mannen en huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door alecia, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Dames mag ik jullie wat vragen ik zit nogal met een dilemma.

Hier is ons huishouding niet altijd even perfect, natuurlijk bij niemand niet.
    De ene dag doe je meer dan de andere dag, maar ik zit momenteel nog al met een dilemma.
    Mijn vriend en ik zijn in april hier komen wonen, was een tiener ( 18 ) ben nog steeds een tiener hoor, maar kon me maar moeilijk een weg vinden in het huishouden.
    Maar als ik een keer een dag niet lekker ben of wat dan ook, dan krijg ik de volle lading van me vriend, waarom het huishouden er zo uitziet bla bla bla.

Nu kan ik soms nog moeilijk een weg vinden in het huishouden, maar het lukt al aardig.
    MAar nu was ik voor een 3 weken geleden erg ziek ( bijna 40 graden koorts) was eigenwijs en ben wel na me werk gegaan, honden uitgelaten enzovoort.
    Nu werd hij boos dat ik niks deed in het huishouding enzovoort.
    Ik mag gewoon nooit een keer ziek zijn, alsof ik er wat aan kan doen.

Nu is het bij ons zo ik doe 90 % van het huishouden, werk ook parttime.
    Meneer doet 10 %, als hij daar zin in heeft.
    Nooit dus, Het is zo, zijn gereedschap ligt door het hele huis, zijn was ook.
    Is het voor mannen zo moeilijk om die 10 % te doen?
    En waarom altijd als ik bv een schoonmaak aanval heb, gebeurt vaak, krijg ik als reactie, ohh lekker hier in huis werd tijd ook :evil: :confused:
    Dus dat maakt me woedend.

Elke dag doe ik de was, vloeren, wc`s, keuken, tafels, afstoffen enzovoort.
    je kent het wel, maar soms als ik een woede aanval heb gat het tot zo erg dat ik echt alles doe.
    Maar hij vind, wanneer ik smorgens huishouden doe, ik daarna werk, om 5 uur vrij ben, half 6 thuis, kwart over 6 eten ( want ik kook altijd) dan honden nog eten maken, uitlaten, ik niet even rustig kan zitten,maar gelijk weer met huishouding aan de slag moet.

Hij vertelde laatst zelfs aan iemand, dat toen der tijd een vriendin van ons zwanger was ( 36 weken) prima nog een volledig huishouding kon draaien terwijl ze ook een kind heeft die al naar school gaat en al.
    Ik weet niet waarom maar ook dit maakte me aardig kwaad, sommige kunnen met 30 weken al niet zoveel meer, straks vewacht hij ook van mij als ik ooit zwanger raak, dat ik tot de 40e week doorga met werken en huishouding enzovoort.

Wat vinden jullie er allemaal van.
    Is het terecht wat hij zegt?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ehhhh dit klinkt ernaar dat hij een beste heropvoedingscursus nodig heeft..
    :evil:

Ooit gehoord van samen werken, samen leven, samen voor het huis en eten zorgen..

Ik vind dit belachelijk..hij mag blij zijn dat hij mijn vent niet is.. Want ik had het dus niet gepikt.

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Nee, als hij er zo'n last van heeft moet hij het maar lekker zelf eens een paar dagen doen, kan hij voelen hoe zwaar dat is. En al zeker met een kindje straks misschien!

Maar ik denk dat het op veel plaatsen zo is dat de mannen niets doen, hier ook namelijk. Was ligt gelukkig intussen IN de wasmand, maar alle rommel laat hij achter zich liggen..soms om moe van te worden, maar ik heb me er bij neergelegd (ook pas sinds maart 2008 samenwonen, was toen ook 18. )
    Oh ja, en als mijn vriend zou klagen zou ik echt een week helemaal niets meer doen zodat hij ook écht een reden heeft om te klagen over rommel, zijn rommel danwel te verstaan :D en het hem dan lekker zelf op laten ruimen en poetsen! :evil:

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik herken er niets in, gelukkig werkt mijn man ook aardig mee in het huishouden, maar dat vind ik vanzelfsprekend.
    In welke eeuw denkt hij trouwens te leven? Ik zou razend zijn en hem een flinke trap onder zijn kont verkopen. Meid, je doet het hartstikke goed, hij zou je juist de hemel in moeten prijzen en bedanken i.p.v. commentaar te leveren.

5. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Laat em lekker zelf het huis gaan schoonmaken, dan zal hij zien hoeveel werk t is!
    Ik vind zelfs dat je juist erg veel schoonmaakt, elke dag alles afstoffen?

