Veel bloedverlies na eisprong na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dubbelgeluk, 21 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.127
    12.104
    113
    Aangezien het voor mijzelf niet meer te volgen is, wil ik graag het volgende aan jullie voorleggen.

Begin september had ik helaas met ruim 8 weken een miskraam, ik heb twee rondes cytotec moeten doen, mijn baarmoeder was schoon verklaard na dusdanig veel bloedverlies dat ik naar het ziekenhuis moest, maar na een controle echo een week later zat er toch (volgens de gyn weer) bloed. Advies was een menstruatie afwachten, ik hoefde niet meer terug te komen. 2 weken terug verloor ik weer heel veel bloed en was dat het begin van mijn menstruatie die als normaal eindigde, daarna keurig zoals mijn oude cyclus op dag 14 (gisteren) een positieve ovulatietest (daarvoor dagen negatief, dus niet meer van de miskraam) goed ons best gedaan en toen hadden we vandaag na bijna 2 maanden weer hoop.
    Tot ik zojuist uit het niets weer enorm veel bloed verloor, net als ten tijde van de miskraam, maar nu op dag 15 van mijn cyclus.

Vraag 1 die oprees: waar komt dit nu ineens vandaan? Middenin mijn cyclus.

Vraag 2: mocht er een bevruchting hebben plaats gevonden, zou dat dan nog veilig in mijn eileider zitten? Maw maken we deze ronde nog kans?

Vraag 3: iemand anders die dit weleens heeft meegemaakt?

Ik ga morgen de gyneacoloog bellen, nogmaals een controle echo lijkt mij niet teveel gevraagd. Ik moet er niet aan denken deze hoeveelheid bloedverlies op kantoor mee te moeten maken. Maar nog veel belangrijker, mocht er een bevruchting hebben plaats gevonden, dan maakt het vruchtje geen kans als ik weer zoveel bloed verlies (of zou dit nodig geweest zijn om het echt schoon te maken en is mijn lichaam knap bezig geweest...?) na heel wat ellende en verdriet mbt zwangerschappen is het vertrouwen in mijn lichaam behoorlijk verdwenen...

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan zijn dat je lichaam hormonaal gezien helemaal in de war is. Dit kan voorkomen na een miskraam. Een gevolg daarvan kan tussentijds bloedverlies zijn. Voor een eisprong en innesteling is dit natuurlijk niet zo gunstig. Vaak trekt je cyclus vanzelf weer bij. Maar je zou het voor de zekerheid even kunnen overleggen met de gyn. Misschien kunnen ze je hormoonwaarden checken? Sterkte & succes!

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.127
    12.104
    113
    Dank voor je reactie en het lezen van mijn lange verhaal... Ik begrijp wat je bedoeld met hormonaal in de war, alleen leek mijn cyclus weer zo netjes en het is geen menstruatie bloed, het is echt weer enorm veel, ik kan een schoonmaak bedrijf bellen voor het schoonmaken van mijn bank.

Ik denk dat het enige dat helpt geduldig zijn is... laat ik daar nu net niet zo goed in zijn...

4. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik heb het na mn miskraam nog heel lang gehad dat ik rare bloedingen had en sowieso heftiger dan ooit.
    De heftige menstruatie waren na 2 jaar nog altijd niet nornaal. Daarvoor toen aan de pil gegaan. Maar is niet evident als je zwanger wilt worden natuurlijk

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.127
    12.104
    113
    Dank voor je bericht, al klinkt het niet heel erg hoopvol om zwanger te kunnen worden... ik heb vrijdag een afspraak bij de gyn. om in ieder geval (nogmaals) te controleren of ik nu wel schoon ben.
    Het bloeden is na die enorme bloeding meteen gestopt. Ik heb ergens de naïeve hoop dat dit het laatste restant was en dat dit in de baarmoederhals zat. Daar zat 4 weken terug ook nog een ‘laatste’ restant. Maar ik hou rekening met alle scenario’s.

Deel Deze Pagina