Ja, persoonlijk vind ik dat te ver gaan en zou ik het ook niet waarderen als mijn s-ouders elke keer in mijn huis zaten als ik aanmeet werk ben. Daarbij hoeft de kleine opa&oma ook weer niet zo vaak te zien, lijkt mij. Maar zou het idd met vl erover hebben en vragen waarom hij dit zo toelaat. Misschien dat jullie er samen afspraken over kunnen maken dat hij een klein beetje gas terug neemt? Misschien 2 x minder zijn ouders laten komen als jij gaat werken? S6!
Dit is wel heel extreem. Ik vind af en toe dat mijn schoonouders nog wat teveel invloed hebben in het leven van vriendlief en mij. Maar als ik dit lees valt dat allemaal hartstikke mee. Hier belt mijn schoonmoeder mij een keer of 2 per week en ik ga één keer per week een dagje naar mijn schoonmoeder toe. Uiteindelijk heb ik meer contact met haar dan vriendlief. Hij wil alleen in een aantal dingen nog goedkeuring hebben van zijn ouders.
Ik vind dat jij helemaal gelijk hebt dat je schoonmoeder overdreven aanhankelijk/ hysterisch is, maar in het dikgedrukte ben ik het niet met je eens. Hij zit daar mijn ZIJN OUDERS he? Die waren er vanaf de eerste dag van zijn leven. Ze zijn onvoorwaardelijk, jij niet. En hij heeft een gezin met jou, maar hij vormt ook een gezin met zijn ouders, ook al woont hij niet meer daar. Hij heeft ze niet ingeruild voor jou, of jou voor hun of wat dan ook. Jij vervangt niet zijn ouders, jij bent zijn vrouw. Naast jou blijft hij gewoon een moeder hebben. Dit begrijp jij ook allemaal wel, maar ik vind je reactie raar. Het is ziek als hij zijn ouders vaak wil zien, omdat jij je dan vervangen voelt?? Dit gezegd hebbende: ja ik vind dat je schoonmoeder behoorlijk claimend is naar je man toe, in alle andere voorbeelden.
Ik solliciteer ook voor mijn vader (hij snapt niet zoveel van internet, laat staan van werk.nl), regel alle afspraken/ brieven/ belastingaangiftes enz ook voor mijn ouders. Wat is daar dan raar aan? Het hoeft gelukkig niet elke dag, maar voor mensen die hun weg op internet niet helemaal kennen doe ik het graag. En helemaal voor mijn eigen ouders.
Jeetje wat een verstikking! Heeft schoonmoeder dit altijd al gehad bij je man of is het (erger geworden) sinds ze gescheiden is van zijn vader? miss dat dit ook meespeelt? Ik praat het verder niet goed hoor, ik zou idd eens goed om de tafel gaan en dit bespreekbaar maken, want dit is geen leven voor jou zo.
Brr, ik vind het ook eng. Elke dag over de vloer komen, waar is dat goed voor? Dat hij haar helpt met solliciteren en haar voedselpakket haalt is op zich niet zo raar. Maar ik vind het wel erg hoe vaak ze contact hebben en bij elkaar zitten. En laat me raden, als jij thuis bent laat ze zich zeker niet zien?
Zo dan, dat is wel erg overdreven. Ik ben ook close met mijn ouders. Ik zie en spreek ze meerdere keren per week, maar echt niet elke dag. Ze hebben hun eigen leven en ik ook, en ze vinden het ook belangrijk dat ik mijn eigen leven heb, maar ze staan altijd voor ons klaar. Maar elkaar elke dag zien en boos worden dat ze niet mee mag op vakantie, dat vind ik te ver gaan.
Lijkt me ook niet heel gezond nee.. Misschien doet hij het om een bepaalde leegte te vullen? Kan hij uberhaupt alleen zijn?
