zit hier met tranen in mn ogen die namen te lezen...van het lachen dan wel te verstaan.. anna nas begon ik te hikken en bij mandy rijn lag ik van mn stoel Arme kinderen
Hihi geen idee wat ie nu doet. Was nog van de middelbare school . Hij komt uit Den Bosch, zegt dat je wat? Zou toch wel toevallig zijn ja, haha .
Mijn mannetje heeft de meisjesnaam bedacht en ik moet zeggen, het is een leuke naam.. Wat ik alleen een beetje storend vind is dat de laatste twee letters van de voornaam gelijk zijn aan de eerste twee van de achternaam... Maar als ik nu zo lees hoe sommige kinderen heten, dan hoef ik me hier geen zorgen meer over te maken volgens mij
Hallo, Mijn man en ik zijn al 7 jaar bij elkaar en al vrij vroeg in onze relatie kwam het gesprek op kids en de eventuele namen. We vonden Tamara beiden een hele mooie naam en daar hebben we het vaak over gehad. Toen ik zwanger was en we wisten dat het een meisje was, hebben we dan ook geen discussies gehad over de naam, want die was immers allang bekend bij ons. En zo werd ons meissie geboren met een hele mooie naam...Tamara! De jongensnaam weten we ook al jaren, maar die hou ik nog lekker voor me! Liefs Elly.
Mijn man zijn achternaam is "Claes" dus de namen "Sinter" en "Specu" passeerden wel eens om te lachen Uiteindelijk hebben we wel één naam die we beiden mooi vinden (en geen belachelijke betekenis heeft ) en die gaat het worden :-D
Wij wisten al jaren welke namen het zouden worden. Alleen kwam er toch nog voor beide geslachten een naam bij. Mijn vriend is niet zo van knopen doorhakken, dus met 32 weken waren we er nog niet helemaal over uit. Ik wel eigenlijk, mijn vriend nog niet. Dus toen we onderweg waren naar een verjaardag gevraagd of hij er nu over na wilde denken. Toen hebben we uit de 2 jongens en meisjesnamen gekozen. Was maar 5 minuten werk . Ik was dus ook bang dat de baby te vroeg zou komen en dat we dan op het laatste moment echt moesten gaan beslissen, leek me niet leuk. Toen Eva trouwens net geboren was, was ik helemaal niet met de naam bezig. Ook niet met het geslacht trouwens, ik ben er altijd van overtuigd geweest dat het een jongen zou zijn . Dus na 10 minuten gingen we eens kijken wat het was. De kraamhulp moest vragen hoe ze zou gaan heten, wij stonden er niet eens bij stil dat ze nu natuurlijk Eva heette. Laat staan om het anderen te vertellen .
ik wist net dat ik zwanger was, en zei tegen denaam voor een meisje tegen hem.hij was direkt akkoord. pffft, wat een moeilijk mens is het, maar we zijn er toch uitgeraakt
Haha, mijn man wil graag een jongetje, en daar hebben we dan ook al een naam voor. Maar welke meisjesnaam ik ook noem, niks is mooi. Volgens mij gaat hij er gewoon al vanuit dat het een jongen word.
meisjes namen waren we allebij al snel uit ook samen bedacht dat zou Lysanne Esmay worden maar op de echo bleek dat we een jongetje krijgen we hadden al een naam in gedachten waar we het allebij mee eens waren Mike maar we wouden graag 2 namen dus wij zoeken in boekjes en op internet en toen kwam mijn man Quintin tegen en ik zei tegen hem ik vind Quinten leuker en dat vondt hij ook maar toen zei hij opeeens dat hij Quinten veel mooier vondt dan Mike en Mike viel weg konden we weer opzoek gaan naar een 2de naam toen in bed zei hij dat hij javier een mooie naam vond toen zei ik ik vind xavier leuker maar dat vond hij teveel op X man lijken toen zei hij wat vind je van Sander toen zei ik met een X vind ik het een leuke naam dus Xander dus onze zoon gaat nu Quinten Xander heten helemaal samen bedacht
mijn vriend komt zelf nog niet met allerlei namen maar alles wat ik mee aankom luistert ie aandachtig naar en zegt wat ie wel en niet mooi vind....
