Hallo dames ! Op tweede Kerstdag wordt Thijs gedoopt ! Ik ben op zoek naar muziek voor de mis. Wat ik zoek is muziek met een mooie tekst, waar liefde uit spreekt, maar wel ook kinderlijk is. Ik heb al twee nummers gevonden, van Phil Collins: You'll be in my heart, van Tarzan On my Way, van Borther Bear Maar ik wil nog graag wat meer muziek, een beetje in dit idee. Wie heeft tips voor mij ? Alvast heel erg bedankt ! Groetjes, Nikki F
Hoi hoi, In de doopmis van mijn neefje heb ik samen met een vriendin 'Slaapliedje' van Acda en de Munnik gezongen. Een erg mooi nummer vind ik. Ook dat nummer van Trijntje Oosterhuis vind ik heel geschikt. Ik zal de teksten er even voor je bij zetten: Acda En De Munnik Slaapliedje Laat me zitten in het donker Laat me zitten in de nacht Ik zie je schaduw in het duister Ga maar slapen ik hou de wacht Laat me zachtjes voor je zingen Een lied wat net nog niet bestond Een lied wat morgen weer veranderd Zo nooit wordt afgerond Laat me zitten Laat me zingen Van zo blij dat ik er ben Van je ogen Je lach Je tranen die dingen Die ik zelfs hier in het donker nog herken Geef je over aan de donker Laat je vallen in de nacht Vergeet alles wat er was Weet dat ik morgen op je wacht Dan gaan we morgen samen spelen Gaan we lachen in de zon Ik zal je zingen van het leven Hoe dat pas bij jou begon Geef je over Ik zal je zingen Van een wereld zonder pijn Je hoeft niet te weten Van die dingen Alleen zo hier met mij samen te zijn En te horen van een leven Waarin de liefde weer regeert En te geloven al is het maar even Dat de haat wordt aangeleerd Dat de mensen liever zoenen Dan dat ze vechten op het journaal Dat beer weer beter wordt Dat poes morgen wel weer opstaat Dat hij ook slaapt Dat het goed komt allemaal Hoor me zingen van een afstand Hoor me zingen door de nacht Ik vraag de sterren om bescherming Ik zie de maan die ook naar jou lacht Morgenochtend ben ik bij je En kijk je op in mijn gezicht En een kusje voor je moeder Die daar in het grote bed naast je ligt Trijntje Oosterhuis Nu dat jij er bent Als je in mijn ogen kijkt lijkt de wereld stil te staan De wind houdt op met waaien en bevroren is de maan Je bent stralend als de zon Je bent volmaakt, zo naakt en klein En de wereld lijkt voor eventjes perfect te zijn Ik wist niet dat ik na een blik zo veel van je houden zou Maar ik weet nu al niet eens meer hoe ik leefde zonder jou Voor zoveel wezenlijke dingen Leek ik blind tot dit moment En die zijn ineens zo zichtbaar Nu dat jij er bent Oh, ik hoop dat ik je geven kan wat jij me geeft Zo lang ik leef... Ik zal onvoorwaardelijk waken aan jouw zij En ik hoop dat je ooit voelen mag wat ik nu voel Wat ik bedoel En wat in woorden niet te vangen is voor mij Wanneer je in mijn armen ligt en zo tevreden naar me lacht Lijk ik alles te vergeten dat daar buiten op mij wacht Alle strijd en alle tranen Alle stille pijn verdwijnt En de wereld lijkt voor eventjes normaal te zijn Ik hoop dat je er iets mee kunt! Een mooie viering toegewenst!
Josien en Lydia, bedankt voor jullie tips ! Josien, ik ga de liedjes opzoeken op internet ! Bedankt voor de teksten ! Lydia, een mooi kerstlied is natuurlijk altijd geschikt, vooral op deze dag ! Had ik nog niet aan gedacht ! Nogmaals bedankt ! Groetjes, Nikki F