op naar het volgende onderzoek ...hsg

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door gavor, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gavor

gavor Actief lid

26 jul 2006
    103
    0
    0
    Limburg
    Ik ben 19 Maart 2006 gestopt met "de pil".
    Na 12 maanden hebben wij besloten om naar de huisarts te gaan,
    omdat onze kinderwens nog altijd niet in vervulling is gegaan.
    Deze heeft mij doorverwezen naar de gynaecolog en heeft voor mijn man een zaadonderzoek aangevraagd.
    Uit het zaadonderzoek bleek dat hij een verminderd aantal zaadcellen en beweeglijkheid had,
    ook zaten er een verhoogd aantal spermacellen met een slechte vorm tussen(2 koppen).
    Dus nog een 2e test aangevraagd. Hieruit bleek dat zijn zaad nu een goede vorm had, het aantal was goed, maar de beweeglijkheid is nog steeds verminderd.
    Hij moet over 3 maanden weer dezefde test uitvoeren.
    Ondertussen waren wij al voor de eerste keer bij de gynaecoloog geweest.
    Ik zat toen op dag 4 van mijn cyclus.
    De gynaecoloog heeft vanalles gevraagd en meteen een inwendig onderzoek + bloedtest gedaan.
    De bloedtest was goed, geen gesl ziektes, goede bezinking, genoeg anti-stoffen tegen rode hond.
    Vanaf dag 11 van mijn cyclus moest ik om de dag komen om de cyclus te bekijken en samenleving hebben.
    Dag 11: er zit wat vocht in de baarmoeder en er lijkt zich in de linker eierstok een eitje te ontwikkelen en zitten er meerdere, maar 1 is er groter dan de rest.
    Dag 13: De linker eicel is nu 13 mm(dus gegroeid) er zit nog steeds wat vocht in de baarmoeder.
    Dag 15: de linker eicel is 19 mm. Nog steeds vocht in de baarmoeder.
    dag 17: eitje is weg (dus gesprongen) Meteen een samenlevingstest er achteraan.
    Er zaten een redelijk aantal zeer beweeglijke cellen in mij.
    Ze voelden zich er goed thuis, zei de gyn, dus dat is een goed teken.
    Verder afwachten of ik ongie ga worden.
    En ja hoor ..... helaas weer ongie geworden. :cry:
    Dag 3 van de cyclus moest ik terug komen, dat was vandaag.
    Een afspraak gemaakt voor een hsg voor as woensdag. en dan kijgen we 2 weken later de uitslag.
    Ben benieuwd.
    Er wordt beweerd dat je de eerste paar maanden na een hsg een verhoogde kans op zwangerschap heb.
    Als er een klein propje in de eileiders zit, kan dit door de kracht waarmee de contrastvloeistof in je wordt gespoten weg gaan.
    En dan het je meer kans op een zwangerschap.
    Maar weer afwachten. Iemand ervaring met een hsg? (buik)Pijn gehad?

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb ruim 2,5 week geleden een HSG gehad en het is me echt ontzettend meegevallen!
    Ik heb er een half jaar tegenaan zitten hikken en het was gewoon ff doorbijten/niet lekker, maar heb geen napijn gehad!
    Wel heb ik van tevoren 2 pijnstillers (naproxen) ingenomen en dat scheelde een hoop.

Succes!

Mirre

3. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi,
    Wil me aansluiten bij wat Mirre schrijft. De HSG is ook mij 100% meegevallen. Neem op voorhand een goede pijnstiller en ook de dag erna. Zorg dat je samen met iemand naar dat onderzoek gaat.
    Raar dat je na 2 weken de uitslag van dat onderzoek krijgt, wij kregen het al direct erna.
    Succes ermee!
    groeten mirjam

4. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Het is voor mij alweer een poos geleden dat ik dat HSG onderzoek heb gehad, maar het is me achteraf ook reuze mee gevallen. Ik heb er toen ook heel erg tegen op gezien.

Wij kregen ook direkt de uitslag van het onderzoek.

Veel suc6,

Liefs Sonja

5. bengel

bengel Niet meer actief

yep ook hier is de HSG meegevallen, en wat pijn deed was een fractie van een seconde..ik had wel dag van tevoren en uur van te voren naproxen gekregen.

6. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

ik kan helaas niet zegge dat mijn hsg is meegevallen, maar echt veel pijn deed het niet, ik was meer bang en lag niet echt stil, ontspannen werkt dus beter en dan zul je idd minder pijn hebben en het goed doorstaan

xxx Maria

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi hoi,

Ook ik moet over een week of 2 een HCG krijgen. Ik heb al pijnstillers meegekregen om een urrtje voor het onderzoek en erna in te nemen. Van het feit dat je de eerste maanden erna meer kans hebt op een zwangerschap heb ik echter nog nooit gehoord. :(

Ik hoop eigenlijk dat het niet meer nodig zal zijn en dat ik volgend weekend gewoon niet de :evil: :evil: op bezoek krijg :D

Succes aankomende woensdag,

liefs daffie

8. bengel

bengel Niet meer actief

ik heb t de gyn gevraagd of je vruchtbaarder bent naar HSG< : niet bewezen, maar in de praktijk blijkt dat na het 'doorspuiten' met contrastvloeistof de vrouwen de 1e 4 maanden iets vruchtbaarder blijken te zijn...dus JA, maar niet bewezen..

9. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hi, ook ik heb onlangs (18 april) het HSG onderzoek gehad. Ik had gedacht dat het minder pijn zou doen, maar pijn duurde ook korter dan ik gedacht had, dus achteraf meegevallen. Bij mij liep de linkereileider goed door en na wat extra kracht zetten van de gyn. de rechterkant ook. Dus misschien dat daar een verstoppinkje o.i.d. heeft gezeten. We krijgen 16 mei de uitslag.
    Geen napijn gehad of bloedingen ofzo. Alleen aan de rechterkant een soort spierpijnachtig gevoel. Ook 2 tabletten Naproxen genomen van te voren.
    Nou maar hopen dat het snel raak is! :)

10. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    helaas kan ik me niet aansluiten bij de rest van de verhalen..

omdat ik erg nauw ben van binnen, heeft het bij mij egt erg zeer gedaan, ook een bloeding gehad en een paar dagen napijn... dit alles ook omdat ik heel erg gespannen was..

11. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Dames,

Tis mij ook zeker niet meegevallen, maar meer ga ik er niet over zeggen, dit is per persoon verschillend, en het is zo weer voorbij. De rechter eileider zat bij mij een beetje verstopt. 2e ronde daarna zwanger!

Succes!

Kari

12. gavor

gavor Actief lid

26 jul 2006
    103
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi
    Het is nu 10:20 uur.
    Om 12:15 uur moet ik in het ziekenhuis zijn.
    Ik begin nu zenuwachtig te worden.
    Maar zoals ik jullie verhalen lees,
    kan ik maar beter een beetje proberen te ontspannen.
    Heb net 2 naproxen (pijnstillers)
    en 2 zithromax (anti-biotica) genomen,
    dat moest van de gyn. uit voorzorg
    Zo even lekker douchen, kan ik meteen "daar beneden" alles netjes bijwerken ;)
    Ik laat wel horen hoe het is gegaan....

Groetjes

13. bengel

bengel Niet meer actief

succes en het valt echt mee
    wees overigens voorbereid dat er wat meer mensen (ass enz enz) aanwezig kunnen zijn. Ik dacht dat er maar 2 mensen zouen zijn, nou bij mij waren het er 7..en toen schrok ik en raakte in enigszins van de kaart.

Maar HET VALT ECHT MEE..
    concentreer je op iets leuks en sluit je ogen, dan sluit je je af! en zie je niks, bij mij hielp het
    Gr bengel

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Succes Gavor!

@bengel 7 :confused: jeetje. bij mij maar 2 (gyn en assistent) en mijn zus hihihi

15. bengel

bengel Niet meer actief

daarom dacht ik laat ik het maar melden, want ik was er even van van de kaart ..

16. gavor

gavor Actief lid

26 jul 2006
    103
    0
    0
    Limburg
    Hier ben ik weer.
    Het onderzoek is me best meegevallen.
    Het is inderdaag best wel pijnlijk om allemaal die toestanden in je te krijgen, maar de pijn gaat vrij snel weer weg.
    Ik kreeg trouwens meteen de uitslag;
    baarmoeder en eileiders hebben vrij spel,
    dus geen propjes of andere blokkades, haha.
    6-juni moet ik terug komen en dan wordt er besproken hoe het verder gaat.

17. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :D goed nieuws!

Ja prettig is anders natuurlijk maar wel te doen vond ik.

groetjes
    Natas

18. pluiz

pluiz Lid

16 nov 2006
    63
    0
    0
    Fijn Gavor dat het allemaal meegevallen is. Ik mag maandag a.s. en ben (nog) niet nerveus. Ik moet zeggen dat ik helemaal niet weet wat ik me bij de pijn moet voorstellen, dus ik laat het maar gewoon gebeuren denk ik...ow wat een stoere praat...haha
    Hopen dat je snel goed nieuws gaat krijgen dan he?!
    Want als het waar is dat je daarna wat meer vruchtbaar zou zijn...aan het werk meid!
    ;) Liefs, Pluiz

19. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Fijn dat de HSG is meegevallen en dat alles goed was!
    Veel succes verder!
    groeten mirjam

Deel Deze Pagina