Ervaringen IUI

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Iloon28, 15 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloon28

Iloon28 Lid

12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Op 23 juli heb ik een intake gesprek om te beginnen met IUI. Ik vind dit best wel spannend.
    Hoe zijn jullie ervaringen geweest met IUI, is het gelukt om zwanger te worden en hebben jullie dit met of zonder hormonen gedaan?
    Ik probeer me nu al zo veel mogelijk in te lezen over hoe het eraan toe gaat zodat ik al wat voorbereid bent. Ik weet dat we wel goed geïnformeerd gaan worden bij het ziekenhuis maar ben benieuwd naar de ervaringen van jullie!

Liefs, Ilona

2. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Hey Ilona,

Dit is mijn vierde IUI en ik slik Clomid medicatie en spuit Ovitrelle...

Kwa ervaring tsjaa bij ons heeft het slecht uitgepakt..zaadkwaliteit van mijn man is niet optimaal.. denk dat het ICSI of IVF wordt..

3. Iloon28

Iloon28 Lid

12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Dankjewel voor de reactie!
    Ik hoop dat het voor jullie snel mag lukken om toch zwanger te worden!

4. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Thanks! Bijna 2 jaar bezig pfff

5. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Hier goede ervaringen met iui. Mijn zoon ligt nu lekker naast me te slapen en we hebben deze week weer een eerste gesprek bij de kliniek. Ik was direct de eerste iui zwanger (daarvoor meer dan 30 rondes teleurstelling) helaas is dat een miskraam geworden. Toen de 4e poging weer zwanger. Wel vond ik het zwaar, die nadruk zo op het zwanger worden, spuiten, metingen en dan 2weken wachten. Ik gebruikte gonal f en pregnyl.

6. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Het is inderdaad erg zwaar pff en vooral die 2 weken wachten..normaal is een streep hartstikke zwanger! En nu test je vals positief als je eerder test.. echt frustrerend...

7. Iloon28

Iloon28 Lid

12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Fijn om te horen dat het een positieve ervaring is voor jullie! Wij hebben helaas ook nog nooit een positieve test gehad in de 21 rondes die we nu hebben gehad.
    Ben ook benieuwd hoe het mij afgaat als we er eenmaal mee bezig zijn, zal inderdaad wel zwaar worden!

8. Iloon28

Iloon28 Lid

12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Pff ja dat is ook al een hele lange tijd, wij inmiddels 21 rondes!

9. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    Hier ook een POS verhaal.
    Wel 3jr moeten wachten met tussenpoos.
    Maar bij na zh in ronde 6 of 7 zwanger geraakt, was 2de ronde met hormonen ( menopur en pregnyl).
    Ik ben bam-mer dus vandaar iui

Het is me erg meegevallen wbt het spuiten en reageren op hormonen, ik was erg hoopvol en wist zeker dat t ging lukken, tuurlijk was k teleurgesteld als t weer niet was gelukt..
    En die wachtweken kanonnen...
    Ik heb veel aan t forum gehad moet ik bekennen haha, daar kon ik mijn onzekerheid in kwijt, de tocht naar bevestiging of herkenning.
    Afleiding zoeken...
    En veel testen bestellen in de opruiming, T kost je handen vol met geld :roflmao::roflmao::roflmao:

Nu opnieuw begonnen, zit er weer op dat mooie paarse wachtbankje:rolleyes::rolleyes:
    Van ronde 1.

10. Iloon28

Iloon28 Lid

12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Wat fijn om te horen dat het positief heeft uitgepakt voor jullie!
    Ik denk zelf dat ik het meest opzie tegen het prikken, maar dat zal vast een kwestie van wennen zijn.
    Ja die wachtweken zijn verschrikkelijk! Heb daar nu ook al iedere keer zo’n last van maar kan mezelf redelijk inhouden met testen omdat ik die witte testen zo beu ben. Nu maar duimen om snel een positieve test in handen te houden, dat hoop ik voor jullie ook!

Elraange vindt dit leuk.
  11. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier na 2 iui zwanger. Wat nog steeds een wonder is want wij zaten ver ondef het minimale kwa zaadkwaliteit.

Ik spior gonal en pregnyl. (Op de timing na) had het voor mij geen toegevoegde waarde

Elraange vindt dit leuk.
  12. Iloon28

Iloon28 Lid

12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Heel fijn om te horen dat het bij jullie een goede ervaring was, en dat het dan toch lukte met het minimale zaadkwaliteit!

miniVosje vindt dit leuk.
  13. hildajoris

hildajoris Nieuw lid

22 jul 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hou

14. hildajoris

hildajoris Nieuw lid

22 jul 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Woensdag 10 juli de eerste behandeling iui gehad. In de morgen van zaterdag op zondag wakker geworden met hevige pijn en heel veel bloedverlies. Vanmorgen meteen gebeld met het ziekenhuis. Die pijn hoort erbij. Dinsdag 30 juli weer heen voor de echo om te kijken hoever mijn eisprong is. Wat zijn jullie ervaringen met iui. Wij mogen maar 3x i.v.m met leeftijd.

Liefs, Hilda

15. hildajoris

hildajoris Nieuw lid

22 jul 2019
    3
    0
    1
    Vrouw

Deel Deze Pagina