Mannelijke gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Krissie85, 15 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kind bij mannelijke gastouder

1. Ja, geen probleem

2. Ja, onder bepaalde voorwaarden

3. Nee, tenzij...

4. Nee, zeker niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    5% van alle pedofiele handelingen wordt door vrouwen gedaan, 95% door mannen.

2. tuc

tuc Niet meer actief

tuurlijk, want ze geven dat ook allemaal eerlijk toe;);)

3. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    ??? dit slaat echt nergens meer op. dat zijn gewoon cijfers a.d.h.v. aangiftes en dergelijke.. jouw hoofd zit wel heel diep in het zand.

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik bedoel inderdaad mannen die er bewust voor kiezen om op een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal te gaan werken... Dus geen stage, geen pappa's in de speeltuin, of een stage voor een opleiding... Ik vind dat heel anders inderdaad. Zonder toezicht als gastouder een man zou IK dus niet doen...
    Iedereen zijn mening toch?!
    (Met sommige familie ben ik trouwens ook voorzichtig, dat vind ik erg, maar het is niet anders. Maar dat vind ik weer een heel andere discussie.)

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar als je zo redeneert dat je risico's berekent, dan kan je toch ook niet meer met je kind op de fiets? Of gaan zwemmen? Weet je wel hoe veel kindjes sterven in het verkeer?

Komaan zeg, ik begrijp dat het een grote boze wereld kan zijn daarbuiten. Maar mensen op voorhand al wantrouwen, puur omdat ze man zijn... Jezus, waar ben je dan mee bezig?

6. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    dat is erg belemmerend en dan heb je geen normaal leven meer. Als je je kind niet naar een mannelijke gastouder brengt kun je verder een heel normaal leven leiden :)

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nee jouw hoofd zit juist in het zand..jij denkt dat deze cijfers bewijzem dat er meer mannen pedofiel zijn dan vrouwen..onzin. deze cijfers bewijzen alleen dat van de gepakte pedofielen 95% man is....zou ik nog maar eens over nadenken als ik jou was.

8. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wij hebben sexueel misbruik in de familie door een man. Daardoor zouden wij, als we voor een man zouden kiezen, allemaal signalen oppikken die er dus niet zijn. Zou niet eerlijk zijn tegenover die man, dus daarom kiezen wij er niet voor.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Klopt. Als je vindt dat discriminatie en angst een goeie basis zijn om je kind op te voeden.

10. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit topic slaat echt nergens meer op. Jullie hebben echt geen respect voor anderen. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ervaringen in het verleden mij tot deze keuze brengen. Als iemand liever een vrouwelijke gyneacoloog wil, reageren jullie dan ook zo? Prima dat jullie je kinderen wel naar mannen brengen die jullie niet kennen, ik kies daar niet voor. Dan hoeft er nog niet gezegd te worden dat ik discrimineer.

11. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Wat flauw, om elkaars persoonlijke keuzes aan te gaan vallen.
    Iedereen wil toch uiteindelijk het beste voor zijn kind!
    Dit is echt zo'n "wellus/nietus spelletje" m.b.t. discriminatie.
    Als iemand geen goed gevoel heeft bij een mannelijke GO, dan moet diegene dat toch gewoon lekker zelf weten.
    En inderdaad is het dan erg jammer, dat er van die viezerikken zijn, die het verpesten voor andere mannelijke go's/kinderopvangleiders.
    Maar als het gevoel, of vertrouwen er niet is, dan houdt het gewoon op.

Iedereen maakt eigen keuzes m.b.t. hun kinderen, en naar mijn idee zit niemand hier verkeerd!

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk heb jij een goeie reden om hier zo over te denken. En ik respecteer jouw gevoelens hierover.

Maar ik verzet me wél tegen het gemak waarmee er in dit topic gezegd wordt dat mannen als kinderverzorger niet kunnen 'want ik heb gehoord dat er pedofielen bestaan'. Dat is toch net als zeggen dat alle vreemdelingen buiten moeten 'want ik heb gehoord dat sommigen van hen criminelen zijn'. Dat is toch ook niet ok?

13. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee. Motivatie : Is een gevoel.

14. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Dit wordt helemaal niet gezegd. Sommige zeggen alleen dat ze er zich niet prettig bij voelen en daarom niet een mannelijke gastouder willen. We zeggen niet dat ze niet geschikt zijn en ook niet dat het pedofielen zijn.

15. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Sorry Tuc ben ik nou verplicht om mijn kind naar een mannelijke gastouder te brengen omdat het anders mijn schuld is dat zijn carrière verwoest is?? Ik zeg trouwens ook niet dat ik alle mannen die in de kinderopvang werken pedofielen zijn, maar het is wel erg naïef om te zeggen dat ze niet bestaan!
    Ik word een beetje bang van iedereen die ja zegt als het met die persoon "klikt". Dat is gevaarlijk.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat ben je niet verplicht...helaas. Wel om je volle verstand te gebruiken en te bedenken wat voor gevolgen dat heeft als het iemand in jouw omgeving treft.

En het is heeeeeeel erg naief om te denken dat er in de kinderopvang meer mannelijke dan vrouwelijke pedofielen werken...heel dom als je zo denkt. Zou op je kdv toch nog maar eens goed rondkijken...je weet nooit.

17. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Goh Tuc,

Wat een gevoelige snaar voor jou?!
    Ben deze reacties niet van je gewend??

Grtz.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat klopt wel..ik heb de beste krachten als collega's weg zien gaan omdat ze er niet meer tegen konden met de nek aangekeken te worden. Mannen die de kinderen zoveel te bieden hadden...zoveel andere inzichten als dat wij vrouwen konden.
    Ik vind het zo ontzettend belangrijk dat er in de basis opvang van een kind psz/kdv/go/kleuterklassen een man betrokken is.

En ja ik wordt ontzettend verdrietig van de meeste reacties hier.

19. tuc

tuc Niet meer actief

En ik vind het eng dat veel ouders denken dat hun kind bij een vrouwelijk persoon per definitie veilig is. Want die cijfers van 95% en 5% zijn echt niet de werkelijkheid...daar ben ik van overtuigd.

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Liever dat dan vertrouwen op een schijnveiligheid op school, zwemles, kinderdagverblijf etc.. Zelf iemand zien, ontmoeten, gesprek mee aangaan en niet vooraf alleen maar op geslacht beoordelen. Dat laatste is mijn inziens veel gevaarlijker en vooral: zo'n voorbeeld wil ik voor mijn kinderen absoluut niet zijn! (Ookal heb ik zelf een seks. misbruik verleden gehad..) Afgaan op je eigen gevoel als je iemand ontmoet is goed, maar niet als je dat niet eens aangaat en je je gevoel alleen maar baseert op dingen uit het nieuws..

Hoeveel vaders die het (iets) moeilijk hebben moorden niet het hele gezin uit of de kinderen. Hoevaak is dat het afgelopen jaar wel niet in het nieuws geweest..? :( Als je dan zo zwart-wit gaat denken ook alle vaders die niet lekker in hun vel zitten, net gescheiden zijn etc, maar niet meer in de buurt van hun kinderen laten komen. Want stel je toch eens voor..

Deel Deze Pagina