Zijn hier mede-jobhoppers? Ik werkte net een paar maandjes bij mijn huidige bedrijf, en nu ben ik alweer aangenomen bij een ander bedrijf in Velp...mijn huidige baan is een beetje té stressy. Hebben meer mensen ervaring met jobhoppen? En wat zijn de voor- en nadelen? Voordat ik zwanger raakte heb ik 3 jaar bij hetzelfde bedrijf gewerkt dus heb er niet echt ervaring mee...
je heb een pb! verder is het wel zo dat je dan wel reistijd hebt naar velp toe ik weet niet of je het met de auto moet doen of met het openbaar vervoer?
Ik zit nu al vijf jaar bij dezelfde baas, maar *oma spreekt * toen ik zo oud was als jij fladderde ik ook van de ene baan naar de andere. Als ik al mijn banen echt op mijn cv zou vermelden zou ik er een bescheiden muurtje mee kunnen behangen. Echt langer dan anderhalf jaar ben ik van mijn 20 tot mijn 28e nooit ergens gebleven. Totdat ik zo 28 was, was het jobhoppen ook eigenlijk nooit een probleem (ik benadrukte tijdens sollicitatiegesprekken ook altijd dat ik zo flexibel was en me zo gemakkelijk aanpaste) maar toen ik de laatste keer ging solliciteren, deden potentiele werkgevers er wel een stuk lastiger over. Mijn ervaring is dus dat het tot een bepaalde leeftijd (zo eind 20) wel wordt geaccepteerd, maar dat je daarna echt ergens wat langer moet blijven zitten. Ikzelf heb het in ieder geval als positief ervaren: je kijkt toch bij veel bedrijven rond en kwam zo steeds beter te weten wat ik eigenlijk wel en niet wilde. Ik heb ook redelijk wat verschillende baantjes gehad: op kantoor, bij een werving- en selectiebureau, reisbureau, luchtvaartmaatschappij.
Hier nog een jobhopper. Wat mij betreft heeft het veel voordelen, juist ook voor werkgevers. Ik heb tig keer meer ervaring dan ik zou hebben als ik jaren bij hetzelfde bedrijf zou blijven zijn plakken. Ik ken allerlei branches, ben bekend met veel meer computerprogramma's en als ik het zo vergelijk ben ik stukken eerder ingewerkt dan anderen. Ik zie snel hoe het efficienter en beter kan in een bedrijf, omdat ik van alles wat heb geleerd. Ik moet er trouwens niet aan denken om jaren hetzelfde te doen. Helaas werk ik nu parttime en zijn detacheringsbureaus waarbij ze steeds tijdelijke opdrachten hebben wat schaars, die willen liever fulltimers. Nadeel is dat mensen ook bang zijn dat je na een aantal maanden hun organisatie ook weer gaat verlaten.
hier een legale jobhopper Ik werk via een uitzendorganisatie en word op diverse plekken ingehuurd, voor 1 dag tot 6 maanden. Ik heb een auto van de zaak en reis maximaal een uur. Voordeel hiervan is dat als er tijdelijk geen werk is voor mij, ik wel mijn salaris behoud! Het leuke is dat je je salaris behoud en toch kan "proeven" aan alles wat er is. Momenteel zit ik op een hele leuke klus, maar ben blij dat zodra ik het foefje ken weer weg ga om iets anders te leren.
Grappig. Ik wilde ook op een vacature in Velp reageren. Ik was net te laat zie ik. Ik ben ook nooit langer dan anderhalf jaar ergens gebleven want dan wordt ik onrustig en wil ik iets nieuws. Het voordeel is wel dat je steeds net iets anders of helemaal iets anders kan doen qua werk. En je leert er een hoop van.
Als ik sollicitanten krijg (eigen zaak) nodig ik ze op voorhand niét uit als mensen heel vaak na hele korte tijd weer gewisseld zijn van werkgever. Want ik moet ze weer opleiden / inwerken etc en wat zegt mij dat ze nu wél langer blijven?! Daar heb ik dus geen zin in.....
