zo'n opluchting voor ons allebei.

Mijn uitslagen waren ook allemaal goed tot nu toe....of ik evt verklevingen heb zou nog uit verdere onderzoeken moeten blijken. Vrijdag nog een inwendige echo gehad en daar waren 2 eiblaasjes duidelijk op te zien. De linker was relatief wat kleiner en de rechtse was groter dan gemiddeld +/- 22 mm. Heel het weekend flink geklust en maandag ochtend weer terug voor een echo. Me eisprong was geweest en het eitje dus onderweg.....:D
    Afwachten of je ongi wordt is erg, maar wetende dat je rondloopt terwijl je bevruchting plaats vind is vreemd.

De 16de mag ik testen....en of ik nu ongi wor of juist niet....dan moet ik bellen voor een afspreek...dit worden 2 hele lange weken :(

Heeft een van jullie miss ervaring, en kan mij miss vertellen hoelang het blijven proberen zeg maar duurt meestal? Ik durf het niet te vragen op het zkh, ik wil niet te ongeduldig overkomen ;)

Ik hoor het graag van jullie.....
    Groetjes Deb

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Heej,

Geen ervaring, maar ik duim voor je.

3. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Hoi Debby.

Tot je dertigste jaar is de kans om zwanger te worden 15 procent per maand. Van alle vrouwen die zwanger proberen te worden lukt dat bij 30 procent binnen 3 maanden, bij 70 procent binnen een half jaar en bij 80 procent binnen het eerste jaar. In de regel ga je in Nederland pas naar de huisarts als je een jaar lang zonder succes geprobeerd hebt om zwanger te worden. Jij loopt al bij het zkh. dus je hebt al een jaar geprobeerd?

4. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Hey Alexandra,

Jah dat klopt de laatste pil was op 17-1-10 dus nu iets meer dan een jaar geleden. Ik weet idd dat de feiten van zwanger raken anders zijn dan de meeste vrouwen denken en geloven.

Ik ben nu op van de zenuwen....normaal is je nod het uitgangspunt...maar die zenuwen zijn er nu al,
    Heb jij miss enig idee hoeveel maanden ze het in het ziekenhuis op de "normale" manier proberen voordat ze verder gaan met de volgende stap?

groetjes

5. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer alle uitslagen goed zijn, moet je volgens mij nog een half jaar zelf proberen en dan kan evt. IUI... weet het niet helemaal zeker, maar dan verbetert iemand me vast wel ;)

6. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Dit zal per ziekenhuis misschien verschillen, maar ik denk ook na 6 maanden IUI of andere onderzoeken.

7. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Bij ons was na een hoop slechte uitslagen alles afgelopen november alles wonder boven wonder in eens goed...
    wij moeten door proberen tot de 2 jaar... Dat is juni dit jaar.
    Maar ieder ziekenhuis hanteerd andere normen... ik zit overigens in het UMC.

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Debbie,
    Wauw, wat spannend! Twee weken wachten. Dat is echt killing!!! Ik heb er nog geen ervaring mee. Waarschijnlijk zit ik over een week of 2 in hetzelfde schuitje...Ik ben vandaag begonnen met hormoonspuiten om mijn eierstokken aan het werk te zetten en hopelijk over 2 weken zal ik mijn eisprong hebben....Eindelijk!
    En het is afhankelijk wat je reden is dat je nog niet zwanger bent, voordat je aan de IUI mag starten. Mijn man is onderzocht en zijn zaad was 16% beweeglijk....Te laag dus. Ik werd niet ongesteld, ook niet na Provera, dus ons is IUI geadviseerd. Ik ben nog geen 5 mnd geleden gestopt met de pil....

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    spannend meid!! ik heb afgelopen ronde hetzelfde gezeten...alleen was hier de kans heel erg klein dat het raak zou zijn omdat de samenlevingstest negatief was.
    maar ik snap dat je het spannend vindt...maar ik vindt het overigens nu niet spannender dan voorheen...

10. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Meestal als alles goed is en je bent niet zwanger na 2 jaar beginnen ze met IUI.
    Misschien dat het in sommige ziekenhuizen nog een half jaar zelf proberen is.

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi Debby,

Ik weet niet hoe lang jullie al bezig zijn, maar ik neem voor het gemak maar aan ruim een jaar, aangezien dat meestal het tijdstip is waarop je naar het zkh gaat. Bij ons bleek ook dat alle testen in orde waren en er werd ons toen verteld dat we het nog een half jaar zelf mochten proberen. Echter ze stonden wel open voor onze ideeen en er bleek onderhandelingsruimte ;). Uiteindelijk hoefden we het dus maar 3 mnd zelf te proberen. Dit was achteraf maar goed ook, omdat de eerste 3 iui's eindigde in overstimulaties en dus niet doorgingen, het lab een tijdje dicht ging (geen iui) en de iui daarna slecht was getimed ;). Uiteindelijk heeft het dus nog bijna een jaar geduurd voor ik een x een "gelukte"iui kreeg (en zie banner :D), maar zo extreem langzaam gaat het normaal natuurlijk niet. Anyway, om een lang verhaal kort te maken: je moet natuurlijk niet hyper veeleisend overkomen, maar wees ook niet te bang om aan te geven dat je iets te lang vind duren als jullie zelf al lang hebben gewacht. Vaak staat het zkh ook wel open voor jullie suggesties.
    Succes!

12. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Elk ziekenhuis werkt anders. Bij ons werden we doorgestuurd naar de gyn. toen we een jaar bezig waren. Toen kwam eruit dat manlief zwakke zwemmers heeft zijn toe gestart na anderhalf jaar met IUI!
    Maar als er niks aanwijsbaars te vinden is zal je waarschijnlijk nog wel zelf moeten blijven proberen!!

13. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Allemaal bedank voor jullie reactie....

Wij zijn idd ruim een jaar bezig...en nu sinds 2 maanden in het ziekenhuis. Jah ik denk idd dat ik me gevoelens iets duidelijker moet maken, ik zou alleen zo graag weten of alles goed is bij mij. De zwemmers zijn goed en niks mee loos. Hebben we nu altijd gewoon verkeerd getimed.....miss wel.

Wij hebben nog geen samenlevingstest gehad...ook dat zou wat meer duidelijkheid geven natuurlijk. Mocht alles goed blijken, zou ik het niet erg vinden om het nog een jaar of ander half zelf te proberen....iedereen zou natuurlijk het liefst willen dat het wondertje op de "normale" manier ontstaat.

Twijfel kwaaltjes....zijn er ook :(
    * Borsten die zeer doen
    * Opboeren
    * Rommelende darmen/buik
    * Moe
    * en misselijk

Maar jah dit alles kan ook de ongi zijn;)

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Debby,
    Maak dit dat bekend bij de gyn. Echo en bloedtest is vaak standaard. Als dit goed is en bij je man ook geen probleem is, dan kan IUI een uitkomst zijn. Vraag hem wanneer je hiervoor in aanmerking komt. Volgens mij moet je dan ook een HSG en een samenlevingstest doen. Bij mij overigens niet, maar dat kan altijd nog komen. Liever niet natuurlijk ;).
    Wanneer mag je weer terug trouwens? Ik zou de vragen opschrijven en meenemen!

15. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Hey Kitty,

Jah IUI lijkt mij ook het meest voor de hand liggende....en een uitkomst. Zeker omdat ik wel bang ben voor hormoonbehandelingen, het kan je zo beinvloeden(humeur, karater).

Omdat ik vrijdag een flink ei-blaasje had zitten, moesten we dus heel het weekend klussen :) Maandag ochtend was hij gesprongen...en onderweg voor bevruchting.
    Van de arts mag ik de 16de testen, blijft me menstruatie uit of komt ie juist wel, dan moet ik ze bellen dan plannen ze een afspraak in en gaan we voor de volgende ronde weer.

Maar idd ik zal haar de volgende keer gaan bombarderen met me vragen:D

x

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hee meis,
    ik hoop natuurlijk voor je dat het nu raak is, maar het feit dat er niks uit het onderzoek kwam en jullie nog niet zwanger zijn hoeft helaas niet te betekenen dat je al die tijd op de verkeerder tijden hebt geklust. Bij ons was alles helemaal ok en ik weet 100% zeker dat we altijd juist hebben geklust (we klusten vrij veel;) en ik heb lang getempt, waardoor ik altijd wist wanneer mn ei was) en nog lukte het maar niet. Er kunnen zoveel andere, complexere redenen zijn of gewoon domme pech.
    Ik denk dat je inderdaad nog een HSG en samenleveingstest krijgt (kreeg ik wel) voor ze je weer zelf laten klussen. Soms krijg je met iui trouwens ook hormonen, ook als alles helemaal goed is. In ons zkh doen ze dat standaard als er niets uit de onderzoeken komt, omdat het je kansen iets verhoogt. Maar zelf heb ik nooit zo'n last gehad van die hormonen (pms was stukken erger), dus het hoeft niet gelijk een nadeel te zijn om te te krijgen. Maar goed laten we hopen dat dit alles niet nodig is en je nu zwanger bent!

17. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Hey Nana,

Jah ik denk dat ik het allemaal maar even op me af moet laten komen...maar voor me eigen geruststelling wel even me vragen op tafel moet gooien. Ik hoop het nu ook...zoals ik al eerder schreef heb ik wel een aantal kwaaltjes...maar die kunnen ook duiden op ongi dus daar heb ik ook weer geen piep aan hahaha

Ik heb alleen wel continu een vieze (zuurachtige) smaak in me momd en dat is niet tof..kramp, hoofdpijn, misselijk enz allemaal prima maar dit is raar en niet met tandenpoetsen weg te krijgen.
    Ieman ooit van gehoord?

xx

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik niet, maar ik denk dat je nu bij elk dingetje gaat denken of het misschien met een evt zwangerschap of mogelijke ongi te maken kan hebben. En 16 mrt is nog best ver weg voor ongi klachten. En een innesteling kan ook zowaar 5 dgn duren, dus of je daar al klachten van kunt hebben? Geen idee. Succes met wachten!

19. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Jah dat is ook zo.....mijn lichaam heeft me al eens eerder voor de gek gehouden helaas.

Waar mijn vriend vanmiddag wel achter kwam is dat ik striea streepjes op de zijkant van me borst heb, en toen ik keek zag ik ook blauwe aders.....maar jah niets is zeker idd.

Denk wel dat ik niet tot en met de 16de kan wachten en miss eerder al de cb haal. Die kan evt al 4 dagen voor nod.

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    :). Zou ik denk ik ook doen...Hou je ons op de hoogte? Ben erg benieuwd :p.

Deel Deze Pagina