mannen en boodschappen doen

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje1983, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Whaha heb je het over je man of je kind :D

Manlief haalt keurig de dingen van het lijstje en veel meer, als hij boodshappen doet voor 1 dag omdat ik wta vergeten ben heb ik minstens voor 1 week soep en dergelijke in huis ;)

2. Dat vraag ik me ook wel eens af ;)

Helaas kan ik mijn man geen tuigje omdoen, zodat ie bij me in de buurt blijft :p ;)

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Oh heerlijk dit!
    Soms bel ik hem weleens omdat ik wat vergeten ben en of die dat dan mee wil nemen! Komt meneer thuis met dat artikel inclusief 3 zakken m&m's... Ja schat ze waren in de aanbieding..

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Hihi zie het gewoon voor me :D. Ach ja stiekem blijven mannen ook kleine kinderen ;)

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wat is dat toch met mannen en aanbiedigen?

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

:D Dit topic is onwijs herkenbaar! Echter niet met deze partner :)

Mijn voorgaande partners waren minstens net zo verschrikkelijk. M. (een ex dus) zag dan op het lijstje staan dat we bloemkool en broccoli nodig hadden en besloot ter plekke in de winkel dat hij daar geen zin in had en kocht dan hamburgers en Snickers. Als ik dan vroeg wat hij voor het avondeten in gedachten had, haalde hij 2 liter roomijs. "In dat pad kom ik nooit", "De katten hebben toch nog water, brokken hebben ze niet nodig, lekker boeiend", "Ik weet dat we nog 24 rollen wc-papier hebben, maar dit wc-papier is zalmroze en dat vind ik mooi, jij moet voortaan ook maar deze kopen - ook al is het 2 euro duurder". Ook vond hij spaghetti en macaroni 2 hele verschillende maaltijden, waarbij het totaal acceptabel was om dag 1 spaghetti te eten, dag 2 macaroni en dag 3 ijs, qua avondeten. Fruit kende hij niet. En als het mij allemaal niet beviel; moest ik zelf maar de boodschappen gaan doen en niet zeuren.

Nu heb ik een fatsoenlijke relatie met iemand die wél volwassen is en gaat er een wereld voor mij open. Het is 1x voorgekomen dat hij in zijn eentje boodschappen is gaan doen en een lijstje van mij mee kreeg (en ik liep van tevoren al van 'ow jee, dat kun jij niet, dit gaat fout, oh god, moet ik daar vertrouwen in hebben') en hij haalde álles wat er op het lijstje stond en dacht ook zelf na. Er was bijvoorbeeld geen boerenkool voor de stamppot en hij dacht van: nou, dan wordt het andijviestamppot. Schappelijk en de redelijkheid zelve. Hij heeft écht mijn vertrouwen in de boodschappen-capaciteiten van de man hersteld :D

Al ga ik voor de zekerheid liever toch zelf mee ;):D

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Hier bij de ah nog nooit haarelastiekjes of borstels gezien !
    Ik zou ze dus ook niet voor je bij me hebben als je het op het lijstje zou hebben staan.

Ze hebben niet altijd ongelijk de mannen !

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Huh? Elke AH heeft toch borstels/elastiekjes? Naast de geurkaarsen, papieren borden/bestek/bbq-materiaal en andere non-food-artikelen. Ik weet het haast voor 99% zeker dat er een rek moet zijn met haarfrutsels. It cannot be :D !

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Ow edit manlief zegt dat ze idd dat hebben, het is een halve blokker :D
    Ik loop daar haast nooit door dat pad :D

10. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Haha, ik zit jullie berichten voor te leen aan mijn man en de zegt ieder keer: ja, das toch normaal." En " nou das toch niet raar. "

11. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Hier ook, mijn vriend neemt vaak de verkeerde dingen mee..of juist alleen de dingen die hij lekker vind, en die zijn dan ook binnen een dag al weer op.
    Soms kan ik er wel om lachen, Maar ik schrijf het toch duidelijk op me papiertje wat ik moet hebben :p

12. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Hier is het ook "verschrikkelijk" soms vraag ik nog wel eens of hij iets wilt meenemen als ik dat vergeten ben, de route van zijn werk naar huis zit toch een supermarkt. Maar hij neemt altijd wel iets lekkers mee! Niet 1 artikel.. Nee wel 10. En vergeet altijd aan mij te denken haha. Laatst voor het eerst ook wat "lekkers" voor mij meegenomen. En och wat was hij trots dat hij toch ook even aan mij had gedacht en dat hij toch zon goede man was.

