Mijn vriend is inspecteur op booreilanden. En ben op zoek naar vrouwen die dat ook meemaken. Dat hun man op booreilanden werken. En hoe ze het 'alleen' draaiende houden?
Hey Aapje, Mijn vriend werkt als storkeeper op een soort varend booreiland... hij is 5 weken op en dan weer 5 weken af... We hebben nu net een zoontje van bijna 5 maanden.. Het gaat nu iets beter, de eerste x dat ik alleen was vond ik wel heel erg zwaar, maar nu de kleine vent wat meer ritme krijgt is het steeds meer te doen... Hoe ervaar jij het?
Heel erg zwaar. Gelukkig heb ik hulp van mijn schoonmoeder en eigen moeder. Gelukkig gaat hij maximaal een week. Maar ik heb pnd gehad waarschijnlijk en soms ben ik nog down. Net begonnen met werken sinds maandag. Dus aankomende maandag (gaat hij weg tot de 29e) moet ik rennen en vliegen om me dochter naar oma en kdv te brengen. Tevens doet mijn vriend de fles om 23:00 zodat ik om 21:30 kan gaan slapen. Ze slaapt erg onrustig. En nu moet ik dus wakker blijven terwijl mijn wekker om 06:30 gaat. En dus pas 00:00 in bed. Ik zal op zijn na een week! De eerste keer ging hij al weg nadat Britt een maand was. Ik zat toen nog vol in de negatieve spiraal. Dus kon alleen maar huilen. We wisten toen nog niet dat ze reflux en KMA had, dus ze huilde alles bij elkaar. Nou ik huilde hard mee. 'Gelukkig' is ze nu 2 dagen bij de oppas en 1 dag kdv. Scheelt mij een dagtaak. Tevens slaapt ze de avond voordat ze naar de oma's gaat daar al. Scheelt mij ren en vlieg werk.
Ik snap het helemaal!! maar wel prettig dat het dan maar een week is, maar is hij dan na een week ook weer weg? dan lijkt het mij weer wel moeilijk.. met mij gaat het sinds kort pas beter.. heb (toevallig)ook een pnd gehad/heb..zit nu in een groep met allemaal vrouwen die depressief zijn etc, helpt heel erg! Hier was hij 6 weken toen hij voor het eerst weg ging, ik kon ook alleen maar huilen..ben toen een tijdje bij mijn schoonouders en moeder gaan logeren..die 5 weken voelde echt als jaren.. nu is mijn vriend thuis en moet geopereerd worden, dus ik kan wat langer van zijn thuiszijn genieten... Maar het is gewoon HEEL erg moeilijk zoals wij offshore vrouwen het doen, elke x uit je ritme en dan er weer in in en het de helft van de tijd alleen doen...dat is echt niet makkelijk! zeker niet in het eerste jaar! Hier doe ik dat ook met mijn zoontje trouwens, dan is het alleen dat ik mijn zoontje breng en dan slaapt hij daar 1 nacht..dat nachtje is echt heel erg prettig! Ben je al lang samen met je vriend?? en hoe vind je vriend het??
Niet off shore maar wel varend. 3 maanden op 3 maanden af. Je went er aan. En je legt je er bij neer. We hebben 2 kinderen en de derde is opkomst. Ik moet rust houden heb weinig tot geen hulp van mijn ouders. Af en toe een boodschap en een ritje naar het ziekenhuis. Ik heb nu een huishoudster die een keer in de 2 weken komt. Omdat ik geen huishoudelijk werk mag doen. Het weg zijn wen je echt aan. Als je je maar niet verzet en elke dag neemt zoals hij is. Ook zonder je man kan je dag leuk en goed zijn(even de pnd daar gelaten hoor want dat is andere koek). Maar ik heb geleerd in het hier en nu te leven. En dat werkt goed. HIj blijft nog 7 weken weg en ik mag nog zeker 3 weken op de bank. Onze kinderen zijn wat ouder. De eerste jaren zijn tropen jaren. Het wordt steeds makkelijker. Kijk niet te veel in de spiegel dan zie je de wallen niet. Probeer alles met humor en creativiteit te bekijken. Dan lukt het wel. En dan hou je nog steeds die momenten dat je denkt dat je het echt niet trekt. Zoals vannacht heb een uur liggen huilen om dat ik het niet meer wist en mijn zwangerschap zo moeizaam verloopt ik alles alleen doe ende kinderen er voor opdraaien. Maar dan wordt ik wakker en zie die koppies van de de kinderen en dan is het weer goed. En dan heb ik toch al weer 12 jaar ervaring met een varende man. Je moet roeien met de riemen die je hebt en je eigen draai er aan geven. De positieve dingen zien. Wie heeft nou een man die een half jaar per jaar de hele dag thuis is. Nou ik en ik vind het heeeerlijk. We hebben een hoop vrijheid en het voelt als eigenbaas. We hebben ook 3 jaar ervaring met een wal baan. Maaar doe mij dit maar. Succes en met de jaren wordt het echt makkelijker.