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ikzelf aardig lui ben betreft schoonmaken en opruimen. Maar mijn man ik de schoonste thuis en doet erg veel in huis.
    Natuurlijk doe ik de huishoudelijke klusjes wel maar moet me er wel toe zetten. Laat je kerel maar lekker kletsen. Als je huis opgeruimd is en je weet zelf dat je hebt schoongemaakt, dan zou hij je gewoon op je woord moeten geloven. En niet zeuren! druk em dan maar een schoonmaakdoekje in zijn handen!

6. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hier ook zo een taakverdeling maar dat komt omdat ik thuismamma ben.
    En ja hier ook ooit zo een discussie gehad....
    Maar het eerste wat ik tegen mijn vriend heb gezegd is dat wanneer hij wilt dat zijn kleding gewassen moet worden hij zijn kleding zelf in de wasmand moet doen (kleine moeite, je douched toch elke dag) Ligt de kleding niet in de wasmand dan kan ik het ook niet wassen, ligt de kleding over de vloer in de slaapkamer... jammer joh dan kan ik ook niet stofzuigen! Verder heb ik mezelf aangeleerd om de vloer enzo pas einde van de middag te doen. Voorheen deed ik dat allemaal in de ochtend met als gevolg (4 dogs in huis) als hij rond uur of half 6 thuiskwam zag je er idd niets meer van.. Nu dat ik dat rond een uur of 4 doe is het nog netjes als hij thuiskomt en ziet hij dat ook.

Verder is het gewoon samenwerken bij ons.. om beurten laten we de honden in de avond uit. Hij kookt, ik doe de afwas en ruim dit op.. Hij gaat onder de douche of in bad met de kids en ik droog ze af en kleed ze aan. Op bed leggen doen we samen.

7. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ik doe thuis ook alles, maar zodra mijn vriend zegt dat ik meer moet doen krijgt hij toch echt de volle lading van mij. Dan zet ik een emmer sop voor zn voeten en geef ik hem een doek en dan roep ik "SUCCES"... :p

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Gelukkig herken ik het niet, maar klinkt niet best moet ik zeggen. Mijn man doet niet zoveel als ik, maar dat is omdat hij meer werkt. Als we allebei vrij zijn doen we evenveel en hij soms nog wel meer.

Gewoon zijn was helemaal niet meer doen als hij niet eens de moeite kan doen om zijn spullen in de mand te gooien. Hij komt vanzelf als hij geen schone onderbroeken of boxers meer heeft. Zijn gereedschap gewoon opbergen op een plek waar hij het niet kan vinden. Als hij kinderachtig doet, kun jij dat ook.

Ik vind echt dat hij het zelf maar moet doen als hij zich er zo aan ergert. Sjonge jonge..

9. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    ik doe dan 90 % , zijn gereedschap ligt er ook nog keurig netjes op de plekken.
    Maar tja weet soms echt niet wat ik er mee aanmoet.
    Ik stof niet elke dag alles af hoor, zoals boven niet elke dag maar 2 x per week, we slapen toch enkel boven niet meer.
    Stofzuigen boven ook 2 x per week, beneden elke dag 2 doggies 1 herder in rui, zegt al erg veel.
    Maar zoals savonds ook, maak eten als ik om half 6 thuis kom dan gaan wij eten, heb 2 honden op 2 verschillende dieetvoeren zitten, dus dat komt daarna, maar dan wordt meneer boos het aanrecht is een puinhoop, gek he :p
    De ene hond heeft een anti calcium dieet ivm groeipijnen en de ander hond heeft epilepsie met nier en lever problemen, en moet aankomen ( wat nooit gebeurd helaas).
    Ramen ben ik geen ster in, doe ik wanneer het ook echt moet en niet vaker.
    Wcs wel natuurlijk elke dag.
    Zal wel aan mij liggen ofzo, die vent van mij moet alles soms te perfect hebben, en zo ben ik niet.
    Elke dag tafels, tv, enzo doe ik wel, want anders is het daar een bende.

Oja thuis komen van de bouw met je werkschoenen door het huis banjeren is tegenwoordig ook erg in de mode.
    Dus de vloer heb ik vandaag niet gedaan beneden is zijn taak.

10. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Mijn ex was ook zo "vrouw heeft maar 1 recht en dat is het aanrecht"

Mijn huidige man daar in tegen zegt, meid als je het niet zelf red, zeg het dan want dan regelen we iemand voor de huishouding!

