hai, heeft iemand van jullie ook weleens een ingegroeide teennagel gehad? ik heb t nu voor de 3e keer in m grote teen en het klopt en ik voel t de hele dag! ga maar weer proberen m eronder vandaan te krijgen! Gaan jullie hiervoor naar de pedicure? krijg je dit vergoed van je verzekering? bedankt! groetjes van Mad met een kloppende teen
Bij mij groeide hij ook steeds weer opnieuw in. Ben toen naar de podotherapeut geweest en het is nooit meer gebeurd. Weet alleen niet meer of ik het toen zelf moest betalen, maar geloof me het geld is het meer dan waard.
ik ook, iedere keer tzelfde stukje. Controleer dus regelmatig en haal t op tijd weg, dus al jarengeen last meer van. pedicure heb ik wel eens over gedacht maar ik kan t beter hebben dat ik mezelf pijn doe en aan mn voeten frut dan een ander hihi
ohw psies ja, moet er niet aan denken dat een ander aan mijn voeten friemelt.....ieuw schop ze maat 38 in hun giegeltje...kan daar niet tegen... Help mezelf altijd, doet zeer maar even weken in soda en dan aan de knip!
Auwwww...ik weet er alles van ik heb het ook gehad en ben er mee naar de dokter gegaan.Die heeft toen een halve nagel weggehaald onder verdoving.Daarna iets last gehad dat het ging kloppen,maar dat was maar 1 dagje.Moet ook zeggen dat de nagel snel weer is aangegroeid en nu alles weer goed is.
nou dat heb ik dus ook denk dat ik gek wordt als iemand aan m teen zit... bovendien schaam ik me nu ook dood want je wil niet weten hoe het er uit ziet! hij zit er echt te diep in om zelf te knippen etc. heb m ook al geprobeerd omhoog te wippen maar dat gaat ook niet ... oooooo aaaaaa ben benieuwd of er bij mij ook een podotherapeut is... ga ff zoeken! bedankt in elk geval voor jullie reacties! x
Ik heb het ook wel eens gehad, doet vreselijk veel zeer! wat je kan proberen is om dat ingegroeide stukje er uit te krijgen, of om er een heel klein stukje van een watje onder het hoekje proberen te schuiven, dan prikt hij niet zo erg meer in je vlees. Succes ermee!
Ja hoor wel eens gehad ja. Ik haal het nu zelf weg omdat t nu niet zo erg meer is, maar ben al twee keer naar de HA geweest. Heeft die hem ff weggehaald voor mij...
Hier ook nog iemand die er ervaring mee heeft. Inmiddels heb ik geleerd dat ik mijn teennagels NOOIT in een bochtje mag knippen, maar altijd recht. Een stukje vloeipapier o.i.d. onder het puntje zien te krijgen is idd al een oplossing. En eerst weken in een sodabadje. Maar als het te lang aanhoudt moet je toch naar de huisarts hoor!
Ik heb er ook jaren last van gehad. Het laatste jaar gaat het redelijk en hoop dat het zo blijft. Maar 1 tip: ga er niet zelf aan pulken! Daar los je het probleem niet mee op en de nagel blijft hoe dan ook weer opnieuw ingroeien. Eigenlijk zijn er 2 'oplossingen'. De eerste is om hem gewoon door te laten groeien hoe pijnlijk ook. zet je voet dagelijks in een biotexbadje om de huid soepel te houden en zorg ervoor dat wanneer je nagel eenmaal weer boven de huid gegroeid is dat je recht afknipt en ervoor zorgt dat de nagel niet opnieuw kan ingroeien. Mocht dat allemaal niet werken kunnen ze operatief een stuk van je nagel verwijderen. Maar dat doen ze dan wel vanaf het begin van de nagel zodat dat gedeelte ook niet meer aangroeit!
Ik had het ook ben naar de dokter gegaan en die heb me verdoofd en een laagje nagel weggenomen. Nou dit doe ik nooit meer want had de pech dat die echt ging ontsteken
Ik ook, tot 3 keer toe! En toen moest ik dus idd maar naar de plastisch chirurg die aan beide kanten van mijn grote teennagel een stuk heeft weggehaald. Wat Caithlin zegt, vanaf de wortel van je nagel, en dat is geen pretje! Net zo min als 6 hechtingen in je grote teen! Gelukkig is het nooit meer teruggekomen.
Hey Mad, ik heb het ook al een paar keer gehad, het komt doordat je je nagel aan de zijkant dan tekort knipt. Ik weet het het is irri... Ik heb ook een keer bij de HA (onder verdoving) een stuk van de zijkant laten afknippen, omdat ik het toen heel vaak had. Je nagel word dan dus smaller. Heb er daarna niet veel last meer van gehad, gelukkig. Succes met je teentje
iew! i kken het, ook 3x gehad. en 3x heeft dokter (met verdoving) het stukje nagel wat ingegroeid was eraf geknipt tot het nagelriempje aan toe. oh deed zon pijn, klopte en helemaal wit van de pus, nee gatver hoef ik niet weer. heb er trouwens al een paar jaar geen last meer van gehad.
ik wordt al niet goed als ik dit allemaal lees, ieeeeeeeeeeeeeeeeee Het idee al operatief weghalen een verdoving en hechtingen in je teen ieeeeeeeeeeee nee mij niet gezien. Dan maar zelf zitten pulken en purren en veeeeeeeeeeeeeel voetenbadjes en goed insmeren met olie, dat heeft bij mij tot nu toe goed geholpen. Ik heb na mijn bevalling 6 ingegroeide teennagels gehad en niet dezelfde steeds! En het bovenstaande steeds gedaan en ik heb al een maand geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen last van ingegroeide teennagels. Dus mad neem lekker een voetenbadje en laat je man je voeten insmeren met olie, ja of zelf ik kan er ook niet tegen als iemand anders aan mijn voeten zit
Ik smeer er altijd betadine op, en knip altijd zelf een stuk weg als het dreigt in te groeien (ja doet pijn)
ohhhh ik ken het! ik ben drie keer geopereerd aan mijn tenen. Ik heb er jaren mee rond gelopen, knipte het ook te kort af. Dat moet je dus niet doen, dan blijft het erin groeien! 1 keer een stuk nagel weg laten halen, 2e keer, mijn nagel er helemaal af en toen ik terug moest voor controle moest de net dichtgegroeide huid open gesneden worden, anders zou mijn nagel los zitten van de huid, zodra die nagel weer ging groeien! en dat gebeurde zonder verdoving! 3e keer (toen durfde ik écht niet meer) zijn de zijkanten van de nagel, tot aan de wortel, bij je knokkel zeg maar, weggesneden, 10 hechtingen gehad. Daarna kwam er een heel klein puntje nagel door mijn teen naar buiten groeien, naast mijn nagel, zo naar buiten! Bleek dat ze een heel klein splintertje wortel hadden laten zitten per ongeluk. en die is dus naar buiten gaan groeien. Als het een milimeter opzij was geweest, zou het mijn grote nagel omhoog en dus los duwen! Nu is er niets aan de hand verder, ik kon het nog laten verwijderen, maar ik heb er zo geen last van. Alleen een extra nageltje knippen,haha. Maar aan mijn andere teen heb ik het later nog wel vaak gehad, hoewel ik mijn nagels nooit meer te kort knip, maar er breekt weleens wat te kort af ofzo. Dan doe ik er altijd een watje onder proppen, even priegelen met een naald om het er onder te krijgen, ,maar liever mezelf pijn doen dan een ander laten doen! Naa een dag of 7 is mijn huid genoeg opgerekt om het watje eruit te laten en dan groeit het niet meer in.