Hallo aapje Als hij weg is kan je ook gewoon vroeg naar bed gaan wekker zetten of wachten tot ze wakker word en dan weer terug je bed in. Dan krijg je toch die rust nog maar dan met een onderbreking. Probeer te ontspannen. En ik ken je verder niet natuurlijk en ik kan niet in jullie finaciele situatie kijken maar ik werk niet heb ik ook niet gedaan toen de andere 2 klein waren. Je draait meer dan een full time baan als hij weg is. Ik heb altijd veel bewondering voor vrouwen die dat kunnen.( ik heb geen back up alleen een vriendin van wie haar man ook vaart en zij werkt om dezelfde reden ook niet) Maar mij lukt dat niet, Mijn gezin kost te veel energie. Bovendien ben je dan ook echt een hele week samen als hij thuis is. Dat is echt genieten. Neem niet te veel hooi op je vork je meisje is pas 2 maanden oud. Je bent nog maar net bevallen. En straks als ze groter is dan moet je ook overal naar toe. Hoeveel uur werk je in de week? Sterkte hoor en probeer niet te snel alles goed te willen doen geef jezelf een beetje de tijd en laat af entoe ook eens wat liggen. Morgen is er weer een dag. dan krijg je vanzelf routine. En oja geniet als hij thuis is geniet als hij weg is. Geniet van je kleine meisje.
Ik werk 24 uur per week. Hij is gelukkig niet 1 week op 1 week af. Hij is nu een maand op land geweest. Hij komt 29 april terug en moet dan geloof ik 8 mei weer. Ik probeer het beetje druk te maken zodat de dagen lekker snel gaan. We zijn nog niet lang bij elkaar. 18 mei kwam ik erachter dat ik zwanger was en sinds dien ia het aan. En in augustus begon hij dit werk. Tijdens de zwangerschap hem minder gemist dan nu met mijn dochter erbij. Mijn vriend mist vooral mij als hij op zee zit. Onze dochter iets minder. Vooral omdat ik op 1 sta en onze dochter op 2. Hij zei zelfs: als jij offshore zou gaan, kun je mij van een touwtje halen. Dus hij was trots op me. Net was ik al volledig in tranen omdat ik het alleen moet gaan doen. Me dochter ging extra lachen naar me. Ik moet donderdag naar het cb voor de prikken. M'n moeder gaat mee want ik moet huilen steeds. Het eerder gaan slapen en Britt de fles geven heeft niet zoveel zin. Ik ben namelijk super chaggo en wil dan graag slapen. Dus voor m'n dochter is dat geen optie. Gelukkig slaapt ze 2x bij mijn moeder en schoonmoeder. Kan ik een hele nacht slapen (waar ik tegenwoordig hoofdpijn van krijg door het te diep slapen). Maar fijn dat ik niet de enige ben die het zwaar vind. Als heb ik niets te klagen aangezien hij maximaal 1 week weg is en geen 3 maanden laat staan 5. Petje af voor jullie! Want dan had ik zelfmoord gepleegd al als dat zo was.
Hoi aapje. Het is maar net hoe je er in staat. Ik ken jou gevoel wel heel erg hoor. Dat had ik vroeger ook zo. Dat is wel minder geworden. Maar daar gaan echt wel jaren over heen. Ik vind persoonlijk 24 uur werken met eenman op zee heel veel. Ik zou als je dan toch wil werken eerder naar de 16 uur in de week gaan. Zeker nu. brit is nog zo klein. En het is fijn dat je zo bij kan tanken ik heb dat nooit gehad en zal dat nooit hebben ook. Ik heb een moeizame zwangerschap en ik krijg niet veel hulp. Je hebt gelukkig veel steun aan je familie. En ik heb het idee dat je nog vrij jong bent. En dat maakt het niet makkelijker. Probeer het positief te zien. En zelfmoord omdat mijn man 3 maanden weg is nee hoor. We hebben echt een goed leven. Ik heb er mee leren om gaan ook met het verdriet asl hij weg is. Ik leef een heel jaar en geen half jaar dat is zonde. Het houden van stopt niet als hij weg is. Ga voor jezelf de positieve dingen zien. Anders wordt het wel heel moeilijk. En tegenwoordig mag je blij zijn als je een baan hebt. Dus iets anders zoeken zal ook niet makkelijk zijn. Maar nogmaals ik herken je gevoel echt. En het wordt makkelijker in de loop der jaren.
