mannen en huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door alecia, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Hihi dat had ik kunnen zijn, Mijn man woonde eerst op kamers en ik nog thuis, maar ik was daar natuurlijk heel erg vaak :D Heb ook vanaf het begin heel duidelijk gemaakt dat ik niet alles voor hem ga doen. Heeft geholpen, want hij doet hier een aantal huishoudelijke dingen asl stofzuigen en afwassen en koken uitzichzelf. Ik doe wel het schoonmaken en wassen en strijken allemaal, maar ik werk ook minder (en kan het beter...) en vind het niet erg om te doen. Maar als ik ziek ben of eens simpelweg geen zin heb doet hij wel de basis dingen in huis.

Zou als ik jou was toch eens heel duidelijk maken aan je vriend dat hij best wel wat mag bijdragen aan jullie huishouden en dat niet al jou vrije tijd aan schoonmaken op gaat

2. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Alecia wat naar dat je vriend zo doet. Daar zouden jullie eigenlijk gewoon als 2 volwassen mensen over moeten praten, ipv dat hij zo kinderachtig doet.

Wij hebben hier een taakverdeling. Ik werk parttime en hij werkt bijna fulltime en studeert. Ik doe dus meer als hij. Maar het is niet de bedoeling dat hij niks doet.
    Hij doet de vuilnisbak. Hij doet ook de afwas, hij zet het in het afdruiprek en ik ruim het weg. Na de afwas zorgt hij meestal er ook voor dat de keuken gelijk weer netjes is. Hij doet ook de wc, en de grote schoonmaak van de badkamer. Tussendoor doe ik de badkamer, en ik stofzuig en stof. Ik doe de ramen, en ik doe de was en de strijk. Koken doe ik meestal, maar als ik geen zin heb eten we of makkelijk, of kookt hij.

Nu ik in het eind van mijn zwangerschap zit helpt hij wel met veel dingen. De wasmand de zolder op en af tillen enzo, zodat ik het makkelijk op kan hangen of weg kan ruimen, etc. Wat het ook vaak is, dan denk ik 'goh dit en dat mag ook wel weer eens gebeuren', en dan ziet hij dat gewoon niet. Dat is denk ik wel maneigen. Dan moet je er gewoon om vragen!
    Het is bij ons ook niet zo dat het altijd spik en span is. Als we ergens een keer geen zin in hebben, dan laten we gerust de afwas 3 dagen opstapelen, bijv. Maar op een gegeven moment moet het toch gebeuren en dan baal je gewoon dat je het niet gelijk hebt gedaan.

En ik ga echt zijn vuile sokken en ondergoed niet van de grond rapen hoor. Als ik het zie liggen in de slaapkamer dan gaat die echt het bed niet in voordat ze in de wasmand liggen :)

Ik zou gewoon met je vriend om tafel gaan zitten en een taakverdeling maken. Het is OK om meer te doen omdat je minder werkt, maar om nou bijna alles te gaan doen, en dan nog denigrerende opmerkingen te krijgen dat gaat wel erg ver.

3. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Ik was tijdens mijn zwangerschappen heel erg ziek en moest plat op bed blijven liggen.. mijn man heeft gepoets, gekookt, ons dochter en mij verzorgd!
    hij heeft zelfs vrij genomen om voor ons te kunnen zorgen.
    Op het moment dat ik niks kan dan doet hij alles! hij neemt letterlijk alles uit mijn handen.
    Als ik me wel goed voel helpt hij ook mee zonder dat ik het vraag. na het eten staan we samen in de keuken zodat we daarna samen op de bank kunnen chillen.
    Als ik met onze dochter bezig ben is hij met onze zoon bezig! en ik ben blij dat het zo gaat!

Wie moet er anders koken voor het gezin als ik ziek ben? en wie moet anders het huishouden doen? het is geven en nemen.. als hij ziek is wordt hij ook als een koning behandeld dus ook zo als ik ziek ben.

Deel Deze Pagina