striemen en gevoel daarbij

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sitara, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hey

ik hoop dat sommigen onder jullie zich zullen herkennen in wat ik nu ga typen, moet het gwoon even van me afschrijven

heb dus lelijke striemen op mijn heupen (en billen)
    ze zitten gewoon onder (al zijn ze al wat vermnderd van kleur, ze zijn toch duidelijk zichtbaar)
    nu had ik er vrede mee genomen en ga proberen na de zwangerschap er iets aan te doen in zoverre mogelijk, maar mijn vriend had ze nog nooit gezien (daar zorgde ik wel voor)

maar vandaag kwamie toevallig de badkamer in toen ik inme nakkie stond
    en hij heeft ze dus duidelijk gezien
    :(
    en daar ben ik helemaal niet gelukkig mee

ik heb nooit veel zelfvertrouwen gehad en ben nu zoo bang datie me niet meer graag ziet of sexy vindt
    klinkt zo stom wss maar mijn zelfvertouwen is helemaal weg
    :'(

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

hoihoi

ikzelf heb ook behoorlijk wat striemen op mijn heupen ze zijn niet meer rood of paars.. maar zilver achtig.. en herken me wel een beetje in jou..
    *nu ik zwanger ben.. zit echt mijn hele buik onder de paarse striemen*

alleen heb ik er zelf nooit een geheim van gemaakt tegenover mijn vriend..
    nadat ik een tijdje iets met hem had begon ik eens een keer te zeuren over mijn striemen, en hij wist niet eens waar ik het over had.. hij had er nooit op gelet en ze dus ook nooit gezien..
    en ook vanaf dat hij het wist.. zag hij ze wel. maar het maakt hem gewoon niets uit..

dus ik denk dat je er echt niets aan de hand is.. het maakt (denk ik) mannen helemaal niets uit of zijn vrouw of vriendin striemen heeft.. dat is toch niet waarom hij op jou gevallen is??

je moet je niet zoveel zorgen maken.. misschien moet je ze gewoon eens aan je vriend laten zien.. en zeggen dat je je ervoor schaamt..
    en dan krijg je waarschijnlijk toch te horen dat je het allemaal veel erger maakt dan dat het is.. en dat hij het helemaal niet erg vind,, en dat de striemen jou ook niet minder sexy of aantrekkelijk maken..

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hoii

ik heb er een paar op mn heupen. heel weining maar ik haaaat ze! mn vriend heeft er geen moeite mee maar ikzelf wel. ik vind het zo erg dat als ik er genoeg geld voor over had ik toch echt wel een chirurgische ingreep zou ondergaan om ze weg te laten halen.

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi,

Ik ben tijdens mijn 1e zwangerschap 30 kilo aangekomen door enorm veel vocht.
    Ik zit ook onder de striemen.. heupen, tussen mijn benen, kuiten, bovenkant billen, en natuurlijk mijn buik.
    Toen ik de eerste paar striemen kreeg had ik het even moeilijk, was bang dat ik onder kwam te zitten.
    Nou dit was uiteindlijk ook het geval.. ik heb het toen wel tegen mijn man gezegt dat ik er mee zat.. en hij zei direct.
    Daar moet je niet mee zitten, het is niet anders en je weet dat ik je niet anders ga vinden... het is voor een mooi wondertje!
    Ik vond dat wel heel fijn want ik heb het daarna helemaal kunnen accepteren en nu zeg ik ook vaak gerust tegen iedereen dat ik onder zit.
    Ik schaam me er niet voor en ga gerust in een bikini zwemmen.
    Ze zien mijn kinderen, dus weten dan ook dat het door de zwangerschap komt.
    Uiteindelijk worden de strepen minder paarsig van kleur.. je blijft ze altijd wel zien maar ze zijn bij mij heel licht geworden.. net iets lichter dan mijn eigen huidskleur.

Je moet niet onzeker worden.. je vriend weet ook dat je dat niet in de hand hebt en dat het allemaal gebeurd doordat het kleine wondertje in je groeid..
    Praat er gewoon over met hem dat het jou onzeker maakt.. weet zeker dat het oplucht.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Oh, ik denk niet eens dat het hem is opgevallen (net zoals het ze vaak niet opvalt als je naar de kapper bent geweest of wat dan ook). De meeste mannen liggen daar echt niet wakker van.
    Ik heb nu ook meer striemen op mijn buik dan vorige zwangerschap en dat weet mijn man. Ik lach er maar om en zeg 'zo, ik word er elke dag aantrekkelijker op'. Verder kan ik er niet echt mee zitten en mijn man zal het ook werkelijk een worst wezen. Na de vorige zwangerschap zijn ze aardig goed weggetrokken, je zag het heel licht als je er met je neus bovenop ging hangen, dus ik ga er maar vanuit dat dat nu ook wel weer goed komt.
    Probeer je niet teveel zorgen te maken hoor, mannen denken echt anders dan vrouwen.

6. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Ook ik heb striemen, vooral op mijn borsten, bovenbenen en billen. Helaas, pindakaas niks aan te doen. Als je vriend je waard is dan houdt hij nu echt niet minder van je ;)
    Spreek je onrust uit tegen hem en hij kan je vast en zeker gerust stellen.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn vriend heeft weleens gezegd dat als hij een striemvrije partner had gewild hij homo had moeten worden. (en mannen kunnen zo ook nog hebben)
    ofwel, hij geeft er niets om, wil ook niet dat ik dat doe.

het lijkt me heel vervelend als je je daar zo druk om maakt...als je partner je niet meer naakt mag zien lijkt me toch wel zonde van bijv. je seksleven?

zou het idd met hem bespreken, misschien kan hij je onzekerheid wegnemen.

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    die van mij zou het niet eens in zn hoofd hoeven te halen om er iets over te zeggen:)
    het is zijn kind die je draagt/ hebt gedragen!

dan had ie zelf maar eens een watermeloen 9 maand moeten dragen en naar buiten zien te krijgen.

De ene vrouw heeft er nu eenmaal meer last dan de ander
    vaak is het een erfelijkheidsfactor en er is niets om het tegen te houden
    je kan alleen goed smeren om t ergste te voorkomen.

er is geen een vrouw die mij kan beweren echt letterlijk nergens een striem ongeacht hoe groot heeft.

en mannen kunnen het ook hebben ;)

9. Maia

Maia Niet meer actief

meis, als hij van je houdt houdt hij ook van je striemen. Ik heb ze niet op mijn buik, maar m'n heupen en billen zitten nu al flink onder en so be it, dat heb je nu eenmaal als je zwanger bent. En ik denk niet dat hij je minder sexy zult vinden hoor, als die van mij dat zou zeggen (ik zeg niet dat jouw vriend dat doet hoor) kan hij voor mij een ram voor z'n harsens krijgen :D er zijn nog andere manieren genoeg waarop je een beetje leuk uit kunt zien en sexy kunt lijken en dan valt niemand die strepen op.

En na je zwangerschap schijnen ze een stuk lichter te worden en dan wen je eraan en over een jaar vallen ze jezelf niet eens meer op!

10. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    ik heb ze ook... ben 21 zojuist bevallen en baal er echt ongelofelijk van!!! ik heb echt altijd een heel slank figuur gehad altijd gesport (jarenlang 12 uur in de week getraind), mooie strakke buik gehad en nu 4 weken na de bevalling zit ik wel weer op mijn eigen gewicht maar zit mijn buik onder de striemen. Ik heb echt een hekel aan mn eigen lijf gekregen daardoor. Ben pas 21 en mn buik zal er nooit meer zo uitzien als toen. terwijl de striemen bij mij pas bij week 40 zijn begonnen...

volgens mij is er ook op chirurgisch vlak niks te doen omdat het een onderhuidse scheuring betreft...

zoals ook bij de bovenstaande meiden heeft mijn vriend er totaal geen moeite mee, en dat zegt hij ook iedere keer weer maar ik dus wel. Hopelijk trekt het nog een beetje weg... moet er niet aan denken om badpakken te moeten kopen alleen omdat mn buik er niet uitziet. dus ja ik weet heeeel goed wat je bedoeld. :(

11. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hey meid,

Als ik jou was zou ik het gewoon bespreekbaar maken en als je dat moeilijk vind dan kan je er misschien een grapje van maken. Inmiddels (eind zwangerschap) heb ik een heel zebrapad aan striemen op mijn buik en omdat ze nu nog onder spanning staan zijn ze knalpaars. De verloskundige vroeg zelfs of het pijn doet. Nou, dat gelukkig niet, maar het ziet er niet al te mooi uit. Mijn vriend grapte dat hij het geld om ze weg te krijgen gaat inhouden van het zakgeld van de beeb. Haha! Ikzelf zit er helemaal niet mee. Het is voor een goed doel.

