Mannelijke gastouder

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Krissie85, Feb 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Kind bij mannelijke gastouder

1. Ja, geen probleem

2. Ja, onder bepaalde voorwaarden

3. Nee, tenzij...

4. Nee, zeker niet

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Had ook deze keuze genomen.
    Gevoelsmatig vind ik het ( enger)

En ik ben zeker niet bekrompen miss wat oplettend.?

2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Inderdaad. Als ik niet met een vertrouwd gevoel weg kan gaan dan belazer ik toch mijn kind om in mijn ogen een risico te nemen.

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier ook zeer bekrompen: nee echt niet!

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Heel eerlijk, nee. Ik zou er toch niet zo'n goed gevoel bij hebben doordat er zoveel over kindermisbruikers in het nieuws is. Zwemleraren, kinderopvang, noem maar op.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Maar veel van de vrouwelijke GO hebben een man.
    Hoe doen jullie het dan als die man een dagje vrij en dus thuis is? Brengen jullie je kind die dag dan niet naar de GO?
    Want ook al is het niet de GO zelf, die man zit toch in hetzelfde huis en zal ongetwijfeld een beetje meehelpen.

En als er meesters in de onderbouw zitten, kiezen jullie dan een andere school uit? En zwemleraren, kiezen jullie dan een ander zwembad?
    Vraag me dat oprecht af hoor.

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Als ik er verder geen goed gevoel bij zou hebben (man of vrouw) zou ik het ook zeker niet doen. Maar bij voorbaat nee zeggen, nee dat doe ik dus niet.

Ik zeg bijv ook niet bij voorbaat nee tegen de mannelijke stagiaire op de psz, de zwemleraar van mijn dochter, een verpleger in het ziekenhuis, een meester, de gymleraar, fysiotherapeut, vader van een kindje uit de klas die thuis voor de kids zorgt en waar dochter bij gaat spelen etc etc.

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Nee, en eigenlijk ook niet op een BSO en KDV. Heel bekrompen inderdaad maar heb er geen goed gevoel bij.

8. Yanna

Yanna Actief lid

Aug 7, 2013
    295
    6
    18
    Helemaal nooit!! Zou mijn kinderen daar niet heen brengen. Stel nu dat mijn jongens straks ouder zijn, zo vanaf 8 á 10 jaar en er moet dan eens een man oppassen zou ik het niet erg vinden. Maar een baby/peutertje zou ik niet aan een man toevertrouwen, behalve aan mijn eigen vader en broers.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Ik heb nee ingevuld, maar als de vraag zou zijn: zou jij je kind naar een vrouwelijke gastouder brengen? Zou het ook nee zijn.

Ik kies voor nee, omdat er gewoon totaal geen sociale controle is bij een gastouder en dit is bij een kdv wel. Ik zeg niet dat het dan niet kan gebeuren, maar de kans is op een kdv wel kleiner. Op een kdv maakt het mij totaal niet uit of er een man of een vrouw zou zijn.

10. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Daar ben ik dus ook wel benieuwd naar; Als de man van je vrouwelijke GO thuis is, breng je dan je kind niet?

Maar niet alleen mannen zijn misbruikers he? Vrouwen doen het net zo goed en meer dan je denkt waarschijnlijk!

11. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Hier wil ik me graag bij aansluiten.

12. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Wauw, verbaast me best hoeveel het niet zouden doen :$ Is verder niet oordelend bedoeld, bij een goed gevoel moet je het nooit doen natuurlijk, maar had het niet verwacht..

Denk ik dan zo naief? :)

13. dekilene

dekilene Niet meer actief

14. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Ik vind je niet naïef...

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Nee, ik zou mijn kind niet naar een mannelijke gastouder brengen.

16. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Nee hoor, iedereen denkt er anders over, dat maakt je geen naief persoon. Het maakt ook iemand die het niet zou doen geen bekrompen persoon.

17. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Ik zei dus wel ja, maar ik kies niet voor een gastouder. Ik heb deze vraag alleen anders benaderd. Want ik dacht meer van "als je je kinderen naar een gastouder zou brengen, zou het dan een probleem zijn als dit een man was?"

18. tuc

tuc Niet meer actief

Wat erg zeg...dat sommigen echt andere gevoelens hebben bij een man of eem vrouw....beseffen denk ik niet dat er gewoonweg meer mannem door de mand vallen omdat vrouwelijke pedofielen veel geraffineerder te werk gaan. Of misschien wil men dat niet zien...

anyway..ik zou een go kiezen op zijn of haar kwaliteiten en niet om geslacht.
    Mijn dochter heeft 2 meneren op school en o wat ben ik blij met die mannen...wat hebben ze mijn dochter goed geholpen.

19. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Nee, daarvoor is er teveel op het nieuws geweest. Al die akelige dingen, mijn vertrouwen hierin is helaas weg.

20. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    O ja hoor, maar zoals ik al zei; een vrouw heeft toch meer een bepaalde feeling als het gaat om kleinere kinderen.

Een leraar, of badmeester kan btw net zo goed een misbruiker zijn hoor. Maar over het algemeen is daar meer oog op. Dus ik vind dat niet te vergelijken met iemand die een gehele dag, zonder verdere controle toezicht heeft op mijn kind. Ook een reden waarom ik sowieso geen gastouder heb.

Maar zoals ik al zei; dan maar bekrompen. Ik zou mijzelf er niet prettig genoeg bij voelen. Dus nee, dan niet.

Share This Page