Ik wilde met kerst een aardbeien tiramisu maken. (gezien bij het programma wie is de chef) zonder de drank natuurlijk. Maar ik zag dat je de eieren alleen klopt en niet verarmd ofz. Mag ik het dan wel hebben? Want klopt het dat je alleen de eieren mag eten als ze gekookt of gebakken zijn?
rauwe eieren 'mogen' wel maar je kan er ziek van worden (salmonella) Dit is vooral heel vervelend maar niet schadelijk voor je kindje. Je kan tiramisu ook makkelijk zonder eieren maken hoor. Ik heb nog nooit eieren gebruikt. Of met mascarpone en gelatine of alleen met mascarpone
Oke dat ist ik niet. Ik ben ook een nitwit op het gebied van koken hahaha! dus dan kan ik het recept gewoon volgen en dan zonder de eireren?
ik ken de rest van het recept niet. Misschien kan je hem hier naartoe kopieren (zijn vast nog wel andere mensen die het lekker vinden ) Kijk ik even met je mee wat je kan aanpassen.
je hebt geloof ik ook gepasteuriseerde eieren/eiwit, las ik hier op een ander lijntje over bavaroise.
ja klopt, je kunt in de supermarkt een fles gepasteuriseerde eieren kopen, zei een vriendin van me ook als tip, maar ik heb het nog niet kunnen vinden.
je komt er hooguit van aan de diaree.. en dat lijkt me nou ook niet prettig... misschien een ander toetje nemen?
geen chocolademouse? Ik heb het gister nog gegeten van de mona. Dat mag tocg wel die kant en klare? Ja eiren zit er in tiramisu stond bij het recept. Ik moet dan toch wat anders bedenken. Ik had hier zin in ik heb nooit zin om te koken enzo en nu wel dus ik dacht maak ik dit. Maar word wel ingewikkeld lees ik iemand een ander idee voor een toetje? iets met aardbeien misschien?
Rauwe eieren kunnen gewoon gegeten worden! Het ergste wat je er zelf van krijgt is salmonella, maar de kans is wel heel klein. En mocht je dat oplopen is het vooral voor je zelf vervelend en niet voor je baby.
Precies! Hoe vaak heb je al salmonella opgelopen in je hele leven? Niet vaak dus! Een rauw eitje ergens doorheen af en toe kan echt niet zoveel kwaad, zeker niet voor de foetus!
Wanneer mensen geïnfecteerd raken met Salmonella, kunnen zij maag- en darmklachten krijgen zoals diarree en buikkrampen. Deze klachten gaan na een paar dagen vanzelf over. Jonge kinderen, ouderen, zieken en zwangere vrouwen zijn kwetsbaar voor Salmonella. De besmetting kan leiden tot vochttekort, die zonder medische begeleiding levensbedreigend kan worden. ik zou het er niet op gokken. idd de kans is klein maar die is er wel.
Overigens zijn de rauwe eieren die in chocolademousse van de mona zitten, gepasteuriseerd = verhit. Dus die kun je gewoon eten.
Tja, je mag eigenlijk dan ook geen zachtgekookt eitje... Maar laat ik dat nou net zo lekker vinden.. Op zondag ochtend een vers afgebakken croissantje met een eitje van de scharrelkippen van mijn schoonmoeder... Hmmmmm..,
bij een zacht gekookt eitje heb je minder kans omdat het eiwit wel hard is en daar komt eerder de salmonella in. ik las net op een site dat er jaarlijks ongeveer 50.000 mensen ermee besmet raken.