Wij zaten laatst in een hotel (Dewi was toen net 3 maandjes en ze is heel klein ook nog es) en wij kozen voor t toetje 'warme stukjes appel met ijs en slagroom'....De ober keek in de kinderwagenbak die naast ons op de grond stond met Dewi erin...Of de baby ook moest!? hahah De volgende dag bij t ontbijt vroeg dezelfde jongen of ze al kon praten T is ook nog wel schattig ook! hahah
Onze vrienden uit Slowakije zijn ook zwanger en hij mailde me vorige maand hoeveel tanden Jesse al had (hij was toen net drie maand) Ik heb toen teruggeschreven dat baby's in Nederland meestal pas tanden krijgen als ze zes maand zijn, hihihi
Zit in de genen denk ik hoe vroeg ze tandjes krijgen. Bij mij allemaal vroeg. Al mn jongens kregen dus met 3 maanden tandjes. Zo hoorde ik laatst van iemand die regelmatig in Kenia komt dat ze daar allemaal rond de 8 maanden kunnen lopen.
wij zijn laatst met mijn familie op vakantie geweest en mijn vader paste wel een avondje op voor ons. hij kwam in onze kamer en ik liet zien waar de luiers lagen, nou zijn gezicht vertrok gelijk zegt hij ik ga echt geen luier verschonen hoor! dus ik vroeg hoe deed je dat vroeger bij ons dan? ja dan belde ik mijn moeder op (die woonde 1 straat verder).
@fioontje: Bij ons thuis was dat in die tijd wel zo... M'n moeder verzorgde de mij, m'n vader werkte (en speelde en kroelde met ons). Luiers, eten etc, dat was dus allemaal voor m'n moeder. Hij weet echt niet hoe het moet. Nu m'n moeder niet meer leeft wil hij het allemaal graag weten, hij is erg geinteresseerd, maar t blijft een man Moet er vaak hard om lachen...
Mijn vader heeft in een noodsituatie 3 uurtjes op Martijn gepast toen hij 2 maanden oud was. Toen we terugkwamen zat z'n (tjokvolle) luier achterstevoren, het rompertje was niet vastgemaakt en het boxpakje verkeerd geknoopt. Pap had wel in de luier gekeken of hij niet gepoept had, maar dat een plasluier ook verschoond moet worden had hij niet begrepen
Hier ook zoiets maar dan mijn schoonMOEDER : ze zou even opletten voor 2 uurtjes en ik hoefde haar niet te vertellen hoe de luier om moest en zo, ze had toch echt wel 2 kinderen groot gekregen. Toen we terugkwamen zat hij bij me op schoot en dacht ik wat voel ik? Mijn hele been nat. Ging ik kijken, had hij de luier achterstevoren aan en dan heel laag, net een heupbroekje hahaha. Dus ik vroeg haar of ze het niet nogal onlogisch had gevonden om de vrolijke tekening die normaal op de buik zit op de rug te doen, en de plakkers van voren naar achteren op zijn rug te moeten plakken. Nee, dat had ze toch niet vreemd gevonden. En ze had de billendoekjes niet zien zitten in de luiertas dus ze had zijn kont (volle poepluier) maar met een natte theedoek schoongemaakt! Maar dat was eigenlijk even off-topic want het ging over MANNEN, maar dit was dus mijn schoonmoeder....
ja dus, mijn vader was door een ongeluk deels afgekeurd dus als mijn moeder werkte (in de kraam) zorgde pa voor ons. mijn vader draait zijn hand niet om voor een dikke poepbroek, en mijn schoonvader trouwens ook niet (die kan t beter als mijn schoonmoeder hihi), als mijn vaste oppas niet kan gaat lars naar hem. ik merk aan beide opa's dat ze enorm genieten van ons mannetje (en mijn schoonouders ook van hun andere kleinkinderen) @dieseltje, je bent het hem nu toch wel aan het leren dan ?
@fioontje: Ja natuurlijk! Hij geniet er gelukkig ook van Hij (en wij) hebben het afgelopen halfjaar veel voor onze kiezen gekregen (mijn moeder totaal onverwachts overleden 2 weken na de geboorte van Katja, m'n vader daarnaa een beroerte, mijn oma heel slecht gelegen) dus het valt voor hem niet altijd mee, maar hij doet z'n best!
jeetje das zeker niet niks, wel fijn dat je moeder je kleintje nog heeft kunnen zien (mijn schoonzus verloor haar moeder toen ze 34 weken zwanger was) enne, als opa een luier kan verschonen zonder hulp wel even een diplomaatje geven he
@fioontje: Precies! haha, zal hij vast leuk vinden. Katja is ''gelukkig'' (achteraf) 5 weken te vroeg geboren. Ik zou 37 1/2 week zijn geweest toen ze stierf... We waren net een paar dagen uit het ziekenhuis. Heel zuur hoor voor je schoonzus, vreselijk.