Apart skim-verhaal

Discussie in 'De lounge' gestart door knutselkitty, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Toen ik vandaag aan het werk was, kwam iemand vragen of de bedrijfsleider er ook was, deze was heel even weg, dus dat verteld. Uurtje later toen de bedrijfsleider er wel was, was meneer weer terug, zijn verhaal was:
    ik ben geskimt bij de bank voor ***** euro, ik sta nu in het rood, en de bank corrigeert dit dinsdag pas, kan ik geld lenen om boodschappen te doen voor mijn familie?

De man was hartstikke rustig, terwijl hij toch een flink bedrag noemde dat weggehaald zou zijn, ook vroeg hij 20 euro te lenen, boodschappen voor een gezin van 5 mensen in totaal...

Mijn baas heeft gezegd dat hij de man niet kon helpen.

Wat zou jij doen/denken bij dit verhaal?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    hmm ik ben ook heel rustig gebleven toen ik geskimd was. ik wist dat ik het toch wel terug kreeg. dus ja balen maar puntje bij paaltje komt het goed.

ik zou ook niet zomaar bij een winkel vragen maar bij familie en met 20 euro zou ik het met ons 5en ook wel 4 dagen uitzingen.

ik zo'n geval zou ik het wel lenen maar dan wel ALLE gegevens kopie id kaart en handtekeningen willen.

3. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik zou het maar vreemd vinden, heeft hij geen vrienden/familie van wie hij even geld kon lenen? Is nog nooit in me op gekomen van een winkel geld te vragen, is toch geen bank?

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Ik vind het een vreemd verhaal vooral als je als winkel zijnde de klant niet kent. As ik er bijvoorbeeld bij de winkel achter zou komen dat ik geskimmd was zou ik bij onze eigen supermarkt wel overleggen of ik de boodschappen mee mocht en dan later betalen en dat zouden ze dan ook zeker wel doen. Maar zo maar bij een willekeurige winkel geld te leen vragen vind ik raar

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hij is een vreemde winkel in gelopen en gevraagd om geld? Of begrijp ik dat verkeerd.
    Ik zou hetzelfde doen als je bedrijfsleider zeggen dat ik hem niet kan helpen. Vind het een apart verhaal eerlijk gezegd.
    Wie weet loopt hij elke winkel binnen met dit verhaal.

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wat een raar verhaal? Ik geloof er geen snars van. Wat had hij gedacht, dat je de la zo open zou trekken en hem geld zou geven?

7. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Beetje vreemd verhaal ja. Als de bank ziet dat hij geskimd is het heeft toe gezegd het te corrigeren, zullen ze ook meestal wel bereid zijn een kasopname voor die man te doen. Of het is een hele slechte bank als je het mij vraagt.
    En anders zou ik het nog altijd eerst aan vrienden/familie/buren vragen voor ik het in de winkel ga vragen.

8. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Waar werk je knutselkitty?

9. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik werk in een klein huishoud winkeltje, ik vermoed dat hij t bij meer winkels heeft gevraagd.

Als het mij zou overkomen zou ik denk ik eerst via bank en familie iets proberen te regelen ipv een wildvreemde winkel in wandelen.

10. Talvi

Talvi Niet meer actief

Toen ik geskimd was ging ik meteen naar de bank. Ik kreeg het geld wat nog op mijn rekening stond zodat ik wel boodschappen kon halen en een paar dagen later had ik al een nieuwe pas in huis. Dus nee ik zou hem niet geloven. Met zulke dingen ga je naar je bank en niet naar een winkel. Slaat toch nergens op?

11. knap

knap Niet meer actief

Vreemd en raar verhaal.

Als mij zo iets zou gebeuren zou ik bij mijn zus moeder of vader aan kloppen voor een paar dagen wat geld te lenen om te eten.

Dus vind het maar een super raar verhaal.

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ik vind het ook raar.. Zou niet eens bij me opkomen om dat aan een winkel te vragen.:( Misschien is dit een nieuwe manier van oplichting? ;)

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het ook een heel vreemd verhaal.. had het ook niet gedaan.

14. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ach ja proberen kan altijd :D
    Maar het lijkt mij een raar verhaal dat de bank pas dinsdag actie onderneemt als hij echt is geskimd.

15. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik was geskimd belde de bank mij! Ze hadden niks gejat, wel geprobeerd, de bank had alles geblokkeerd. Ondanks dat was ik over de rooie, ze moeten met hun poten van mijn spullen afblijven!
    Dus dit verhaal....geloof er geen reet van!

16. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Das nog snel hoor...

Wel raar verhaal inderdaad

Deel Deze Pagina