Ja.. Ik ben ook erg blij dat hij werk heeft.. Ik wilde eigenlijk naar een dag meer gaan. En dan gaat Britt 2 dagen naar het kdv. Ik vind juist rust in mijn werk. Mensen om mij heen snappen ook soms niet dat ik het zwaar vind. Ik ben net 23 en mijn vriend is 25. Hij gaat dit jaar gelukkig maar 13 keer op zee. En soms ook maar 3 dagen. De hele zomer is hij gelukkig on shore. En als hij on shore moet gaat hij naar huis, ondanks dat zijn werk verblijf in een hotel stimuleert. Hij wil dan heerlijk naar z'n gezin. Hij hoopt dit maar 2/3 jaar te doen zodat hij dan adviseur kan worden. Dan is hij nooit meer op zee. Hij zei net zelfs dat hij echt niet langer dan een week van huis wil zijn. Als hij weg is, missen we elkaar vreselijk. En als hij hier is kan ik hem soms niet uitstaan. Zo vreemd. Gelukkig heeft hij een satelliet telefoon en kunnen we wel bellen. En hij neemt vaak de iPad mee zodat we kunnen facetimen. Maar is toch minder fijn. Ik denk ook dat hoe ouder me dochter wordt, hoe moeilijker offshore gaan wordt. Want hij gaat ook dingen missen. Na de eerste keer zag hij al een ander kind. En nu lacht ze ook veel en brabbelen. Dus speelt hij veel met haar. De slapeloze nachten mist hij niet. Wel moet hij van 07:00-19:00 werken. Dat is natuurlijk zwaar. Ik ga lekker slapen. Vandaar trouwens de tekst bij mijn banner. Just the two of is zing ik altijd voor Britt. Omdat we heerlijk samen zijn. En als ze 's nachts gaat huilen pak ik haar ook heerlijk bij me zodat we extra knuffelen omdat we samen papa missen.
Als hij weg is missen we elkaar vreselijk en als hij thuis ik kam soms niet uit staan . Vreemd neee hoor. Dat is ook heel normaal. Heel veel mensen met varende partner hebben daar last van. Zie het zo mijn man is kapitein op zijn schip ik ben dat thuis dan komt hij thuis dan heb je twee kapiteins op een schip. Dat werkt niet. Dus moet je alle twee aanpassen. Jij draait de dingen thuis zoals jij gewend bent dan komt hij thuis en wil hij het op zijn manier. En dan botst dat. En dat zalniet bij iedereen letterlijk zo zijn maar dat is wel een beetje de oorzaak. En heel gewoon.
Helemaaaaaalll niet vreemd aapje ! Ik ben trouwens ook 23 Hier ook vaak irritaties en ruzies...en zoals sojo zegt, ineens twee kapiteins, dat is niet makkelijk ! Maar probeer er een weg in ge vinden en over een paar jaar zijn jullie ervan af mijn vriend vind dit werk echt heel leuk, voor mij zou hij een andere baan zoeken, maar dat hoeft op dit moment niet, ik ben nu blij dat hij een baan heeft, het is nu zelfs onzeker of hij kan blijven omdat hij nu ziek thuis is.. Dus daar geniet ik nu extra van.. Dus als jouw vriend thuis is, geniet daar dan zoveel mogelijk van.. Ik weet dat het moeilijk is, zeker met een pnd op de achtergrond.. Ik weet ook niet hoe ik het straks ga doen, straks ben ik weer op school en dan zal het ook aanpoten zijn in mijn eentje... Is hij nu thuis of ben je alleen ? Maar meid ik weet hoe moeilijk het is !
Het is ook rot om te horen als jij je zo rot voelt als anderen zeggen probeer de positieve dingen te zien, Want het enige wat jij denkt en voelt is "Ik wil dat hij thuis is nu bij mij, ik wil hem hier" Ik trek dit echt niet. En wat een ander zegt is dan helemaal niet leuk om te horen. En toch met de jaren wordt het echt makkelijker. Je went aan dit leven. Als je het maar een kans geeft. En genieten als hij er wel is dat is zo belangrijk
Hij gaat morgen weg. Dus de tas staat nu al klaar voor naar den helder. Ik heb de hele avond zitten huilen. Me moeder zei al heel lief dat ze dinsdag bij haar kon slapen. En ook zondag slaapt ze bij me schoonmoeder(ik heb een vrijgezellen feest). Maar toch vind ik het zwaar. Ze is nog zo klein. En de laatste tijd slaapt ze erg slecht overdag. Bij m'n moeder en schoonmoeder daarin tegen perfect. En dan ga ik toch aan mezelf twijfelen. Jullie hanteren dus geen andere regels neem ik aan als papa weg is? Of wordt het dan te moeilijk. Groetjss
Ik hanteer geen andere regels, doe hetzelfde als papa er zou zijn, alleen doe ik er langer over.. (hij moet iets langer op zijn fles wachten) en neem hem over het algemeen wel sneller in bed om te snoezelen en knuffel veel meer...snoezeldutjes enzo Lief van je schoonmoeder!, wanneer komt je vriend terug??? Ga nog even lekker tegen hem aan liggen! Ik weet hoe het is de volgende ochtend ik hoop dat mijn vriend nog even thuis is, voor nu staat gepland dat hij in Juni weer gaat varen.. Niet aan jezelf twijfelen, misschien heeft ze gewoon meer mamahonger als jij in de buurt bent, want zeg nou zelf, als mama er is, dan is dat een veel lekkerder kussen dan haar eigen bedje Dus niet twijfelen, mijn zoontje slaapt snachts soms beter bij mijn moeder dan hier! Overdag slaapt hij trouwens ook slecht, leg je haar op bed in de middag?.. Ik probeer hem steeds meer in bed te leggen als hij moe is..dat begint nu een beetje te werken..maar hier ook een slecht dagslaper..