mag ik dit hebben?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ellen291982, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik wilde met kerst een aardbeien tiramisu maken. (gezien bij het programma wie is de chef) zonder de drank natuurlijk. Maar ik zag dat je de eieren alleen klopt en niet verarmd ofz. Mag ik het dan wel hebben? Want klopt het dat je alleen de eieren mag eten als ze gekookt of gebakken zijn?

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik zou het niet nemen, de eieren blijven tenslotte rauw.

3. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    rauwe eieren 'mogen' wel maar je kan er ziek van worden (salmonella) Dit is vooral heel vervelend maar niet schadelijk voor je kindje.

Je kan tiramisu ook makkelijk zonder eieren maken hoor. Ik heb nog nooit eieren gebruikt.
    Of met mascarpone en gelatine of alleen met mascarpone

4. Ellen291982

Oke dat ist ik niet. Ik ben ook een nitwit op het gebied van koken hahaha! :D dus dan kan ik het recept gewoon volgen en dan zonder de eireren?

5. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    ik ken de rest van het recept niet. Misschien kan je hem hier naartoe kopieren (zijn vast nog wel andere mensen die het lekker vinden :) ) Kijk ik even met je mee wat je kan aanpassen.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

rauwe eieren zou ik niet doen :)

7. Ella79

Ella79 Lid

18 dec 2008
    68
    0
    0
    je hebt geloof ik ook gepasteuriseerde eieren/eiwit, las ik hier op een ander lijntje over bavaroise.

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja klopt, je kunt in de supermarkt een fles gepasteuriseerde eieren kopen, zei een vriendin van me ook als tip, maar ik heb het nog niet kunnen vinden.

9. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

je komt er hooguit van aan de diaree.. en dat lijkt me nou ook niet prettig...
    misschien een ander toetje nemen?

10. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Die gepasteuriseerde eieren hebben ze geloof ik bij de grotere AH. Vooral rond de feestdagen.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Eieren in tiramisu? :(

12. Amom22

Amom22 Niet meer actief

zou het risico niet nemen, er zijn vele andere lekkere toetjes

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Nee geen rauwe eieren, dus ook geen chocolademousse (wat mis ik dat zoooo)!

14. Ellen291982

geen chocolademouse? Ik heb het gister nog gegeten van de mona. Dat mag tocg wel die kant en klare?

Ja eiren zit er in tiramisu stond bij het recept.

Ik moet dan toch wat anders bedenken. Ik had hier zin in ik heb nooit zin om te koken enzo en nu wel dus ik dacht maak ik dit. Maar word wel ingewikkeld lees ik

iemand een ander idee voor een toetje? iets met aardbeien misschien?

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Rauwe eieren kunnen gewoon gegeten worden! Het ergste wat je er zelf van krijgt is salmonella, maar de kans is wel heel klein. En mocht je dat oplopen is het vooral voor je zelf vervelend en niet voor je baby.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Precies!

Hoe vaak heb je al salmonella opgelopen in je hele leven? Niet vaak dus!
    Een rauw eitje ergens doorheen af en toe kan echt niet zoveel kwaad, zeker niet voor de foetus!

17. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    Wanneer mensen geïnfecteerd raken met Salmonella, kunnen zij maag- en darmklachten krijgen zoals diarree en buikkrampen. Deze klachten gaan na een paar dagen vanzelf over. Jonge kinderen, ouderen, zieken en zwangere vrouwen zijn kwetsbaar voor Salmonella. De besmetting kan leiden tot vochttekort, die zonder medische begeleiding levensbedreigend kan worden.

ik zou het er niet op gokken.

idd de kans is klein maar die is er wel.

18. BeppieW

BeppieW Lid

6 mei 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
    Overigens zijn de rauwe eieren die in chocolademousse van de mona zitten, gepasteuriseerd = verhit.
    Dus die kun je gewoon eten.

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Tja, je mag eigenlijk dan ook geen zachtgekookt eitje... Maar laat ik dat nou net zo lekker vinden.. :) Op zondag ochtend een vers afgebakken croissantje met een eitje van de scharrelkippen van mijn schoonmoeder... Hmmmmm..,

20. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    bij een zacht gekookt eitje heb je minder kans omdat het eiwit wel hard is en daar komt eerder de salmonella in.

ik las net op een site dat er jaarlijks ongeveer 50.000 mensen ermee besmet raken.

Deel Deze Pagina