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oh mijn man heeft vorige week boodschappen gedaan.. ik netjes een lijstje voor meneer gemaakt, heeft die gewoon ong. 30 euro meer uitgegeven dan dat we normaal hebben.. had die vanalles lekkere dingetjes meegenomen.. maar niet mijn gloor, want dat kon die niet vinden..

een goeie!! stuur je man NIET naar de winkel als die honger heeft...

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Mijn man haalt altijd keurig elke week de weekboodschappen. Als we samen gaan werkt het niet zo haha... Manlief koopt wel vaak aanbiedingen die we niet gebruiken Hahaha... Zo stonden er een keer 12 (!) pakjes cup à soep want het was drie voor de prijs van 1 ;)
    En dat terwijl wel zelden die soep eten!
    Op dit moment maak ik keurige lijstjes helemaal voor gekauwd en heb ik afgesproken dat hij even belt als er iets niet is of zo. Dan overleggen we. Klinkt ideaal he haha maar ik denk nog steeds als ik ga dat het goedkoper kan dat wel. Maar weet je ik ben blij dat hij de boodschappen haalt. Ik doe genoeg andere dingen.

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik herken het niet.

Mijn man werkt keurig het lijstje af sinds hij gemerkt heeft hoeveel dat scheelt in de portemonnee. Wel neemt hij dan iets lekkers mee als het er niet op staat, vaak iets voor hem en iets voor mij.

Ik heb gewoon een schatje! :D

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.136
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij ons juist andersom, ik 'kam' geen boodschappen doen. Wel een paar kleine dingen hoor. Maar als ik voor vijf dagen eten moet halen weet ik het niet meer. Bij dag drie be ik al kwijt wat ik allemaal al heb en nog nodig heb. En bovendien gooi ik allemaal lekkere (dure) dingen in de kar.
    Dus wij doen het niet eens meer samen, man doet het gewoon alleen. En zucht als ik een keer meewil, haha. Dan zijn wel altijd minstens een tientje duurder uit.
    Mijn man kookt trouwens ook. Daar heb ik ook het geduld en overzicht niet voor.

17. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Goh wat een supermannen haha!
    Hier pakt man wat ik op het lijstje zet.
    Maar hij let niet op aanbiedingen, pakt altijd A-merken en denkt zelf nergens aan dus als ik iets vergeet dan zal hij het zelf ook niet meenemen (bv. voer voor de honden of fruit, van die dingen die we wel dagelijks nodig hebben..)
    En mbt. vlees pakt hij ook waar hij zin in heeft, dus niet kijken wat er in de reclame is oid. Echt jammer :) Dan heb ik liever een koopjesjager :D

Dus we gaan altijd samen op zaterdagochtend :)

18. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Mijn man doet altijd de boodschappen... heb wel eens wat aan te merken maar ach.... zolang ik het niet hoef te doen ben ik allang blij!

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja zo heeft manlief hier laatst lekker een blikje asperges speciaal voor mij meegenomen omdat dat gewoon zo lekker is en ik het altijd vergeet.

(Het is meer dat het niet in me opkomt dat iemand het lekker zou kunnen vinden vrees ik want ik vind dat echt heel vies. )

Maar normaal gesproken doet hij op zaterdag boodschappen voor heel de week en puilen de kasten dan ook uit.
    Mt nuttige en lekkere dingen.
    Hoef dan enkel nog vers brood en evt groenten te halen.
    Geen klachten van mijn kant dus :)
    Hij let op wat er nodig is, op de centjes en de aanbiedingen en neemt ook lekkere wijntjes en dergelijke mee.
    Top!

20. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Mijn lief kan beter boodschappen doen dan ik :D
    En daar ben ik heeeel blij mee ;)

Deel Deze Pagina