roken en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gea, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gea

gea Lid

4 okt 2007
    58
    0
    0
    groningen
    hallo
    zijn er ook dames die roken tijdens
    de zwangerschschap
    en als jullie gestopt zijn hoe hebben jullie dat gedaan

2. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    gewoon geen sigaret meer opsteken ;)

Ik rookte ongeveer 15 sigaretten per dag...tót ik met IVF begon. We hadden er al zoveel voor over gehad, dan was stoppen met roken het makkelijkste.....dacht ik!
    In het begin heb ik er wel moeite mee gehad hoor, maar je hebt een goed doel, dat maakt het een stuk makkelijker!
    Ik ben nu ook zó blij dat ik er vanaf ben, vind het echt stinken...

Heel veel succes, je kan het!

3. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Hier zijn al vele onderwerpen over geweest :)

Ik ben kunnen stoppen door even uit mijn dagelijkse routine te stappen. Daarvoor lukte het me niet. Toen ik een paar dagen op zakenreis moest naar het buitenland, lukte het wonderwel. Misschien even proberen om je routine om te gooien, je hoeft daarvoor niet naar het buitenland :). Veel succes!

4. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    ik kan het helaas niet helemaal laten.
    schaam me er wel 'n beetje voor.
    ik rook wel minder en veel lichter.

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben bij Daan helemaal gestopt en nu rook ik 1 a 2 sigaretten per week. Dit is puur omdat ik dan zo'n verschikkelijke onrust heb en wat stress helaas dat volgens de vk die 1 a 2 sigaretten veel minder kwaad kunnen dan 9 maanden stress.
    Ik voel me wel hee erg schuldig als ie dan op is.

6. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Ik ben ook gestopt voordat we voor de intake voor IVF gingen
    Ik schaamde mijn ogen uit mijn kop bij het idee alleen al dat de vraag: Rookt u ? ter sprake zou komen, en dat ik dan Ja zou moeten zeggen met mijn vurige kinderwens!

Kon 2 weken na de intake beginnen.... en de eerste keer was raak....

Gewoon stoppen, en weten waar je het voordoet, en in je hoofd houden dat je er klaar mee bent, en roep dat ook diverse malen per dag tegen jezelf.
    En wat iemand voor me al zei, ik vind het nu echt zooooooo verschrikkelijk stinken.
    Al zouden ze nu zeggen dat het gezond zou zijn voor de baby, dan zou ik nog niet beginnen!

Liefs, Esther

7. Lelie4

Lelie4 Actief lid

10 feb 2008
    182
    0
    0
    Ik rookte ook en heb helaas de eerste weken toen ik nog niet wist dat ik zwanger was ook gerookt maar daarna was het vrij makkelijk stoppen eigenlijk! Komt mede door dat ik zo beroerd ben dus dat maakte het een stuk makkelijke :)! Daarnaast bedacht ik me steeds wat er tegenover stond en dat gaf een grote drive!

Heel veel succes er mee!

8. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik rook nog steeds een aantal sigaretten op een dag. De VK zei ook ten mij dat ik beter wat kan roken dan dat ik in de stress zou vliegen (dit door allerlei gebeurtenissen afgelopen tijd). Ik voel me er wel eens schuldig over.

9. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Het idee dat zo'n lief onschuldig kindje in mijn buik elke keer een hap rook binnenkreeg was voor mij genoeg, heb het ook niet echt moeilijk gevonden.

10. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    heb ik ook...
    zodra ik het bij alysia wist gelijk gestopt
    en ook nooit meer begonnen omdat ik het dan allemaal zonde zou vinden
    en inderdaad ook helemaal geen problemen mee gehad terwijk ik toch ruim 25 sigaretten per dag rookte..
    ik dacht gewoon waarvoor stop ik en dacht ik aan mijn kleine en daardoor is het mij gelukt :)

11. willielien

willielien Actief lid

12 okt 2007
    182
    0
    0
    ik net zo.... gewoon stoppen (dat ik dat ooit nog zou zeggen).

12. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Ik wil even zeggen tegen alle meiden die gestopt zijn met roken, omdat ze zwanger zijn of wilde worden dat ik echt mijn petje er vooraf zet echt superr, ik zelf heb nooit gerookt en kan er ook niet goed tegen, ook vind ik het vaak heel erg als kindjes waar hun vader en moeder van roken dat ik het heel erg dat ze mee roken, ik vind het al stinken laat staan een kleine hummel wat rond loopt de hele dagen met 2 paffende ouders.
    ik ben al blij dat het overal verboden word ook in de cafe,s en station,s en horeca en restaurants, bah.