Als ik vraag of hij iets wil doen voor me (vooral nu) dan doet hij dat zeker!
    Normaal gesproken doe ik het huishouden aangezien mijn man 2 banen heeft en soms ook nog thuis werkt en ik 1 baan heb die ik meestal in de avonduren of thuis doe.
    Ook de klussen enz doe ik, het is dus MIJN gereedschap :p en dat ligt netjes in een doos in de garage :)

Nu doe ik wel met plezier het huishouden omdat ik weet dat het word gewardeerd!

11. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Kom op zeg, hoe oud is hij?
    Een draai om meneer zijn oren, en meteen aan het werk zetten :evil:
    Laat hem ook maar eens zijn handjes wapperen.

Mijn man ruimt uit zichzelf op, kan ie prima.
    En als ik iets niet meer kan, zoals stofzuigen nu bijvoorbeeld, dan doet hij dat ook.
    Ik doe meestal de was, hij stofzuigen.
    Afwassen en koken wisselen we om.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou zeggen ga eens om de tafel zitten en bespreek wat er allemaal wanneer gedaan moet worden en verdeel dat gewoon. Het huis is van jullie allebei, jullie werken allebei dus dan moet je ook gewoon samen je huis schoonhouden.

Je kunt ook nog aanvullende afspraken maken zoals was die niet in de wasmand ligt wordt niet gewassen! En ook dat als hij zich irriteert aan troep (en als ik je zo hoor kan dat nooit veel zijn) dat hij het zelf maar opruimt. Je bent zijn huishoudster toch niet?

Verder vind ik persoonlijk dat je wel veel doet op een dag. Misschien moet je ook prio's stellen voor je er zelf aan onder door gaat.

En op je laatste vraag: NEE het is zeker niet terecht zoals hij met jou omgaat! Ga ook alsjeblieft niet denken dat dat zo is en dat dit is hoe het moet gaan.

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wat een hufter zeg! hij behandeld je als sloofje! 40 graden koorts en dan ipv bezorgd zijn boos worden dat het huishouden niet gedaan is? hij kon van mij een trap onder zijn **** krijgen!

behandeld hij je verder in andere dingen wel met respect?

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

brr ik wordt elke keer kwaad als ik dit lees..van mij mocht ie 2 weken alles zelf doen en was ik wieberen.. zoek het uit..

Als je het zo schoon wil hebben doe het zelf dan..

Jij doet echt al heeeel veel per dag alecia en dan nog zeuren.. rot op zeg,
    Ik zou dit wel bespreken in ieder geval voor je zwanger zou worden, want stel je voor je ligt net als mij met 30 weken helemaal plat , mag zelf thee pakken, maar niet koken , niet langer staan als 5 min. enz..
    Hoe gaat ie dan doen?

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik doe ook bijna alles in het huishouden (bij ons is het ca. 90% ikke en 10% hij). Komt ook doordat ik parttime werk en mijn vriend fulltime.

Ik krijg gelukkig nooit commentaar. (En dat moet hij ook niet wagen, hahahaha. Hij vindt sowieso dat ik veel beter ben in het huishouden dan hij.).

En als ik ziek ben, moet ik het juist rustig aan doen van hem en neemt hij alles over. Zo hoort het ook.

Je woont samen, je leeft samen, dus dan dien je ook samen het huishouden te doen en niet iemand ertoe verplichten er in zijn eentje voor op te draaien. Je bent zijn huishoudster niet!

16. Roanne

Roanne Lid

10 feb 2009
    78
    0
    0
    Down South
    Ik had 'm de emmer met sop en de dweil gegeven als ik jou was geweest...Schijnbaar weet 'ie precies hoe het moet... 8) ;)

17. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik zal hem toch maar gauw vertellen, dat hij met een vriendin samenwoont en niet met de huishoudster.
    Je moet echt gaan delegeren, anders blijf je zijn sloofje. En als hij dan kwaad wordt, dan zou ik me toch serieus afvragen of je zo nog samen verder zou willen.

18. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    PRIMA!
    Want dat doet hij ook...toch? ;)

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier niets te klagen over mijn man en het huishouden. Hij doet zelfs meer dan mij.

Ik zou er zeker met hem over gaan praten, het is ook zijn huis en als hij in een opgeruimd en schoon huis wil zitten kan hij best helpen. En anders ga je in staking. doe je helemaal niets meer. Als hij zich dan echt ergert gaat hij vast wel iets doen in huis.

20. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Als mijn vriend zich zo gedragen zoals jouw vriend doet, dan had ik m t huis uitgetrapt! Ga maar weer lekker bij je moeder wonen, zou ik zeggen!

Deel Deze Pagina