De mijne drinkt in t weekend een paar biertjes en af en toe drinken we een wijntje bij het eten. 2 keer heel snel zwanger geworden dus ook deze keer veranderen we niets aan onze drinkgewoonten...
Ik kan me niet goed voorstellen dat 2-3 biertjes in de week een probleem zullen geven voor de kwaliteit van het sperma van een gemiddelde man. Maar voor een man die bewezen slechte zaadkwaliteit heeft, lijkt het me wijs om helemaal niet te drinken, aangezien alle beetjes dan net het verschil kunnen maken.
Ik zou hier niet te moeilijk over doen. Pas als het aantoonbaar niet lukt zou ik op dit soort dingen gaan letten. Het leven gaat ook gewoon door en je moet al op zoveel letten.
Als vrouw zijnde houd je rekening met je kinderwens. Je slikt foliumzuur, eet wat gezonder en je drinkt minder of niet meer. Misschien nog wel een keer een glas wijn maar ik lees toch vaak dat er dan een stuk minder dan voorheen wordt gedronken. Waarom zou de man dan ook niet proberen om zijn steentje bij te dragen? Alcohol verbieden hoeft direct niet maar stel dat hij normaal 5 biertjes in het weekend drinkt dan zou ik vragen of hij niet meer dan 2 wil drinken. Rond de feestdagen zou IK zeggen: laat hem lekker gaan. Het moet wel leuk blijven.
Toevallig zijn alle drie mijn zwangerschappen 'ontstaan' nadat ik best veel gedronken had op een feest. Manlief ook... We drinken normaal echt niet veel maar toevallig alledrie de keren hadden we een feest en waren we erna zwanger.. Nu we weer bezig zijn met zwanger worden na onze MA letten we allebei wat meer op en drinken alleen een glaasje in het weekend. Ben nogal verslaafd aan Baileys dus die drink ik wel in het weekend.
Vind het wel erg ver gaan als je vriend geen biertje meer mag drinken...maar goed dat is mijn mening.
Die van mij drinkt gewoon wat hij zelf wil, en daar heb ik absoluut geen problemen mee. Pas als er evt aangetoond zou zijn dat het zaad van mijn vriend niet oké zou zijn, zou ik hem vragen daar rekening mee te houden (al zou hij dat dan ook wel uit zichzelf doen natuurlijk).
Wij hebben elf jaar over deze zwangerschap gedaan en ga mijn man niet elf jaar lang vragen om de alcohol af te zweren. Bovendien drinkt hij zo sporadisch (denk een glaasje per maand) dat het volgens mij echt geen kwaad kan.