Mijn man kan ook wel eens wat "uitstellen" haha maar die zou niet durven om dit te doen, ik moet meteen denken aan "help mijn man is klusser" zie je ook van die vreselijke dingen, zou er zo verdrietig van worden, heb je dat al eens gezegd tegen hem dat je verdrietig / boos erom bent?
Ik zou ouders en schoonouders en-of vrienden eens benaderen, om samen met jou onderhand eens een kamer voor dat kindje te fabriceren! Ik zou hem in zn sop gaar laten koken en zeggen dat ie nu onderhand tijd genoeg heeft gehad. En anders zelf naar de bank bellen he, voor evt geld. Met een paar man, die weten wat ze moeten doen tenminste, ben je zo een eind op weg. Struin internet maar eens af, hoe je bepaalde werkzaamheden aan moet pakken. Zo heb ik mezelf al een heleboel geleerd.
Maaruhm als je er geen geld voor hebt... Hoe kun je dan een vloer op het oog hebben. Je moet die kamer gewoon klaar hebben zodat je zoontje erin kan? Op youtube staan wel filmpjes hoe het moet. Wil je je zoontje nou een kamer geven of niet. Hup aan het werk
Ja, en nu heb ik hem net ook gezegd dat geld lenen bij zijn ouders geen oplossing is, en nu ben ik aanvallend. Nouja. En op familie kunnen we ook niet echt rekenen om te komen helpen. Er is namelijk bijna geen familie.
Misschien hem aanmelden voor het programma "help mijn man is klusser" Dan zal het kamertje binnen no time af zijn. Geintje!!...
Omdat ik niet meer veel vloer nodig heb, ik heb nog een heleboel over van het 1e verdiep, dus dat spaart uit.
En op vrienden kun je tegenwoordig ook al niet meer te veel rekenen trouwens. We hebben een vriend die elektricien is, en die heeft al màànden belooft om de elektriciteit te komen doen, maar het komt er ook maar niet van. 't Lijkt wel een ziekte hier, dat uitstellen.
dan zou ik ervoor gekozen hebben om zelf in de woonkamer te slapen en mn kind in een fatsoenlijke slaapkamer waar ze hun rust kunnen pakken.. beetje raar hoor dat je eerst aan je eigen denkt en dan je kind in de woonkamer legt... ik had die man van je een trap in zn hol gegeven.. hup aan het werk jij! jammer van al die hoekjes... maar moet toch af!
ja, daar ben ik het wel een beetje mee eens. Misschien dat je gewoon zelf een planning maakt, meehelpt en klaar.
Dus ik moet in mijn kleine overvolle woonkamer een 2-persoonsmatras neerleggen ipv een klein babybedje?
Dan schop je je vent naar de woonkamer en slaap jij en je kind op de slaapkamer. Kom op ... actie in de tent. Samen even de schouders eronder ... en die 300 euro voor andere dingen gebruiken (of teruggeven aan je schoonouders).
Het is ook gewoon een kwestie van beginnen.... Ben je eenmaal bezig.....blijven doorgaan dan gaat de rest vanzelf en onder het klussen zovast nadenken wat je volgende stap is. Gewoon beginnen....dan begin maar eens met die Polen te laten komen.
Dat lost ook niks op, want de kleine wordt wakker van ons allebei. En samen, dat betekent dan vooral ik. Als wij samen werken aan die zolder doe ik het grondig en hij maar half. Zo had hij al het hout dat we niet nodig hebben weggedaan. Totdat ik boven kwam... De helft staat er nog. Maar mijn man is het toppunt van luiheid. In het begin van de week wou ik de was wegleggen in de kast, maar zijn truien liggen zodanig hoog dat ik er niet aan kan. Dus leg ik het op zijn hoofdkussen, zodat hij er niet naast kan kijken ! Nu liggen zijn truien naast het bed... Tja.
ja dan zal ze dat eerst moeten doen. Ik zou het wel weten, ben ook echt niet handig maar was er zeker al wel aan begonnen hoor. Dan maar half werk maar die babykamer zou klaar moeten van mij. Met of zonder hulp
Okee, dan jij. Ik denk dat het doel is om je kind een eigen slaapkamer te geven toch? Wie dat doet, is even minder belangrijk denk ik dan. De meeste doe-het-zelf winkels hebben uitgebreide informatie over hoe je dingen moet doen, en youtube staat ook een hoop op. Gipsplaten zetten is opzicht makkelijk, huur een spijkerapparaat, zet de plaat ertegen en schiet de spijkers erin. Een middagje even doorwerken en die platen zitten erop.
Jeetje TS, je hebt wel steeds een excuus om het niet te doen. Je hebt nu al geld gekregen, en je hebt het advies gekregen om op google en youtube te kijken. Aan het werk meid! Als je vent echt zo lui is dat hij geen kamer voor zijn kind wil maken (kan het bijna niet geloven, maargoed) dan doe je het toch zelf. Vrouwen zijn ook sterk. Denk aan de emancipatie Misschien als hij ziet dat jij al een aardig endje op weg bent, of gewoon een begin hebt gemaakt, doet hij vanzelf mee. Anders niet, doe jij het helemaal zelf. Kan je best. Zet em op!