:cry:

13. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Hier nog zo 1, heb mijn pakje nog leeggerookt zodra ik het wist (stuk of 6) en daarna geen nieuwe meer gehaald. De eerste week had ik het wel taai hoor, was er best opstandig van. Zeker met het wennen aan het idee dat er een kindje onderweg is en de hormonen die dan toch al rond je oren vliegen.
    Nu heb ik er geen erg meer in, het is het zeker waard geweest. En ik heb 18 jaar gerookt, zo'n 30 per dag. Ik heb geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen gehad, bij mij zat het voornamelijk tussen mijn oren.

Ik zeg maar zo, als zelfs ik kan stoppen, dan kan volgens mij iedereen het. Ik heb het altijd heerlijk gevonden, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als die kleine een afwijking heeft die door het roken zou kunnen komen.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik ben vorig jaar in april gestopt met roken, nog voordat we serieus gingen klussen.
    Het is moeilijk, verdraaide moeilijk, maar het kan! Echt, ik rookte 2 pakjes per dag en was ontzettend verslaafd, als ik het kan dan kan een ander het ook.

En nu ben ik zo ontzettend blij dat ik heb doorgezet en dat het me gelukt is. Moet er niet aan denken nu nog 'moeten' roken en dit kindje in mijn buik te vergiftigen.
    Zoek hier op het forum maar naar 'roken' en 'stoppen met roken' dan kom je een hoop topics met tips hierover tegen. Of zoek op google, daar vind je nog veel meer. Succes!

15. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ben bij de acupunctuur geweest voor het stoppen. Toen ik de afspraak maakte dacht ik dat ik na die paar naalden compleet verlost zou zijn van het roken. Niets is minder waar.
    Acupunctuur helpt tegen de bij werkingen van stoppen met roken. Het houd je stoelgang op gang en zorgt er voor dat je niet gaat trillen en veel eten en zo. Ook ben ik 7 weken onder behandeling geweest.

Ik ben wel op de dag van mijn eerste bezoek volledig gestopt met roken. En nu lijk ik wel zo'n fanatieke anti-roker (zoeen waar ik altijd een bloedhekel aan had ;) )
    Vind 't zo vies! Zal wel door de zwangerschap komen. Heb meerdere geuren die ik echt niet meer kan hebben.

16. verooq

verooq Lid

1 jan 2008
    27
    0
    0
    is niet iets om trots op te zijn maar ben wel eerlijk heb tijdens me eerste zwangerschap gerookt en nu kan ik ook moeilijk stoppen probeer het elke dag weer en heb het al gehalveerd is in eider geval wat.

17. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Heb vanaf mijn 12e gerookt en toen ik meer geld tot mijn beschikking had rookte is als een ketter. Ben er gelukkig nou ruim 4 jaar vanaf en hoefde dus ook niet te stoppen voor mijn zwangerschap. Mijn man is er inmiddels ook mee gestopt, want ik vond het echt ontzettend stinken. Hij rookt alleen af en toe en sigaartje met verjaardagen ofzo. Ben dus echt niet tegen roken, maar vind wel dat rokende mensen rekening moeten houden met diegenen die niet roken (wat in mijn omgevind weinig wordt gedaan). Ik heb trouwens tijdens een documentaire gezien wat de invloeden zijn van roken tijdens zwangerschap. Misschien merk je het niet als je kind al met een goed gewicht ter wereld komt, maar op latere leeftijd heeft het ook invloed (tenminste dat werd er verteld in de documentaire). Volgens mij was dat een Franse documentaire die ruim een maand geleden op de maandagmiddagen werd uitgezonden.

18. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Hier hetzelfde, maar dan tijdens een weekje vakantie. Eerste dag nog 2 nicotinekauwgompjes en daarna was het eigenlijk makkelijk. Andere routine, veel leuke indrukken (dus afleiding!) etc.

19. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    oooh jeeeh *voelt de bui al hangen... ;) *

Hier zijn al heeeel veel topics over geweest!

20. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    voelt de bui ook hangen hihihi

ff met zoeken roken intoetsen en er komen vele topics over dit onderwerp

Deel Deze Pagina