welke droger raden jullie aan

Discussie in 'De lounge' gestart door carebear, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carebear

carebear Niet meer actief

Ben toch van plan een droger te nemen maar weet er helemaal niks van.
    Merk.
    Prijsklasse.
    Kan die boven op mijn wasmachine of moet ik daar een plank tussen doen?

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
  3. Lady7

Lady7 Niet meer actief

wij hebben een indesit, prima ding en niet zo duur. Hebben van dat merk ook een wasmachine en die doet het al 7 jaar zonder problemen.

Hebben de droger op de wasmachine staan,m met een tussenstuk.

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Owja, ik vind het handig om er 1 te hebben die vanzelf stopt als de was droog is ipv op tijd. Als je dan een keer minder erin hebt zitten draaid ie niet onnodig lang.

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wij hebben een Marijnen wasmachine en droger en die doen het nu al 8 jaar super en geen enkel probleem ooit mee gehad. Prijsklasse weet ik niet, maar niet de goedkoopste, maar ook zeker niet de duurste en zeer goed van kwaliteit!

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn ouders hebben altijd een Bosh (Ik heb geen droger) en ze doen er gemiddelt altijd 8 jaar of langer mee volgensmij. Ze zijn erg goed.

7. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    een miele.

Wij hebben een bosch. Moesten vorig jaar ff paar maanden bij schoonouders wonen ivm verbouwing eigen woning & die hebben een miele. Wat een verschil! Als ooit onze wasmachine stuk gaat koop ik ook een miele (2e hands).

8. carebear

En de wasmachine kan het gewicht aan?
    Dacht namelijk dat we een plank moesten bevestigen tegen de muur.
    Zie je geen verstand hiervan haha.

9. carebear

Tweedehands durf ik niet tenzij er garantie op zit nog.
    Prijsklasse is zeker bóven de vijfhonderd?

10. carebear

Marijnen is een totaal onbekend merk voor mij.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Miele! Het geld dubbel en dwars waard.

12. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    De plank zit op de wasmachine vast met spanbanden die je erbij krijgt, gewicht kan hij prima aan :)

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat voor droger wil je? Met afvoer slang of niet? Ga je hem veel gebruiken of maar incidentieel - want als je hem vaak gebruikt is het energie verbruik ook nog wel belangrijk om naar te kijken.

Je hebt 3 type drogers: Wasdroger | Condensdrogers, warmtepompdrogers en meer - Modern.nl - Modern.nl

Zelf willen we straks een warmtepomp droger die zijn (vergeleken bij de andere) heel energie zuinig- omdat wij de droger heel vaak gebruiken. We hebben er nu één met afvoer (vanuit ons vorige huis) . De droger staat bij ons altijd al op de wasmachine. Een droger is vrij licht. Wel met een opzetstuk ertussen.

Ik heb overigens begrepen dat een warmtepompdroger er weer wél relatief lang over doet om de was te drogen en ze zijn wat duurder dan de andere 2 .

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier net een whirlpool met warmtepomp besteld. Iets duurder in aanschaf maar veel zuiniger. Hadden hiervoor een zanussi, ook prima droger!

15. carebear

Wil de droger niet veel gebruiken.
    Dit huis houd veel vocht vast en volgens de opzichter niks aan te doen behalve veel ventileren en zie dit niet echt als optie in de winter
    afvoer slang kan maar ik weet dus niet wat beter is?

16. carebear

Ok haha ik dacht het is een uitschuiver.
    Klopte al niet in mijn idee.
    Nu weet ik wat de bedoeling is.
    Bedankt

17. carebear

Maximale vul gewicht is 7 kilo.
    Dus een volle trommel natte was kan?

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Miele, 6 kg
    prijs: geen idee, gekregen van mijn ouders toen we verhuisden (5,5 jaar geleden)
    Staat zonder plank op het wasmachine.

Heel tevreden van. Is een condensatiedroger, maar door de kalk verstoppen de roostertjes geregeld. Maar eens je dat weet hou je daar rekening mee.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb 6 kg en stop er een volle machine handdoeken in. Kan het perfect aan.

20. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik wilde per se een droger met alleen een draaiknop en geen elektronisch/digitale toestand (lekker ouderwets).
    Wij hebben een Siemens met een 8 kg trommel. Ideaal! Beste kado van mijn ouders ooit!

Deel Deze Pagina