300 euro uitgeven voor een paar gipsplaten ophangen??!! Dan kan je beter een nieuwe stofzuiger kopen dat is minder geld verspilling Prik een dag en zeg tegen je man en nu gaan we het doen! Geen gezeik hup aan de gang
Vanavond ga ik witte verf halen om de 2 muren die niet in gyproc moeten al te verven. Dan kunnen de polen aan het werk, volgend weekend (of 's avonds in de week als ik zin heb om lastig te doen ^^) kan mijn man dan de vloer leggen, en kan ik verder schilderen over de gyprocplaten dan. En de elektriciteit, jammer, maar die moet wachten. (Er is elektriciteit hoor, het is gewoon zo onhandig aangelegd).
Ik vind 300 euro echt niet veel eigenlijk. 't Is een redelijk grote zolder, er zijn veel moeilijke hoekjes en kantjes, en we lopen niet het risico om alles weer opnieuw te moeten kopen omdat we het zelf verpesten.
300 euro voor alleen de gipsplaten laten plaatsen? Serieus dat vind ik echt heel veel geld. Is het echt alleen het plaatsen van de gipsplaten voor die 300?
300euro voor gipsplaten ophangen? Zou het er niet voor betalen en verder zoeken! Zet je klus op eeb klusjespagina en probeer de niet moeilijke stukken zelf te doen.
Ik heb echt 2 linker handen maar ik probeer te helpen waar ik kan en gipsplaten tegen een muur Aken is nou niet bepaald moeilijk...
Normaal gezien is dat gipsplaten zetten en de naden uitplamuren. En net dat laatste is heel veel werk wil je het mooi gedaan hebben. Manlief gaat regelmatig mensen helpen met uitplakken maar om het mooi te hebben gaat hij een paar avonden achter elkaar. @ Valora: Je kan best nog even wachten met de gyproc in de verf te zetten, want het plamuursel moet goed uitgehard zijn. Anders gaat je verf terug afschilferen... Zal straks eens aan manlief vragen hoe lang je best wacht. Wat zei je man eigenlijk dat je dat heel hout naar beneden had gebracht?
Valora, ik denk dat je goed bezig bent. Er moet natuurlijk wel erg veel nog gedaan worden, en ik snap echt wel dat je het nu eindelijk eens klaar wil hebben. Je hoofd zit waarschijnlijk vol frustratie, en dan zie je geen begin meer. Je hebt nu alweer wat dingetjes gedaan, en ik zou nu eens met die Polen overleggen wanneer hun kunnen komen. Daarna zullen de platen wel ff met rust gelaten moeten worden, en kun je misschien met andere dingen verdergaan. De kunst is om nu door te zetten. Ik wens je veel succes, en ik denk dat als je man ziet dat het nu menens is, dat ie vanzelf mee gaat doen. Hopelijk slaapt je kleine prins binnenkort in zn eigen mooie kamertje!
Ik zou die muren nog niet schilderen hoor, kan je het, als de platen er tegenaan zitten, weer opnieuw doen. De vloer zou ik ook pas doen als alle platen er tegen aan zitten. Heel goed van je dat je zelf actie onderneemt, maar doe het dan wel in de juiste volgorde. Verder zou ik dat geld terug aan je schoonouders geven, zelf de bank bellen en van dat geld alles betalen. Iedereen die zegt dat die Polen te duur zijn, misschien wel maar dan komt het tenminste wel af.
Wat een commentaar zeg... ben benieuwd hoeveel van de vrouwen hier die zo hard roepen dat TS het zelf moet gaan doen, dat zij dat daadwerkelijk zelf waren gaan doen als hun man het niet deed TS ik geef je groot gelijk dat je er niet aan begint, ik zou het ook zeker niet doen. Alleen is 300 euro wel heel erg duur om die platen alleen maar op te hangen, ik denk dat je het voor de helft ook kunt laten doen dus wat dat betreft zou ik inderdaad een advertentie ofzo op marktplaats zetten.
Je kunt wel zeggen dat je 300 euro niet veel geld vindt voor het plaatsen van gipsplaten, maar eigenlijk heb je het simpelweg gewoon niet te besteden. Je hebt geld moeten lenen om het überhaupt uit te kunnen geven. Dus eerlijk? Zoek info op, vraag iemand om advies hoe je het aan moet pakken en ga vervolgens aan de slag. Zelfs bij een bouwmarkt kunnen ze je tips geven hoe je het aan moet pakken. En ik zou die kleine lekker op jullie slaapkamer leggen en tegen je man zeggen dat jullie plek de sofa of de zolder is tot dat die kamer af is. Begin alles op zolder klaar te maken zodat hij aan de slag kan en help hem.
Mja doe het zelf... Als het rechte muren zijn dan zou ik er niet voor terugschrikken maar schuine muren zou ik toch wel hulp bij willen of anders materiaal op overschot voor het geval ik iets zou verpesten. En ons kent ons dus dat extra materiaal zou wel nodig zijn. Mijn man is ook zo hoor, die wil ook wel dingen opnieuw geverfd of nieuwe vloerbedekking of weet ik wat nog allemaal maar als het erop aan komt dan doet hij niks. Ik heb ook met 30+ weken zwanger heel onze slaapkamer kunnen veranderen zodat het in orde was voor de bevalling.
Misschien niet zelf, maar ik had alles in werking gezet om ervoor te zorgen dat mijn kind niet 9 maanden lang in de woonkamer hoeft te slapen. Alle excuses van ts vind ik Zeer zwak en onbegrijpelijk!!!! Komop zeg....
Muren plaatsen is in je uppie echt niet makkelijk. Zeker niet met schuine wanden. Wat betreft zelf doen, ik heb de afgelopen jaren genoeg in dit huis verbouwd. Misschien kan je, je man voorstellen om te helpen?
Advies van manlief: je kan pas gyproc verven als je naden helemaal wit zijn. Als je goed stookt, kan het zijn dat het op een dag of 2 al droog is. Maar anders kan het nog een paar weken duren.
Ik DOE alles zelf. Mijn man kan niet eens een ikea kastje in elkaar zetten dus dat zegt genoeg. Tegenwoordig kan je alles op youtube vinden of google dus moet het 'te doen' zijn. Door mij goed in te lezen knip ik nu ook succesvol de haren van mijn kinderen en mijn eigen lange haren in lagen. Ook de computer repareer ik zelf, en helaas niet alleen die van mij .. Dus, als je echt wilt kan je alles zelf doen. TS, ik zou toch echt in die tussentijd zelf in de woonkamer of zolder slapen. Hoe krap of stoffig ook. Je kind heeft zijn rust nodig. Andere opties; Zet je TV in de slaapkamer - dan kan je nog wat TV kijken met je man - of haal een campingbedje, zet die in je slaapkamer, leg jou zoon voor zolang jullie nog op zijn daar in. Als jullie naar bed gaan kan je hem over tillen.
Mijn man zegt dat je even bij de brico moet vragen of ze nog klusjesmannen weten, volgens hem zijn die polen echt veel te duur. Mijn man zegt ook pak kant en klare agnes platen binnen een half uur klaar, niet stucen niks. Dat is veel goedkoper.
wij hebben ook agnes platen idd. Net als wat marieke3 zegt. Mijn man heeft ze er hier ook vrij vlot op gekregen. EN je bent in 1 keer klaar en uiteindelijk ook goedkoper.