mannen die ziek zijn. ik kan er niet tegen!

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hahahaha heel herkenbaar!
    Vriendlief roept om de week: 'ik denk dat ik verkouden wordt'. Normaal zei ik: 'ja, dan moet je thuis blijven'.
    Maar inmiddels negeer ik het gewoon. Hij is nu 1 dag een klein beetje verkouden geweest en het is weer over. Hij ging wel gewoon naar z'n werk gelukkig haha.

2. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Gelukkig zijn wij niet zo :)

3. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    146
    63
    Brabant
    Hier geen mieperd maar 1 die te lang doorloopt.. Als hij ziek is dan ligt hij op bed en als het wat beter gaat achter de PC maar kreunt niet, steunt niet en pakt zelf wat hij nodig heeft.

Ik denk dat ik eerder miep als ik ziek ben.. Maar goed als hij ziek is gaat alles gewoon door, huishouden, koken, etc. Maar als ik ziek ben wordt dat niet echt opgepakt..

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Blij dat er zoveel herkenning is.:D

Ik denk dat ik binnenkort ook eens ga miepen. Wil eens een dag vrij en de hele dag in bed netflix kijken en een appje sturen als mn cola op is :p

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Zoo herkenbaar. Als hij verkouden is is hij al enorm beroerd en kan hij thuis niks meer. Maar ja wel werken dus dan denk ik dat t wel mee zal vallen. Maar het ergste vind ik eigenlijk dat als ik dan een x ziek ben 1x per jaar ofzo dat hij dan wel verwacht dat hij thuis komt in een opgeruimd huis en dat t eten dan op tafel staat. Alsof hij dat doet als ie ziek thuis is.

6. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Hier ook zo'n piepkont, ik ben moe, heb hoofdpijn denk dat ik toch weer de griep heb.. Zuuuuuucht! Ik vond hem niet ziek en meneer melde zich ziek op z'n werk...
    Als ik griep heb, snot keelontsteking weet ik veel werk ik gewoon;)
    Ik noem hem dan ook vaak een aansteller haha

7. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Herkenbaar, maar moet wel zeggen dat ik de laatste keer me zelf wat begripvoller en verzorgender opgesteld heb en dat was toch ook wel fijn.
    Soms kunnen die 'stoere' mannen ook wel wat extra's gebruiken.

8. chatty

chatty Niet meer actief

Dit is bij ons ook zo.

9. Mijn man vertelt altijd 100 keer wat de dokter heeft gezegd en 1000 keer wat de fysio heeft gezegd. Uiteraard moet ik dan ook het youtube-filmpje bekijken van de oefening die hij van de fysio heeft gekregen én hij doet de oefening natuurlijk altijd in dezelfde ruimte als waar ik ben, zodat ik ervan mee kan genieten. Jaaaahaaaa, je knie doet zeer, vind ik echt naar voor je, maar nu weet ik het wel hoor ;)

Ik vind mijn man trouwens ook heel irritant als hij wel echt ziek is. Ik kan me echt vreselijk ergeren aan zijn ziek-stem of gehoest. Gemeen he? :)

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tja, dat doet mijn man ook wel hoor, maar ik ben makkelijk daarin en meld gewoon dat ik wel alleen ga. Of hij wordt chagerijnig als we een weekend naar mijn ouders ga, omdat hij op moet schieten met inpakken, ipv de zoveelste kop koffie pakken....Dan zegt hij wel van: Nou, als het zo moet ga ik niet meer mee. Nou prima hoor, ik pak de autosleutel, mijn bankpas, de kinderen en ik ben weg, je hoeft niet mee hoor.....Nou hij weet niet hoe snel hij zijn spullen dan moet pakken ;)

En ziek? dan ga je lekker naar je bed met een paracetamol en hoef ik je niet te zien.

Maar goed, ik ben denk ik een van de weinige vrouwen die hardop tegen haar man zegt dat hij zich niet hoeft aan te stellen omdat ik nergens zijn handje voor vasthoudt. Ben druk genoeg met de kinderen, huishouden en mijn werk.

11. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hahaha herkenbaar, ondanks het zeuren de hele dag gaat hij dan wel werken :) ergste is zijn zoontjes krijgen van moeder hetzelfde gedrag aangeleerd alleen tien keer erger...de oudste gaat volledig los als zijn neus al verstopt is (die dan negen van de tien keer geeneens verstopt zit) de jongste gaat volledig los als hij valt en alleen maar denkt dat ie misschien een blauwe plek krijgt. Ben blij dat dochter zo'n bikkel is want nog zo' drama in huis en ik sluit me op, zeker met de winter in het verschiet nu :D

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ik heb wel een keer een vriendje gehad die zo was. Die vond ook dat hij de griep had als hij verkouden was. Ik heb hem toen gezegd dat hij niet zou werken als hij echt de griep had en hij werkte wel gewoon.

Mijn man is gelukkig niet zo. Zolang ik hem ken heeft hij zich nog nooit ziek gemeld. Hij heeft in 2011 zijn rug gebroken en moest toen lange tijd plat. Hij vond het verschrikkelijk. Afgelopen januari is hij geopereerd aan Carpaal Tunnelsyndroom, heeft 2 weken thuis gezeten en is toen weer aan het werk gegaan.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn vriend was eerder net zo. Verkouden bestond niet; het was altijd gelijk griep ookal snotterde hij alleen maar.

Maar....in de loop der jaren is hij bijgedraaid. Hij is tegenwoordig bijna nooit meer ziek. Sterker nog, ik ben nu vaker ziek dan hij.

Hij klaagt ook niet meer als hij ziek is. Daar kan ik ook niet tegen. Heb een vader die bij 1x hoesten al doet alsof hij iets ergs mankeert. Ik irriteerde me daar rot aan. En als je hem dan niet snel genoeg aandacht gaf, dan ging hij telkens zo hard hoesten dat je het niet meer kon negeren.....

14. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier idd ook zo be happy! Hij was veel ziek toen hij nog thuis woonde dat werd steeds minder en nu is ie dat bijna nooit meer. Maar als ie ziek is, is hij wel heel zielig haha

15. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Mijn vriend is een bikkel en als hij ziek is, dan kan hij ook echt niets. Wat ik wel herken, is dat hoe ziek hij ook is.. Hij is dat alleen thuis!
    Doodziek gaan werken en thuis voor Pampus liggen. Hetzelfde met vermoeid zijn. Extra uren draaien? Tuurlijk!! En thuis piepen en geen puf hebben om iets te ondernemen.
    Gelukkig voor hem is het nu herfst, dan verander ik mee in een enorme couch potato :D

16. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    O zo herkenbaar, misschien is het hier nog wel erger haha. Nu moet ik wel zeggen dat mn man chronische bronchitis heeft duscals hij ziek is, loopt hij ook heel de dag door te spugen. Maar hij gaat dan dood, god moet hem maar komen halen zergt hij dan. Ik moet maar zn handje vast houden. Meestal lig ik beneden dubbel van die aanstellerij. Behalve als ik ook ziek ben. Kan me trouwens niet heugen dat ik een dag in bed heb gelegen als ik ziek was. Mama gaat maar door..

17. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik heb gelukkig NIET zo`n man. wat fijn is dat zeg. De mijne gaat altijd maar door, Ik moet soms echt zeggen neem toch eens rust, ga een uurtje naar bed enz enz.
    Ik zou niet tegen zulke mannen kunnen.

18. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Vorige week had ik zelf griep met overal spierpijn, hoge koorts, hoofdpijn waar je scheel van kijkt, etc. Maar dan kun je gewoon doorlopen (op het laatst heeft mijn moeder wel geholpen, omdat het echt niet ging)..

En als hij een verkoudheidje heeft gaat hij onder een dekentje op de bank liggen en legt z'n longen op tafel omdat hij zo overdreven hoest.. Maar hij gaat wel altijd gewoon werken en wil inderdaad ook geen pijnstillers, zag ik hier ook al voorbij komen :(;)

19. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    @Carlien: "En legt z'n longen op tafel omdat hij zo overdreven hoest". Hahahaha geweldig, die ga ik onthouden :)

Deel Deze Pagina