Klinkt mij als zwangerschapsichsias, herken je klachten enorm! Ik zou als ik jou was een afspraak maken bij de fysio. Van de klachten afhelpen zal lastig worden, maar hij kan wel de pijn voor je verlichten... succes!
Ik Google ook altijd wat ik denk te hebben of wat mijn kinderen hebben en dan ga ik naar de ha om iets er tegen te vragen Ik heb een mannelijke ha maar op de praktijk is ook een vrouw. Voor het ene ga ik liever naar hem en voor andere dingen naar haar.
Komt dat niet gewoon door zijn kundigheid? Ik zeg toch ook niet dat het per definitie dan ook zo is, maar die gedachtegang, maakte ik op uit haar berichtje
Dan heeft het toch niks te maken met dat hij een man is? Heb je zelf niet gevraagd of het met je zwangerschap te maken kan hebben? Dat zou ik gedaan hebben. En nu de fysio bellen, die kan je waarschijnlijk wel helpen
Mijn huisarts is een man. Mijn cardioloog is een man. Heb al 2 of 3 keer zijn vrouwelijke vervanger gehad (jaarlijkse controle) en elke keer viel mij dat dik tegen. Haar stijl ligt me gewoon niet. Mijn neuroloog is een man. Of heel soms een vrouwelijke assistente. Jaren een vrouw als gynaecoloog gehad, maar nu overgestapt naar een ander ziekenhuis en daar had ik laatst een man. Belangrijkste is dat ik een beetje een klik heb met de persoon en de persoon een beetje vertrouw.
Mannelijke artsen kunnen echt wel net zo goed een vrouwelijke patiënt behandelen. Ik had een vroedman, in plaats van een vroedvrouw, die mij perfect heeft begeleid tijdens de bevalling en erna. Bovendien was hij ook nog eens de enige lactatiekundige van de vroedvrouwenpraktijk, zonder zijn adviezen en tips had ik waarschijnlijk geen borstvoeding gegeven. Ben hem eeuwig dankbaar Daarnaast uiteraard ook mannelijke huisartsen gehad die mij met m'n "vrouwenproblemen" hielpen, een mannelijke gynaecoloog die overtollig littekenweefsel had verwijderd (er ging alleen nog maar een pink in namelijk), en een andere mannelijke gynaecoloog om een koperspiraaltje te plaatsen. Ik denk dat jij gewoon dikke pech hebt met die mannelijke huisarts.
Tja, ik denk ook dat het meer te maken heeft met de persoon dan het geslacht. Vroeger huisarts (man), heel kundig maar ik vond hem als klein meisje doodeng. Daarna een vrouw, die ik weer niet fijn vond (kortaf enzo). Toen verhuisd en bij de huidige praktijk meerdere artsen gezien die eigenlijk allemaal wel ok zijn. Maar onze eigen vrouwelijke huisarts vind ik het fijnst. Mijn gyn is ook een man, tijdens de zwangerschappen meerdere gyns gezien, ene is echt een l*l, andere is wel fijn. Maar mijn ekgen blijft favoriet (en de vrouwelijke gyn die voorstelde om eerst een ruggenprik te zetten voor het inleiden bij de jongste ). Hier heeft de huisarts ook wel eens dingen opgezocht op google, maar dat was omdat ik andere medicatie kreeg in het ziekenhuis waar zij nooit van had gehoord. Of om gewoon even dingen duidelijk te laten zien. Ik vind dat niet zo heel vreemd eigenlijk.
Ik heb altijd mannelijke huisartsen gehad en ik ben altijd serieus genomen. .. toen ik 2 jaar terug bij de huisarts zat (een man) met het verhaal dat ik al 14 dagen overtijd was maar normaal gesproken nooit overtijd ben; hoorde hij mijn verhaal aan en heeft me bloed laten prikken op een evt. zwangerschap en een echo laten maken voor als er iets anders aan de hand was. Ik heb goede ervaringen met mannelijke doktoren. Ik denk dat jouw huisarts in dit geval ook goed advies heeft gegeven. Let op met pijnstilling omdat je zwanger bent, en verder kun je het beste afwachten tot de volgende echo. Meer kan hij niet doen toch?
Grappig als een man dit over een vrouw zou zeggen is de wereld te klein "we zijn toch niet voor niks geemancipeerd en bladiebla". Maar het is wel normaal om zo over mannen te praten. Bijzonder. Ik zit bij een huisartsenpraktijk van een echtpaar. Ben over allebei zeer tevreden. Het belangrijkste lijkt mij dat je arts kundig is, niet of hij/zij al dan niet een piemel heeft
Ikzelf prefereer zelfs liever een mannelijke arts Weet niet. Beter gevoel bij en ook goede ervaringen mee
Ik heb een mannelijke huisarts en een mannelijke gynaecoloog, heb er werkelijk geen moeite mee. Ze nemen me serieus en doen hun werk goed.
Ik zit bij een man, mijn man bij een vrouw.. Ik heb helemaal geen problemen met mijn huisarts, moet om de 6 maanden mijn borsten controleren en doe het met liefde! (Niet om hem hoor😂 dit moest op mijn 16e voor het eerst, de eerste x was 'raar' maar hij nam me tenminste serieus. (Oke niet seksistisch lezen hoor hahah) Toen mijn man voor zijn bal moest, vond hij het toch wel heel lastig whahaha
Ik loop al jaren bij een mannelijke huisarts heb er nog nooit problemen mee gehad. En hij heeft alles al gezien van me hoor . Kon toen ik ging verhuizen kiezen om naar een vrouwelijke huisarts in de buurt te gaan, maar ik blijf bij mijn eigen huisarts.
Hier ook alleen mannelijke huisartsen..Achja..na mijn bevallingen ben ik wel over een grens heen van preutsheid haha..Erger dan dat kan het niet worden :b Maar vind bij de fysio dan weer wel prettiger om door een vrouw geholpen te worden. Heb nu een mannelijke fysio die met een man getrouwd is, voelt ook wel fijner...haha zit tussen mijn oren hoor.
Ik heb al 22 jaar dezelfde mannelijke huisarts. Heel tevreden over hem, gewoon recht door zee, geen gezeik, geen gepoezel. Ik mag hem altijd emailen en als het echt nodig is, dan moet ik toch sowieso altijd even langskomen op de praktijk. Omdat hij me kent, weet hij ook dat ik niet zomaar klaag en dat als ik kom, dat er ook echt daadwerkelijk wat aan de hand is. Uitstrijkjes enzo daar begint hij niet aan. (En ik zou me daar ook niet helemaal gemakkelijk bij voelen, aangezien ik hem al vanaf mijn kinderjaren ken.) Dat laat hij aan zijn assistentes over en als het nodig is, geeft hij gewoon een doorverwijzing voor een gynaecoloog. Topvent!
Toen ik bij mijn man introk en ik voor het eerst een afspraak had bij onze mannelijke huisarts moest ik letterlijk met de billen bloot voor een inwendig onderzoek. Ook goeiemorgen! Het is een hele aardige leuke man waar ik mee kan lezen en schrijven.Als er iets met de jongens is, ik mag gelijk komen. Hij doet helemaal niet moeilijk en heeft mij na allebei de bevallingen gebeld hoe het ging, soort van telefonisch kraambezoek Google vind ik niet eens zo heel erg. Die encyclopedieen die ze vroeger gebruikten updaten zich niet automatisch en zijn dan sneller verouderd, op het internet lees je vaker nieuwe ontwikkelingen en ervaringen van anderen. Een goede arts weet wel de nuttige informatie eruit te halen.