Ik ben ook een jobhopper,kwam laatst bij een sollicitatie toch erachter dat het niet altijd positief is. Werkgever is weer bang dat je niet te lang blijft hangen en dat het zonde is qua inwerken enz. Think about it......
Ik ben ook snel uitgekeken ergens, maar probeer wel minimaal 2 jaar te blijven ergens. Is het dan nog jobhoppen? Ik snap het wel hoor. Wat Missym beschrijft lijkt mij ook superleuk om te doen!
Ik heb eerst 7 jaar bij KPN gewerkt, daarna ben ik via een reorganisatie weggegaan en heb ik een jaar bij een ander bedrijf gewerkt. Vond dat werk niet helemaal wat ik wilde, ben gaan solliciteren ergens anders, ben daar meteen begonnen, en na 1 jaar werd contract niet verlengt (wilde ik ook niet) ik zat op dat moment ook nog in de ziektewet. Per toeval kreeg ik een baan aangeboden maar dit was na 5mnd over ivm geldproblemen daar. Ik heb recent gemerkt dat werkgevers dit toch ook als jobhoppen zien en niet positief. Helaas!
Werkgevers zien het niet als positief en als je een huis wil kopen zijn ze er ook niet happig op. Ik vind het wel belachelijk want een bank kan beter naar iemands arbeidsverleden kijken als een vaste baan, maar blijkbaar wordt dat nog niet zo gedaan. Hier ook een jobhopper alleen houd ik het meestal wel een jaar of 3 a 4 uit, maar zodra ik me begin te vervelen ben ik weg
pfff belachelijk zeg! Kan ik wat aan doen dat ik niet vast wil roesten op 1 plek? Dus ik ben alleen interessant als ik minimaal 5 jaar blijf ofzo? Moet maar snel voor mezelf beginnen dan, hahaha!
Ja, dat heb ik dus gedaan, maar dat bleek ook niet helemaal ideaal. Ach, wie weet ben ik gewoon een zeur.
Sommige mensen zijn gewoon altijd bezig met nieuwe dingen! Ik ben precies zo hoor. Als ik iets eenmaal beheers vind ik het saai worden...
ik ben ook een rasechte jobhopper hoor , heb voornamelijk als interim meestal gewerkt, ooit eens een jaar bij Danone , men langste baan bij hetzelfde bedrijf duurde 2 jaar (eerst jaar interim, dan een jaarcontract) maar door reorganisatie eindigde mijn contract wat ik best wel balen vond want werkte er erug graag, ook met collega's ging het goed, goed betaald ook en heel flexible, veel verantwoordelijkheid , etc na die job 6 maanden ergens anders maar dat lag me niet (ganse dag tusesn franstaligen :x en saaie job), gelukkig tijdens die 6 maanden leerde ik men vriend kennen, verhuist, ff gestempeld en dan een paar weken bij een transportfirma, daar weer ontslagen en op men huidig werk nu bezig sinds 9 april. Maar ben ook iets anders aan het zoeken hoor, het betaald er slecht . Wist je dat men collega's komen werken voor een schamele 1200 euro netto per maand + dat ze bovendien bijna 20 overuren per week doen zonder daarvoor extra betaald te worden . Nou daar blijf ik mooi NIET Jobhoppen heeft zen voordelen, je doet veel ervaring op, krijgt veel informatie binnen, computerprogramma's, je leert overal wel zo'n beetje je weg kennen . Bij de bank kijken ze toch maar naar je laatste loonfiches en hoeveel je verdient.
Ik ben ook een hopper. Het staat niet best op je cv inderdaad. Daarom mijn ideale oplossing: ik ben freelancer geworden en hop nu overal en nergens en zo vaak en zolang als ik wil. En al die verschillende opdrachten is nu een voordeel, want nu zeggen ze 'goh, jij hebt al aardig wat ervaring'
Het is ook superleuk. Je leert veel en blijft nooit te lang hangen. Ik hoop dit een jaar of 5 nog te doen en vervolgens zo goed te hebben genetwerkt dat ik voor mezelf kan beginnen als freelancer (hetzelfde maar dan niet voor een uitzendorganisatie maar voor mezelf).