Ik sta echt net m'n oren te klapperen. Met name dat je man haar voedselpakket ophaalt, omdat zij zij schaamt. Ze zou zich moeten schamen dat ze haar zoon zo voor haar karretje spant! En solliciteren is in mijn ogen ook iets wat ze zelf zou moeten doen. Kom op zeg! Ze is een volwassen vrouw. Hij kan toch ook niet het sollicitatiegesprek voor haar gaan doen. Dat hij haar een beetje helpt bij het opstellen van een brief vind ik prima, maar ze moet echt zelf haar verantwoordelijkheden gaan nemen. Ik denk dat je heel snel met je man moet gaan praten, want dit zou wel eens heel erg verkeerd kunnen gaan. Als dit zo door gaat, gaat het ten koste van zijn relatie met jou of zijn relatie met zijn moeder en dat is denk ik ook niet wat je wil. Ik denk wel dat het een proces is dat je langzaam moet afbouwen. Als hij nu ineens niks meer voor zijn moeder zou doen krijg jij waarschijnlijk de zwarte Piet toegespeeld. Doe het stapje voor stapje. Begin er bijvoorbeeld mee dat ze voortaan zelf haar voedselpakket ophaalt. Vervolgens laat hij haar zelf de sollicitaties zoeken. Volgende stap zelf sollicitatiebrief schrijven en ga zo maar door. Zelfde als het belgedrag. Gewoon nog maar 1 keer per dag bellen, 3 keer per week langskomen, etc. Helpt het allemaal niet dan zou ik héééél ver bij haar vandaan gaan wonen!
Mijn schoonmoeder staat hier gelukkig niet elke dag voor deur, maar jammer genoeg is ze altijd toch een beetje TE aanwezig, op haar manier. Dat is door te zeuren, klagen, zielig doen, manipuleren en smerige spelletjes spelen. Dus ik ben VOOR het doorhakken van die navelstreng.
Lastig hoor. En helaas flink herkenbaar. Mijn man leeft ook nog in twee gezinnen, benoemt het zelfs zo: tot voor kort had hij het over zijn gezin, lees: z'n broers en ouders. Ze bellen elkaar over alles, meerdere keren per dag. In zijn tel stond zijn naam met 'thuis' erachter: jawel, het huisnummer van zijn ouders. Mijn sm loopt nog steeds te miepen dat we het huis achter hen moeten kopen. Het is hier inmiddels minder extreem. Ik maak geen probleem meer van het mijns inziens ziekelijke bellen, hij nodigt ze niet meer uit zodra ik 5 minuten mijn hielen licht. We wonen nu niet meer op 5 minuten loopafstand, maar -helaas- wel op een kwartier rijden. De enige oplossing die er is, is inzicht en grenzen stellen van je man. Jouw schoonouders (hoe maf ze ook zijn), zijn het probleem niet. Het feit dat je man geen grenzen stelt, dat is het probleem. Onderschat niet wat dit met je relatie kan doen, extern met iemand hier eens over praten samen kan helpen.
Daar sluit ik me compleet bij aan! Hier is het namelijk ook de man die geen grenzen wil stellen wat sm betreft. Heb hem ook al meerder keren duidelijk gemaakt dat het pas gaat stoppen als HIJ er een stop op gaat zetten en niet eerder.
Ik ben zo blij dat iedereen het met mij eens is.. Zie je nou wel,het ligt niet aan mij! Ik heb dit al zooooo vaak aangekaart bij mijn vriend,we hebben er minstens 1 keer per week een discussie of zelfs ruzie over. Hij wil het gewoon niet zien!! Ik heb een poos geleden een keer woorden met mijn schoonmoeder gehad om deze reden en toen zei ze: "Denk maar niet dat je mij bij MIJN zoon kan weghouden!!" Ze zijn gewoon ziekelijk..
Als je er al zo lang en zo vaak ruzie om hebt, dan weet je allang dat het nooit zal veranderen. Zijn moeder zal altijd op de eerste plaats staan. Ik denk dat je voor jezelf heel goed moet na gaan of je dit de rest van je leven, eigenlijk schoonmoeders' leven, nog zal trekken.
Inderdaad, want onkruid vergaat namelijk niet. Kan je dus bijna op een presenteerblaadje geven dat dat mens waarschijnlijk 100 wordt
Ja, ik vind het ook erg overdreven allemaal. Maar blijkbaar is je vriend niet van plan om te veranderen, want anders had ie dat vast allang gedaan. En je schoonmoeder zal ook niet veranderen, zolang jouw vriend niet veranderd. Dus kan je maar 1 ding doen en dat is het accepteren. Wat je in feite wel een beetje doet anders was je in je relatie nooit zo ver gegaan naar mijn idee. Dit zal ook niet iets van de laatste dagen zijn lijkt me. Andere uiterste is je vriend laten kiezen tussen jou en zijn moeder...