hier een vraagje, die ik zeker de volgende keer wil gaan stellen aan de gyn, tenzij iemand hier het antwoord op weet of het misschien zelf ook wel eens heeft gevraagt? het is toch maar net hoe je het bekijkt? ik bedoel... ik ben bij de gyn geweest, zaaduitslag was slecht, maar hij had wel een behoorlijke hoeveelheid geproduceerd hiervan ,zei de gyn ...... hoe kan het dan dat het echt slecht is? , ik bedoel stel dat je per ml 8 miljoen goede zaadjes hebt en je produceerd 5 mililiter, dan heb je in een zaaadlozing 40 miljoen goede zaadjes. en stel je hebt iemand met 20 miljoen goede zaadjes per ml en iemand heeft in een zaadlozing maar 2 mililiter dan heb je ook 40 miljoen goede zaadjes toch? waarom is het een dan slecht? en het andere dan goed? dat is toch geen rare vraag? of vinden jullie van wel? ik vraag me echt af hoe dat zit? en hoe tellen ze die zaadjes eigelijk? weet iemand dat? hoe tel je in in vredesnaam zoveel miljoen zaadjes? gaat dat via een microscopische computer? ik heb ergens gelezen dat ze in ieder zieknhuis andere maatstaven nemen maar ik begrip niet precies wat ze daar mee bedoelen, dat sloeg volgens mij wel op bovenstaande. veel liefs jose
Het gaat niet alleen om de hoeveelheid zaadjes, maar ook of ze wel goed bewegen, goede koppen hebben enz. Als je 40 miljoen zaadjes hebt, maar een klein percentage zwemt maar dan heb wel "slecht zaad".
Volgens mij kijken ze eerst per milliliter en dan hoeveel ml je hebt. Het gaat uiteindelijk om de totale aantallen goede beweeglijke zaadcellen.