Groetjes, Suzanne

12. zicht

zicht Niet meer actief

Ach meis,

ik ben zelf ook als de dood dat ik straks van die lelijke striemen ga krijgen. Ik vrees het ergste aangezien mijn moeder echte een tijgervel op haar buik heeft sinds haar zwangerschappen. Maar weet je ik vind het gewoon erg voor mezelf omdat ik dat niet mooi vind. Mijn man zit er totaal niet mee. En als hij er wel mee zou zitten dan kan hij mooi de pot op.
    Dus sorry dat ik het zeg, maar als je vriend jou in deze situatie je onzekerheid niet wegneemt maar het nog erger maakt dan heb ik echt geen goed woord over voor je vriend. Waardeloos!

13. zicht

zicht Niet meer actief

sorry voor de misschien wat heftiger reactie. hormonsters haha

14. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    mannen hebben ook wel eens striae hoor.. echt! sommige op hun kuiten andere op hun lovehandles. Je kan ze niet laten verdwijnen maar wel ikets minder maken door bijvoorbeeld goeie creme aan te schaffen en de natuur zn werk te laten doen in de loop van de jaren worden ze lichter en minder rood.

15. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Ik heb ze ook en ik kan niet anders dan heel nuchter erover denken: Als ze mij in de bikini op het strand zien of naakt in de douche, loopt er meestal ook een kind naast! Waarmee ik maar wil zeggen, dat je er niets aan doen kunt en er iets moois voor terug hebt!
    Maar misschien denk ik wel te makkelijk??

16. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik heb ze ook op mijn buik. En mijn vriend smeert heel vaak mijn buik in met zwitsal.
    Ik zelf vind het ook verschrikkelijk. Hij vind het geen probleem. hij zegt je hebt gekregen zodat we straks samen iets moois hebben om van te genieten. Hij houd zeker niet minder van me. Hij zegt dat het om het totaal plaatje gaat en of daar nou striemen bij zitten, vind ie totaal niet erg.

17. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hey allemaal

eerst en vooral bedankt voor de reacties
    nja, ik ben altijd erg onzeker geweest over mezelf (ook al mag ik er best wezen) en die striemen zijn gewoon weer een nieuwe bron van onzekerheid

ik praat over zo'n dingen heel moeilijk me t mijn vriend (ligt aan mij hoor)
    maar heb gisteren en brief geschreven waarin stat hoe ik me voel
    hij heeft iets teruggeschreven, ga ik u even lezen

maar om mezelf beter te laten voelen ga ik toch even langs een plastische of cosmetische chirurg na de bevalling
    en dan horen we wel he
    (al weet ik dat er niet veel aan te doen valt, ik hou me er gewoon wat aan vast zeg maar)

dank jullie voor al de lieve reacties!

xxx

18. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Sinds ik bij mijn partner ben (vandaag precies 9 jaar!!) ben ik enorm veel aangekomen. Was altijd slank en ben nu echt een big-mama..
    Ik had dus al vele striemen maar na mn eerste zwangerschap heb ik echte een tijgervelletje op mijn buik... **zucht**

Ik denk dat je niet onzeker moet zijn tegenover je man, hij houdt van je anders wil hij toch ook geen kindje met je?
    Als hij gaat zeuren over jouw striemen, kun je hem toch zeggen dat dat komt door de zwangerschap, dat jij er niks aan kunt doen!? Als hij er moeilijk over gaat doen vind ik, dat hij jou niet waard is....
    maar dat is mijn mening.... Hij moet je nemen zoals je bent, met of zonder striemen.

19. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Striae is bijna niet te verhelpen door plastische chirurgie, helaas. Kijk maar even hier: Striemen, striae, zwangerschapsstriemen: Behandeling en Tarieven

Ik heb ze al sinds m'n tiende ofzo, en hoewel ze altijd wel een beetje zichtbaar blijven vallen ze eigenlijk niet meer op nu. (ben nu 25) Zorg dat je uit de zon blijft als ze nog niet wit zijn en goed blijven smeren helpt.

Opvallend genoeg heb ik er juist tijdens mijn zwangerschap nog geen nieuwe bij gekregen, maar dat kan nog komen. Ik heb ze vooral erg op de binnenkant van m'n benen, borsten, heupen en onderkant rug.

Ik had vroeger een vriendje die zo dun als een lantaarnpaal was, en die had ook striemen. We zijn nog steeds vrienden :p :)

20. Vrouwtje81

2 mrt 2009
    79
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben nog maar halverwege en denk dat er genoeg rek in mn huid zit... Haha.. Maar vanaf wanneer kregen jullie striemen? Vanaf welke week ongeveer? Kan ik extra smeren....

Wil geen striemen, maar als het geberud... So Be It!

Deel Deze Pagina