Onze dochter zou Amanthis Isabella gaan heten maar vrienden van ons hadden kennissen waarvan de vrouw ook zwanger en verder dan ik en zij zouden hun dochter Isa noemen van Isabella en ik mocht die mensen niet dus hebben wij andere naam bedacht en deze kwam al snel, volluit heet onze dochter Amanthis Marylsa
Wij hadden wel een hoop meisjesnamen die we beide mooi vinden maar we zijn wel twee uiterste, hij houdt van Hollands en simpel en ik hou meer van aparte namen... Maar een evt. jongensnaam hebben we nog niet. Hij denkt gelukkig wel mee, ik begon er over en hij riep wat namen en ik riep wat namen en toen kwam hij aan met een lijst van internet maar helaas niet echt een jongensnaam die we beide helemaal top vinden... Dames, suggesties?
Mejon, wat een mooie naam voor een meid, heel leuk! En Kitty, je vriend is tenminste wel origineel met het verzinnen van namen! Hier vonden we een jongensnaam al een paar jaar erg mooi en die zal het ook worden als het een jongen zal zijn. Een meisjes naam zag ik toevallig een aantal dagen geleden hier bij iemand in zijn onderschrift staan. Zelf was ik er gelijk weg van en mijn vriend vond hem eigenlijk ook wel erg leuk. En toen ik vandaag uit mijn werk kwam zei hij lief, hey snoozie en ****** Ahhh, dat vond ik echt lief :-D
Wij krijgen een jongetje en ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig leuke jongensnamen kan bedenken. Nu hebben wij wel een naam (ik kan elk moment bevallen, dus het wordt een keer tijd), maar mijn vriend staat er niet voor 100% achter zegt ie. Maar hij komt ook niet met wat beters, dus hebben we toch maar besloten om het bij deze naam te houden.
Bij mij is het juist m'n vriend die met de namen komt en ik die totaal geen inspiratie heb Een week nadat we het wisten stond ie met 4 jongensnamen en 2 meisjesnamen voor m'n neus. Van de jongensnamen vond ik er eentje echt niet kunnen, maar de andere vond ik helemaal geweldig. We hadden allebei voorkeur voor één van de drie die overbleven, dus qua jongen zijn we er uit Meisjesnamen die hij had vond ik op zich wel mooi, maar zo zijn er tegenwoordig al dertien in een dozijn, dus dat vond ik maar niks. Zelf kan ik met de beste wil van de wereld geen meisjesnaam bedenken. Wordt leuk, want ik wil het geslacht niet op voorhand weten. Ondertussen heb ik wel een meisjesnaam die ik leuk vind, maar m'n vriend is er nog over aan het nadenken, dus straks zijn we misschien weer terug bij af. Ik ben redelijk kieskeurig over wat voor soort naam ik wil (en vooral welke NIET), dat maakt het er niet makkelijker op...
Jongensnaam zijn we het wel al over eens, maar een meisjes naam is wat moelijker, alle suggesties die ik geef worden van de baan geveegd, maar zelf komt ie met niets
Ik vond meisjesnamen juist makkelijker dan jongensnamen. Wij krijgen nu een jongetje en als de evt. volgende ook een jongetje wordt dan hebben we een probleem. Maar ik kan zo een aantal meisjesnamen bedenken die ik leuk vind en waar mijn vriend het ook mee eens is.
Ik vind meisjesnamen makkelijker verzinnen dan jongensnamen, ik had de meisjesnaam al voor ik zwanger was, de jongensnaam tijdens mijn zwangerschap maar er zijn heel veel jongensnamen gepaseerd. Bij een evt tweede heb ik de meisjesnaam ook al en geen jongensnaam.....maar er komt de eerst volgende 3 jaar nog geen tweede....denk ik
Mijn man was ook niet erg bezig met namen bedenken... gelukkig zijn we er wel uitgekomen uiteindelijk. Ik heb eigenlijk een aantal namen verzonnen en die aan hem voorgelegd, en daar heeft hij toen uiteindelijk uit gekozen na heel lang aandringen. Maar ik had het me ook heel anders voorgesteld hoor dat namen uitkiezen, ik vind het namelijk leuk om heeeel veel te brainstormen, maar dat hebben we eigenlijk helemaal niet gedaan. Maar goed, ik ben wel heel erg tevreden over de naam die we nu hebben en daar gaat het toch uiteindelijk om
wij zijn hier samen de laatste tijd mee bezig.. we maken een lijstje met namen die hij mooi vindt en die ik mooi vindt.. en daarna gaan we strepen.. en kijken we wat er over blijft.. het waren 4 namen die overbleven.. los van elkaar hebben we die een cijfer van 1 tm 4 gegeven.. en toevallig hadden we dezelfde top 4.. haha.. dus dat ging voorspoedig.. maar denk dat we dit nog wel een paar keer gaan doen want ik begin nu alweer te twijfelen aan de naam.. haha.. wel leuk om samen mee bezig te zijn!