Mannen en huishouden...

Discussie in 'De lounge' gestart door kims, 23 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik moest al lachen toen ik de titel zag :D :D

2. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Haha, erg herkenbaar allemaal...
    Mannen denken schijnbaar dat vrouwlief het wel achter hun kont opruimt. Is toch zo gemakkelijk.

Mijn man roept regelmatig dat ik niet meer zoveel moet doen nu ik hoogzwanger ben. Als ik dan de wasmand of bijvoorbeeld de stofzuiger VOOR de trap (hij valt er bijna over...) zet, loopt ie er nog omheen. 'Ow, moest die naar beneden?'. (Vaak heb ik het dan ook al een keer gevraagd hoor...).
    En inderdaad, ALS ze wat doen, willen ze daar direct een lintje voor...

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Haha.. Ik weet zeker dat mannen niet zo naar het huishouden kijken als wij, die zien gewoon niet alles ( of niets!)

Ligt de vloer helemaal onder de haren, schat wil je even stofzuigen, ja tuurlijk, maar waarom?

Hij doet alles wat ik vraag, maar het zou zo heerlijk zijn als ik het niet hoef te vragen. Wat ook wel gebeurd is dat ik bijvoorbeeld zeg nou even wat drinken en dan even strijken, de keuken opruimen en de was ophangen.
    Als ik dan ga strijken doet hij de keekn en goed ook, alleen vergeet hij het fornuis.

4. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hihi zo heeft mijn hubbie gisteren de zolder schoongemaakt en heeft mij dat wel 20x verteld hoe vies het daar was en hoe schoon hij het heeft gemaakt. Net of ik elke week complimentjes krijg van "lekker schoon die w.c. of douche of kamer of keuken".... Ik vraag gewoon specifiek dingen aan hem zoals de ramen lappen buiten en binnen en dan ook gelijk de kozijnen even meenemen met een doekje, of de binnenkant van de douchebak (kastjes en alles met deurjtes doe ik zelf wel, want blijkbaar moeten die nooit schoongemaakt worden aan de binnenkant ;) ). Probeer me er niet al te druk over te maken en denk dan maar weer dat hubbie veel beter in klussen is :)

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    OMG! Wat herkenbaar allemaal! Hihi! :) Mjn mannetje wil alles in huis wel doen (behalve de wc dan..), als ik het hem maar vraag. Boodschappen wil hij ook wel voor me doen, als ik de boodschappen maar op volgorde van de gangpaden zet, anders rent hij de hele winkel 4 keer door om de juiste boodschappen te vinden, hihi! En dan nog presteert hij het om dingen te vergeten..

Gelukkig is hij gezegend met 2 rechterhanden... Bob de Bouwer is er niks bij! ;)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha grappig dit..

Hier worden pakken sap of drinken altijd na het inschenken niet terug in de koelkast gezet maar op het aanrecht. (erg fijn als je een paar uur later ook een lekker fris sapje wilt)..

Als we boodschappen gaan doen inderdaad ook altijd pakken koek, chips en van die onzin-dingetjes die weleens bij de Bas of Aldi in van die rekken liggen. (denk aan nieuwe sokken, schroevendraaiers etc etc etc)

Wanneer hij zijn lenzen heeft ingedaan laat hij altijd het potje vol met lenzenvloeistof op de rand van de wasbak staan. Ik heb zo'n idee dat wanneer ik het niet leeg zou gooien hij gerust 3 weken met dezelfde vloeistof zou doen haha..

funny allemaal om zo te lezen :)

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Mijn vriend doet bijna altijd de boodschappen, en ik hoef alleen maar door te geven wat ik hebben wil :)
    En hij doet het goed :)

Qua opruimen is het een ander verhaal :rolleyes:, als ik het vraag (ongeveer 10x) doet hij het wel, en doet hij het ook goed :)

Maar hij ziet het idd niet uit zichzelf, zal wel man-eigen zijn :)

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Het is van ALLE generaties, hoor!

Zo belde mijn oma mij een jaar of vijf geleden op, briesend!

Opa zou wel even stofzuigen, maar ging óm alle meubels heen en dus ook óm de eettafel en stoelen. Op haar vraag, waarom hij niet ook even ónder de tafel kwam met de stofzuiger, zei hij verbaasd: "Maar daar loop ik toch niet?"

:confused: :)

Hier een man die uitstekend boodschappen doet, geweldig Bourgondisch kookt en zijn zoon verzorgt als een echte kraamverzorgster :)
    Maar schoonmaken, stofzuigen en de wc - die dingen gebeuren als ik het vraag en dan krijg ik als antwoord: "Ik ga het zo voor je doen."

VOOR MIJ! Hij woont hier toch ook :rolleyes: :)

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hahaha die opengescheurde enveloppen...

Mijn kerel heeft ook de beste bedoelingen, maar het lukt gewoon niet zo. Ik val erover, omdat ik wil dat het op mijn manier gebeurt, maar niemand kan het op mijn manier doen toch? Wel eerlijk blijven ;)

Wij hebben het dus maar zo verdeeld;
    Manlief doet de tuin, badkamer en toilet en hij zet de containers bij de weg. Dat lukt gewoon zodat we beiden tevreden zijn. Met andere klusjes helpt hij wel, maar dan doen we het samen.
    Boodschappen doe ik gewoon zelf, of samen. Als ik dan terugmoet is het tenminte mijn fout. Wassen doe ik ook zelf. Opvouwen dan wel soms samen en manlief wil wel voor mij strijken (waarna hij de helft laat liggen, want dat had hij dan niet gezien...)

