Mannen denken vooral aan dingen en vrouwen aan mensen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemeis, 6 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.755
    18.867
    113
    Vrouw
    Hier eigenlijk ook zo.
    We voelen elkaar wel goed aan maar eens ene knipoog of tikje op de rug is ook voldoende, daar zijn geen gesprekken of tranen voor nodig.

Ik merk wel dat de vrouwen in mijn omgeving meer voldoen aan de schets van man versus vrouw.
    En daar moet ik dan gaan opletten dat ik niet de indruk geef van : is dat nu echt iets waar je zo van slag van bent ?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik ben een halve man ofzo in dat opzicht. Werk ook liever samen met mannen. Ik kan nogal direct zijn en dat zijn mannen ook. En ik werd soms zo moe van vrouwen die overal wat achter zochten of snel emotioneel werden als ik ze (onbewust) blijkbaar op een verkeerde manier aankeek (weet ik wat ze in mijn blik dachten te zien, boosheid, desinteresse, noem maar op) of op een verkeerde toon antwoordde, bladiedbla. Alsjeblieft, zoek niet overal wat achter, als ik ja zeg en niet een gat in de lucht spring, bedoel ik gewoon ja, anders zou ik wel nee zeggen.
    Andersom ontgaat het me soms ook als iemand opeens afstandelijk doet of weet ik wat. Dat ze daarna zeggen 'sorry dat ik afstandelijk deed, maar ik dacht dat jij....vul maar in'. Oh, nou dat gedrag had dus geen effect, zeg maar gewoon meteen wat je probleem is of waarvan je denkt wat je probleem is, zodat we dat op kunnen lossen i.p.v. tijd verspillen.
    Ik ben wel opvliegender dan mijn man (kom ook uit een thuissituatie waarbij veel agressie was en gestoorde toestanden, dus in dat opzicht laat ik niet snel met me sollen), terwijl ik verder een rustig type ben, dus dat overvalt mensen soms.
    Gesprekken met mensen waar we problemen mee hebben doen we meestal samen, hij bewaart rust en ik kan wat bozer en strenger overkomen wat sommige mensen gewoon even nodig hebben i.p.v. een vriendelijk aanpak.
    Zo houden we elkaar in balans.

3. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.953
    113
    Vrouw
    Wij doen het allebei. Zowel man als ik kunnen goed over onze emoties praten. Hij huilt ook snel bij een film Bijv, of raakt ontroerd door mooie muziek. We zijn beide ook niet bezig met spullen. Maar als er problemen/emoties spelen dan kunnen we daar dus eerst goed over praten en vervolgens ook samen over oplossingen denken.
    Is wel iets dat we samen geleerd en ontwikkeld hebben. We zijn ook al 23 jaar samen, ik was net 15, dus ook echt samen gegroeid emotioneel gezien.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Man uit weinig gevoelens, bij mij afhankelijk van waar in cyclus hoe ik reageer

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    En ook hierin vinden we elkaar.
    Ik had jouw stukje geschreven kunnen hebben.
    Zou het aan Valentijnsdag liggen :D

Sado vindt dit leuk.
  6. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.385
    2.269
    113
    Vrouw
    Hier ben ik vooral de gevoelsmens. Ik ben ook heel gevoelig. Dat is m'n man ook, dat erkent ie ook maar hij kan daar gewoonweg niet bij stilstaan. Hij denkt alleen maar in oplossingen of gaat snel relativeren. Hij heeft helaas nooit geleerd met z'n emoties om te gaan, daar was geen ruimte voor. Terwijl dat wel echt is wat hij nodig heeft. Stapje voor stapje komt het.. maar mis vaak wel dat stukje.

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn partner zit heel licht op het spectrum en heeft sowieso een emotioneel bord voor z'n hoofd. Hij is echt de liefste man van de wereld, maar pikt totaal geen subtiele signalen op. Over de jaren heen heb ik geleerd dat als ik emotionele steun van hem wil, ik daar recht op de man af om moet vragen. Dan is hij heel gul en doet hij enorm z'n best, maar hij zou nooit aanvoelen wanneer ik heb nodig heb als ik het niet gewoon zeg.
    Misschien niet ideaal, maar we zijn aan deze dynamiek gewend geraakt nu. Iedereen heeft wel iets, denk ik maar.

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wat bedoel je met "hij weet hier niet mee om te gaan"? Weet hij niet wat te zeggen of gaat hij allerlei ongevraagde adviezen geven ipv steun ofzo? Kun jij hem niet leren wat jij van hem verwacht op dit gebied. Vaak is het geen onwil, maar gewoon pure onkunde en communicatie kan enorm helpen.

9. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Hier klopt het plaatje wel. Ik ben de gevoelsmey, mijn partner de nuchtere prakticus en weinig invoelend..Ja een beetje maar echt op dezelfde level zitten we niet.
    Maar dat maakt niet uit, praten over wat iets met een ander doet (of niets doet) dat doen we weleens, om elkaar te snappen vanuit welke hoek we reageren.
    Echt levelen is met vriendinnen en mijn moeder.

10. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Je verwoord precies onze relatie❤️
    Dus +1 hier

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Fijn om te lezen dat er meerdere in het zelfde schuitje zitten..

Wij zijn beide geen emotie people. Zeer praktisch ingesteld. Over onze gevoelens praten is lastig naar ik blokkeer mijn gevoelens ook te veel uit bescherming. Ik ben ook liever alleen emotioneel als ik dat überhaupt ben.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Ik sta er een beetje hetzelfde in als jij maar heb bewust veel gepraat en betrokken toen het dichtbij kwam met dr opa (hele terminale traject heeft G meegemaakt op de dag van overlijden na dan).

Ook dan doe je t niet altijd goed geloof ik.

Nu is goede vrijdag en pasen aan de beurt, dat wordt op school verteld (christelijk onderwijs) en sta je ook geregeld met je handen in t haar en heb je een rouwend kind in de nacht aan t spoken.

Want eerst doen ze lelijk tegen jezus, is goede vrijdag helemaal niet zo goed maar eigenlijk heel verdrietig en vervolgens staat hij op...ja en opa dan?!? En dan is dat weer oneerlijk...Oh emoties en kinderlogica

Deel Deze Pagina