ben dr zo zat van, is inleiden op verzoek mogelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalea, 7 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik kan al weken heel moeilijk slapen door de pijn, heb veel last van m'n bekken om het nog maar niet over flinke ischias te hebben (aan beide kanten :evil: ), hoe ik ook liggen ga, ik verga van de pijn. ik slaap nu al weken heel weinig, moet minstens 6x per nacht uit bed. ik kan dan amper uit bed komen zoveel pijn. overdag ook heel veel periodes dat ik niet meer lopen kan door de ischias, en heb al een kleintje van bijna 1,5jr dus dat is echt geen doen. heb ook vaak dat ik geen kant meer op kan: zitten gaat niet, staan ook niet, maar liggen ook niet. het word met de week erger, ik hou dit echt geen 6 weken of langer meer vol :cry:

wie weet of inleiden op verzoek mogelijk is? (ja niet morgen natuurlijk :p is nu nog ffies iets te vroeg)

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik ben bang dat ze dat niet gaan doen meis.
    Helaas zit er niks anders op dan uitzitten.

Tis rot, maar even niks aan te doen.

3. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    het enigste wat je kan doen is het bespreekbaar maken maar ik denk niet dat het doen als zij het niet noodzakelijk achten en als het met de baby nog wel gewoon goed gaat.

4. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik denk ook dat het enige dat je kan doen het bespreken is. Maar ik zou er maar geen rekening mee houden dat ze je eerder inleiden, dat doen ze echt alleen in noodgevallen (bij levensgevaar voor jou of je kindje).
    Sterkte!

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ja kunt het besrepken maar er zijn vrouwen die er erger aan toe zijn en het ook gewoon moeten volhouden. ik denk dat het enige is dat je kunt hopen dat de bevalling spontaan begitn met 37 wk :). als de baby het nog prima doet dan zullen ze er wel mee wachten dnek ik want als het gewoon natuurlijk gaat is dat beter voor jou en je kindje

6. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Je zal het moeten volhouden, je baby is nog niet klaar om geboren te worden, je bent pas 33 weken zwanger en ik kan me helemaal voorstellen dat iemand het zat is maar 37 weken moet je sowieso overheen.
    Dus nog even op je tanden bijten!

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Je kan het altijd bespreekbaar maken et je gyn of vk.
    Ik zou bij darryl* ingelied worden maar hij kwam die nacht spontaan, bij Dylano ben ik met 37 en 6 dagen ingeleid. LAg al 8 dagen in t zh met weeen dat niet doorzette.
    Dus je kan het overleggen.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Jalea,

inleiden op verzoek zullen ze echt niet doen, maar ik zou het wel met je VK bespreken en samen met haar bekijken wat wel kan... Misschien dat je bijvoorbeeld thuishulp kunt krijgen vanwege je fysieke toestand? Dat soort oplossingen...
    En misschien kun je een osteopaat bellen: die kunnen misschien wel wat met die isschias en met je pijnen... (als je googelt op nederlandse vereniging voor osteopatie, kun je zoeken naar eentje bij jou in de buurt.
    Ik heb er altijd, (weliswaar voor andere klachten), veel baat bij gehad... Mogelijk dat zij jou kunnen adviseren wat er met je klachten kan....

Vroeger je kindje laten komen, is trouwens voor je kindje dan weer slecht he? Is ook maar de vraag of je dat dan wilt... Zou toch mooi zijn als die kan komen op de tijd dat die er helemaal klaar voor is, :)
    Sterkte!

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik bedoel natuurlijk niet <37 weken he, even voor de duidelijkheid :)

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    zelfde klachten en heelas ook bij mij gene inleiding...en ook nog eens door gelopen tm 42 weken.

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    claudia, moet er niet aan denken, 42 weken pfffff, arme jij!
    hoop maar dat 'ie net als de eerste vroeg komt

12. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Je kan het altijd vragen natuurlijk!

Alleen is het dan afwachten of het werkt!

Ik ben vorige week met 37.3 ingeleid en afgelopen donderdag met 38 weken ook weer.

Eerst met tabletten en daarna 2 x met gel...

Helaas de hele dag weeen gehad, maar helemaal niets veranderd van binnen!

Je lijf moet er blijkbaar zelf al helemaal klaar voor zijn, voordat alles aanslaat.

Geloof me, je gaat meer kapot van dat soort mislukte pogingen dan nog een paar weken proberen door te zetten!

Kop op meid, succes

13. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik duim voor je :)

14. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Als er geen gevaar is voor het kindje, leiden ze bijna nooit in voor 40 weken. Tenminste dat is mij in het ziekenhuis verteld. Het schijnt dan ook wat moeizamer te gaan dan na 40 weken.
    Ik zelf heb met mijn 1e 15 dagen langer gelopen en nu heb ik aangegeven dat ik echt bij 41 weken ingeleid wil worden. Bij mijn 1e verliep niet alles vlekkeloos en dat wil ik dit keer niet laten gebeuren. Gelukkig werd dit wel gerespecteerd in het ziekenhuis en als deze week de kleine niet komt, dan gaan ze me dus wel inleiden.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb laatst een vrouw in het ziekenhuis ingeleid zien worden met 37 weken terwijl het gevaar echt ontzettend minimaal was. Het was gewoon wat verstandiger, maar niet noodzakelijk. Haar bloeddruk was iets te hoog en ze had eiwitten in haar urine, maar inmiddels vlak voor het inleiden waren die eiwitten weer weg en was haar bloeddruk ook redelijk normaal. Maar toch maar ingeleid.

Ik zou het dus wel bespreekbaar maken inderdaad. Ik geloof dat je wel echt een geschiedenis hebt hierin en ik kan me voorstellen dat ze het bij bepaalde gevallen wel doen. Want jouw lichaam verzwakt nu ook alleen maar en mogelijk is het toch beter voor je lichaam als de bevalling wat eerder plaatsvindt.

Overigens is die vrouw met 37 weken heel snel bevallen nadat ze is ingeleid. Dus niks mislukte pogingen :)

16. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    ik ben twee keer ingeleid met precies 38 weken, ook ivm heftige bekkenklachten en de groote van de kids. de gyn. stond er helemaal achter, dus het is ook afhankelijk welke gyn. je treft. ik zou het gewoon aankaarten en horen wat ze ervan vinden.

17. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik kon niet meer voor of achteruit van de pijn in mijn heupen en mijn VK zei "je zit het maar uit", lekker antwoord he :rolleyes: ik had toch het geluk dat ze zich aandiende met 38w6d.

Ik ben van mening dat het kind voor gaat...maar ik kan me goed voorstellen dat als je heel veel ongemakken ondervindt dat je het weleens goed zat wordt.

18. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik zal het eens bespreekbaar maken, moet komende week op controle.
    ben vanochtend (een deel van?) de slijmprop verloren, dus wie weet hoef ik het niet uit te houden tot 40wk!
    mijn eerste kindje kwam met 36,5 week, 1,5dag nadat ik de slijmprop verloren ben.
    niet dat ik nu hoop dat ik morgen ga bevallen hoor maar het geeft toch een klein beetje hoop dat ik niet tot 40wk (of langer;)) zal hoeven wachten

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Je zou inderdaad kunnen proberen het bespreekbaar te maken, maar in de regel word je alleen maar ingeleid wanneer er direct gevaar bestaat voor de baby. Sterkte nog met de laatste loodjes.

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik zou het wel bespreekbaar maken. misscien dat de vk je wel optijd wilt proberen te helpen dmv strippen

Deel Deze Pagina