en ik wordt er zo moe van, alles zit er werkelijk helemaal onder, en dit dat zo`n 5 a 6 x per dag.. Vorige week vrijdag begon het..Beetje verhoging erbij, dus gooide het op de snijtand die door komt. Effin vervolgens die zaterrdag en zondag vinden we haar in bed helemaal onder het ondergeefsel, nog steeds geen paniek, want drinken wil ze wel, geen verhoging meer, verder goed te pas alleen eten wil ze niet echt. Dinsdag was het nog niet over, dus toch maar ff naar de HA. Die zit niets aan haar, Marit sloopt de hele boel daar, dus alert genoeg, en waarschijnlijk een buikvirusje. Effin nu heeft ze het dus no steeds! Heb afgelopen vrijdag avond de HA post maar gebeld, en werdt terug gebeld door de dienstdoende arts. Die vertelde me zolang Marit drinkt, plas luiers genoeg zijn en niet spuugt er niets aan de hand is.. Maar vanochtend om 06.00 weer een spuitluier en om 07.30 weer...Wat moet ik hier nu mee? Zullen het dat toch de tanden zijn? Ze heeft er 8 en nooit ergens last van gehad vandaar mijn verwarring... Als het dinsdag nog zo is, ga ik weer richting HA... Willen jullie eens mee helpen denken? of zijn er wellicht mensen die dit ook met hun beeb hebben gehad? Dat niet willen eten gooi ik maar op een sprongetje althans als ik het oei ik groei boek moet geloven is er nu weer 1, waarbij ze slecht eten) Gr Claudia
geen virus..ROTA of idd buikgriep. Zorgen dat er genoeg wordt gedronken en goed handen wassen. Meer kun je dan niet doen. Succes Britt
Maar toch heel erg goed in de gaten houden, hoor! Die kleintjes zijn zo uitgedroogd. Geef je borstvoeding of ORS? Steeds wat laten drinken! En als je het echt niet vertrouwt dan moet je naar de dokter en je niet af laten schepen.
Volgens mij heerst er weer een buikvirus, mijn dochtertje en man zijn allebei ziek, vandaag gaat het weer wat beter. Ze hield ook niets binnen, spuugde alles weer uit. Ik doe nu een scheutje Roosvicee Stop door haar flessen en ze heeft nu geen diarreeluiers meer gehad. Maar een week vind ik ook wel lang hoor. De vorige keer toen ze dat had, moest ik van de huisarts terugkomen als ze het na 5 dagen nog had, maar gelukkig ging het na 4 dagen over. Anders weer de HA post bellen, misschien zit er nu weer een andere arts met een andere mening.
Roosvicees top gebruiken we ook al...Drinken doet ze erg goed..Je ziet gewoon dat ze dorst heeft. Daar maak me over uitdroging geen echte zorgen...Alleen eten wil ze niet echt..Ja koekjes maar warm eten ho maar... Ik hoop dan maar dat het een virusje is
Dano heeft rond de 9,5e maand bijna 2 weken diarree gehad. DIt was een bacterie. Wij hebben nadrukkelijk te horen gekregen nooit zomaar diarree proberen te stoppen. er zit iets wat niet goed is en dat moet eruit. ga je het stoppen dan houdt je de oorzaak van de diarree binnen. inderdaad ORS geven en tsja vooral veel wassen.
Onze kleine man heeft net meer dan 2 weken diarree gehad, we hebben diverse malen de HAP bezocht en zijn uiteindelijk bij de kinderarts beland, dit omdat het zo lang duurde en hij nog maar zo klein is, groot risico van uitdroging dus. Uit de kweek die ze gemaakt hebben bleek dat de boosdoener een virus (Parecho) was. Heb begrepen dat sommige virussen behoorlijk lang last kunnen veroorzaken, kan inderdaad wel meer dan een week of 2 duren. Je hebt echter pas zekerheid wat het is als ze een kweek maken van de diarree, is dat een idee misschien? Sterkte ermee!
Een kweek kan de ha ook opsturen? Angel eyes, ors geven we niet aangezien madam zo naast haar normale voeding een beker van 300 cc over de gehele dag drinkt
Wat bedoel je met 'normale voeding'? Het echte eten? 300cc voor jouw kindje is wat weinig op haar leeftijd.
naast har normale voeding bedoel ik bord pap van 180 cc sochtend fruithap warm eten yogurt. avond fles van 180cc en dáárnaast een een beker van 300cc die verdeeld over de hele dag tot haar beschikking is.. kortom van uitdroging is absoluut geen sprake
ik zo naar de huisarts gaan zsm ivm uitdroging bij diarree, en meer als een week is toch niet meer normaal? sterkte!
Nou, hier na 7 dagen van ellende heb ik roosvicee stop gekocht en dit verdunt gegeven, want het ORS dat vond hij zo vies dat hij daar weer van over moest geven. Ze kunnen me nog meer vertellen, we zijn zelfs naar de dokterswacht geweest op de 2de pinksterdag omdat hij toen ook niet meer wilde eten. Zolang hij bij huilen tranen had en je de huid niet kon opnemen was hij niet uitgedroogd...het stelt je niet gerust moet ik zeggen wanneer je gewoon ziet dat hij afvalt, want eten hield hij er ook niet in. Afijn, ik neem aan dat de roosvicee stop (goed verdunt) best wel goed geholpen heeft, en succes ermee, en sterkte, want het is beslist niet gemakkelijk Groetjes, vonneg
Meisje26, geloof me er als er 1 panisch is voor uitdroging dan ben ik dat wel...Maar behalve haar diarree is ze niet ziek, drinkt genoeg, spuugt niet, heeft geen koorts, genoeg luiers met veel plas en bij huilen tranen... Kijk dat de diaree zolang aan blijft zint me ook niet. Dinsdag ga ik daarom zeker weer even bellen om advies en hoor dan wel hoe of wat...
Vonneg hier is de fles roosvicee stop bijna leeg, maar zie nog geen verbetering... Morgen maar weer een nieuwe fles halen..
Nah, vanochtend was het weer feest hoor..Helemaal onder de dunne...En dan bedoel ik echt alles...tot aan der hoofd toe...dwars door de slaapzak heen getrokken, en lakentje...hub meteen maar weer in bad gemikt...Ze is zelf ubervrolijk ik snap der echt niets van...Heb net de ha gebeld..De assistente legt het voor, en moet vanmiddag ff terug bellen Dit is gewoon dag 11 dat ze aan de dunne is
*leest hier stiekum ook even mee* Maar schiet niet op he Clau, dr zou nou toch echt wel wat aan gedaan moeten worden. Gelukkig is Marit er zelf nog vrolijk onder!