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als je man de was altijd naast de wasmand gooit en niet erin: gewoon niet wassen. Doet een vriendin van mij en dan word er na een week vanzelf geklaagd dat er geen shone shirts meer zijn. Tja, zegt ze dan, dan moet je ze maar IN de wasmand gooien.

11. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Hier hetzelfde hahahaha

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Gebeurd hier ook O:) :) :)

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    heb dat een tijdje gedaan en wat dnek je ging hij nieuwe kopen haha dus nee bedankt dan is er op den duur wel erg veel was :) en kan het niet katen liggen. hem laten wassen is ook een optie want of het krimp want ja met 40 graden wordt het toch niet schoon :confused: (denkt ie) en kleuren blind is ook niet zeldzaam bij mannen want rood en wit waarom gaat dat niet samen :confused:.

voor de rest maakt hij wel erg goed schoon hoor
    en vanmorgen ben ik even naar de markt geweest en toen ik terug kwam zonder te vragen blonk alles
    er was omgewassen, gevegen, gedweild en nog veel meer en nog goed ook :) zal toch niet ziek worden he :D

14. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik heb ook zo'n lieve man die het allemaal wel goed bedoeld maar soms niet helemaal snapt.

Wij hebben gewoon alles verdeeld. Hij zorgt voor de vloeren en de vuilnis en ik doe de badkamer, afstoffen en de was. Koken doe we om de beurt en degene die heeft gekookt hoeft niet af te wassen. En als ik weer een poetsbui heb dan helpt hij ook een handje mee.

Als manlief weer eens te dure boodschappen heeft gedaan of niet zo goed heeft schoon gemaakt dan ligt het niet aan hem maar aan mijn hoge eisen. Ik probeer me er maar bij neer te leggen dat hij een hoop dingen anders doet en dat dat niet zal veranderen.

Ook leuk is dat hij bijna iedere dag naast de pot pist. Als ik er wat van zeg dan ruimt hij het gelijk op maar de volgende dag is het weer raak. Ach ja, het is ook net een lieve puppy. Daar kan je ook niet kwaad op worden.

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Dan heb ik het geloof ik best getroffen :rolleyes:

16. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Man lief heeft net helemaal uit zichzelf de ramen gelapt :confused:

Had ik 4 weken geleden al gevraagd :rolleyes:

17. :) hier ook zo :p
    die handdoeken gaan dan gelijk de was in!

de boodschappen doet hij altijd en neemt precies mee wat ik op mn lijsje hebt gezet. dat soort dingen gaan erg goed, maar echte 'schoonmaakklusjes' doe ik liever zelf!

anders maak ik straks het aanrechts schoon met de vaatdoek die hij even door de wc pot heeft gehaald en droog ik me af met een handdoek waarmee de vloer gedweild is. :)

18. papavanalysia

23 mei 2008
    46
    0
    0
    Audicien
    Zuid-Holland
    Manne en het huishouden vind ik tegenwoordig niet zo'n lastig iets, als ik naar mezelf kijk;) Me vriendin doet zelf al heel veel in huis en ik draag mijn steentje daar aan bij. Boodschappen doen we elke donderdagavond en is samen met z'n 3tjes erg leuk.
    Het huis stoffen en stofzuigen doen we allebei, de ene keer zij en de andere keer ik.

Ik kan alleen niet wassen, wel de was ophangen en opvouwen, maar wassen kan ik echt niet.

19. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Haha... hoe herkenbaar! De was opvouwen kan hij dus niet. En als ik de was heb opgevouwen en hij legt het in de kast, dan wordt het dus alsnog een zooitje. Dus doe ik het maar :D

Pasgeleden had ik wat boxershorts van hem weggegooid met gaten.. hij vroeg zich af waarom, want ze waren toch nog prima? en ik heb onlangs ook t-shirts weggegooid waar de gaten inzaten, die hij volgens hem nog prima kon gebruiken om te klussen... nou, ik vind 2 a 3 klusshirts meer dan voldoende, 20 is echt overdreven (zo vaak klust ie niet).

En als ie heeft gekookt, lijkt het wel alsof er een bom is ontploft in de keuken :D

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Heerlijk die verhalen :)

Mijn man doet altijd de boodschappen, want wat dat betreft ben ik de man. Ik ben dus degene die alle koek en ships en snoep in de wagen gooit :) Dus hij doet bijna altijd de boodschappen alleen. Enkel in het weekend mag ik mee (heb dus alleen sweekends lekkers in huis :rolleyes: :) )

Maar dat was dan ook meteen het enige wat hij doet aan huishoudelijke taken.
    Vorige week heb ik 3 dagen migraine gehad.
    Hij heeft dus enkel voor zichzelf eten hoeven maken.
    Maar afwassen?
    Neujjjjj tuurlijk niet!

Hij ging wel van de week uit zichzelf de tuintafel schoonmaken.
    Legt ie na het schoonmaken (doek echt zwart!) het doekje gewoon terug op het aanrecht :confused:

Mannen :)

Deel Deze Pagina