Mannelijke gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Krissie85, 15 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kind bij mannelijke gastouder

  1. Ja, geen probleem

  2. Ja, onder bepaalde voorwaarden

  3. Nee, tenzij...

  4. Nee, zeker niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb ook nee gestemd. Waarom? Geen idee, is gewoon mijn gevoel. Net als mijn tandarts een vrouw moet zijn, ook zonder gegronde reden.

    En de man van mijn gastouder is vaak thuis, juist leuk. Mijn zoontje doet graag echte stoere jongensdingen, en haar man ook. Hij mag ook met hem mee, zonder mijn gastouder. Maar als vaste gastouder zoek ik toch echt een moeder. Misschien om te compenseren dat ik er niet kan zijn (bedenk ik me nu)
     
  2. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Waarom? Ik irriteer me aan de toon waarop tuc altijd door topics gaat. Dit is niet de eerste keer dat ze zo reageert.
     
  3. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Reageer dan niet, waarom kan het niet gezellig blijven tegenwoordig....
     
  4. misa

    misa Niet meer actief

    Herkenbaar, hier ook..! Haha
     
  5. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Tja ik geef gewoon een mening en zij een sneer. En zo raar vind ik mezelf niet doen.
     
  6. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ben wel benieuwd waarom
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113

    Ach haar reactie er na is nog erger...gevalletje van onzeker, gefrustreerd en overspannen...
     
  8. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ja dat is het
     
  9. genaio22

    genaio22 Actief lid

    15 dec 2013
    320
    189
    43
    ik heb nee gestemd maar dat zou ik ook bij een vrouwelijke go doen.
    en ook bij kdvb.
    en de enige man waar ik mijn kind bij laat is mijn vriend en dan ook max 2a 3 uurtjes.

    omdat apart van eventueel misbruik ik gewoon niet geloof en nog nooit gezien heb dat een man een kind net zo goed als een moeder kan aanvoelen .

    zodra ze een jaar of 4 is zou ik haar veel geruster achterlaten bij opa en mijn vriend de hele dag .
     
  10. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Vind ik best zielig voor je vriend dat je hem niet vertrouwd? Het is toch de papa.
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113

    Maar jij houdt je kind tot een jaar of 4 constant bij je?? En psz ofzo dan?? En met 4 jaar zal ze dan gelijk de hele week naar school zijn..lijkt mij nogal een overgang.
     
  12. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hahaha mijn man voelt onze jongens soms beter aan dan mij hoor. Papa en mama zijn hier gelukkig totaal gelijk.
    Ik hoop dat je thuis onderwijs gaat geven, want een kind na 4 jaar ineens op school droppen wordt een hel voor dat kind.
     
  13. Frummel

    Frummel Niet meer actief

    Nee. Waarom? Gewoon omdat ik daar geen prettig gevoel bij zou hebben.
     
  14. genaio22

    genaio22 Actief lid

    15 dec 2013
    320
    189
    43
    ik vertrouw hem wel in de zin dat hij haar nooit iets aan zou doen maar hij ziet gewoon niet wanneer ze slaap heeft hij denkt tot nu toe nog steeds dat elk huiltje honger is
     
  15. genaio22

    genaio22 Actief lid

    15 dec 2013
    320
    189
    43

    fijn voor jou dat het bij jou zo gaat begrijp je intonatie niet helemaal ..?
    als andere mensen het niet doen zoals jij het doet is het niet goed ?
     
  16. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Dus de man van jou gastouder is nooit thuis als jou kind er is? Poeh dan zou ik jou kindje niet aangenomen hebben. Ik ben zelf gastouder en ipc is mijn man tijdens de opvang op zijn werk maar het gebeurd regelmatig dat hij thuis is ivm ziekte of vakantie. Dan ga ik hem echt niet wegsturen als hier kinderen zijn, het is zijn huis! Tuurlijk doe ik zelf de verzorging vd kids maar hij gaat wel mee aan tafel, stukje wandelen of wat dan ook, lijkt me niet meer dan normaal. Als ouders dit perse niet willen gaan ze maar naar een kinderdagverblijf, gastouder is gezinsvervangende opvang, je kind draait mee in het gezin van de gastouder.
     
  17. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.826
    1.286
    113
    Als hij nooit langer dan een paar uurtjes bij haar is, dan zal hij het ook niet leren.... Hij moet er toch ook de kans voor krijgen! Als jij niet zo vaak bij je kind zou zijn, dan zou je ook niet weten wat je kind met welk huiltje bedoelt.

    Ik vind het ook onzin dat mannen minder goed voor kinderen kunnen zorgen als vrouwen. Als ze het willen en de kans krijgen, dan zijn ze even goed. Ik denk dat het juist prima is dat kinderen verzorging van mannen en vrouwen krijgen.

    Overigens meer OT: ik heb mijn kind niet bij een gastouder gebracht, ik vond dat sowieso niet prettig. Thijmen is wel naar het KDV gegaan, helaas geen mannelijk personeel. Nu op de BSO zijn er wel mannelijke begeleiders, juist leuk! Die doen weer andere dingen met de kinderen dan de vrouwelijke begeleiders.
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Maar hoe zie jij dat dan voor je als een kind 4 jaar lang constant bij haar moeder geweest is en die moet dan ineens 5 dagen naar school.
     
  19. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik weet niet waar je dat leest hoor, lange tenen?
    Ik bedoel het precies zoals het er staat.
    Dat ik hoop dat je je kind thuis onderwijs gaat geven, want na 4 jaar abrupt naar school toe gaan kan heel erg moeilijk voor (sommige) kinderen zijn.
    Vanaf de geboorte begint het loslaten, en daar is papa ( en de omgeving ) een zeer belangrijk onderdeel van.
    Ik ga er vanuit dat je nu nog vol vanuit je hormonen praat, waarin je je kind tegen alles en iedereen wil beschermen en vindt dat alleen mama het goed kan doen. Dat beeld veranderd vaak wel naarmate je kind ouder wordt :)
     
  20. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Ooooh joh, straks komt je kindje op een leeftijd dat je blij bent dat er een papa/opa is ;)

    Maar ik heb nee gestemd, gevoelsmatig liever niet.
     

Deel Deze Pagina