Ik zou NOOIT een mannelijke vk nemen : S. Is toch minder prettig. Vrouwen zijn op dit gebied denk ik...ja...wat meer geschikt. Maar dat is mijn mening. Ik denk ook dat je bij een vrouwelijke vk makkelijker je hart kan luchten etc. Is toch een vrouw. Die kan jou miss toch net iets beter begrijpen. En lastige vragen hoeven geen reden te zijn om kortaf te doen ; )
mijn man en ik zijn moslim en ook ik had deze week op de spoed een mannelijke gyn die inwendige echo´s bij mij deed mijn man vond het een beetje vreemd maar had er niks op tegen stond er toch naast
Ik vind een mannelijke gyn anders dan een mannelijke vk, daar zou ik ook wel wat moeite mee hebben geloof ik. Maar waarom weet ik eigenlijk niet. Maar als je je niet op je gemak voelt bij je vk, om wat voor reden dan ook, zou ik toch 10 km verderop gaan kijken.
ik kreeg bij de bevalling een invalverloskundige.....een superjong meisje, nooit eerder gezien. Omdat A. in het vruchtwater had gepoept moest ik alsnog naar het ziekenhuis, daar een mannelijke gyn. met veel ervaring en een nuchter type. Achteraf had ik niet zoveel vertrouwen in de invalverloskundige, maar ja, heb niet mee kunnen maken hoe zij het thuis gedaan zou hebben. Mij gaat het er dus vooral ook om dat iemand zijn vak kent en je je op je gemak voelt, dat zit niet in het man of vrouw zijn vind ik.
Gisteren dus weer op controle geweest bij 'mijn' mannelijke vk. (Alvorens eerst een uur met een vriendin aan de telefoon te hebben gehangen om mijn bui te luchten Ik denk dat het nu wel meevalt. Heb gewoon gezegd wat er op mn hart lag (depressieve en ontzettend vermoeide dagen). Ik zeg zonder erbij na te denken 'ken je dat?' Hij:"eh..nee, maar ik kan het me wel voorstellen hoor. Blabla." Ik had hem nog 1 kans gegeven en hij is geslaagd. Dus ik stel mijn bevalling maar voor met 2 mannen om mijn bed... Volgende maand trouwens op controle bij zijn vrouwelijke collega.
Mijn verloskundige heeft zelf ook geen kinderen, dus zij "kent het" ook niet Maar ze heeft wel zo'n ervaring dat ik helemaal op haar vertrouw. Mijn andere vk (ze zijn met zn 2en, en de ene afspraak is met de 1 en de volgende met de ander) heeft 4 kinderen, maar is echt een chaoot, dus ik hoop stiekum dat die zonder kinderen bij de bevalling is
was vorige zw bij vkpraktijk met 4 vrouwen die deelde de weekend dienst samen met praktijk in dorp ernaast, (4vrouwen + 1man) Enprecies in het weekend dat ik beval had de man dienst, ha ha ha ik had op zwgym al gehoord at ie hartstikke goed en aardig was, dus vond het geen probleem ik zit nu deze zw bij de praktijk met man hij beviel goed.
Ik zou graag een man willen als verloskundige. Helaas Heb geen idee waarom, maar ik kan altijd beter mijn verhaal kwijt bij een mannelijke dokter dan een vrouwelijke. Stom, maar waar! Maar goed, als de baby er maar uit wordt gehaald
Ik had een mannelijke verlosk. Echt een super vent! Ik lag regelmatig in een deuk om zijn uitspraken en verhalen tijdens de controles. Je had gegarandeerd een kwartiertje lol. Hij is op en top homo, het leek of je alsnog een vrouw tegenover je had. Iedereen liep ook met hem weg en vroegen speciaal om hem voor de controles. Jammer dat ie niet tijdens m'n bevalling erbij was.
Bij mijn vorige zwangerschap was er ook een mannelijke vk in de praktijk. Echt, zo'n fijne man. Een schatje! Inderdaad liep iedereen met hem weg. Ik had hem graag met controles, de rust zelve, maar wel heel erg grappig en gezellig. Ik had het wel leuk gevonden als hij bij de bevalling was geweest, maar hij had geen dienst. De vk die ik uiteindelijk had was ook een grote schat en een heel fijn mens, dus ik klaag niet hoor