Haar blonderen en zonnebanken....?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joytje, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joytje

Joytje Actief lid

27 sep 2007
    259
    0
    0
    mag je je haar blonderen tijdens de eerste twaalf weken van je zwangerschap?

en hoe zit het met onder de zonne bank gaan mag dat?

Bedankt alvast!

2. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    verven in de zwangerschap mag wel, dit weet ik van een vriendin die kapster is in het amc. maar de kans dat de kleur anders word dan moet is heel erg groot. ik zou et gewoon niet doen. stel je voor dat het groen of oranje word. die kans is zo wie zo al groot met blonderen, dus de kans dat het gebeurd tijdens je zwangerschap is nog groter.

ja of je moet het leuke kleurtjes vinden ;)

zonnebank zou ik zelf evenlaten. je hoord ook dat lekker weken in een warm bad de eerste 3 maanden niet verstandig is. en zonnebank word ook erg warm. en zwangerschaps vlekken krijgen ;) ja ik weet niet vanaf waneer dat van toepassing is maar ik zou het in elk geval niet proberen :D

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je haar verven kan gewoon, maar zoals edithdeb al zei: de kleur kan anders uitpakken.

Wat betreft de zonnebank, dat zou ik niet doen aangezien je een zwangerschapsmasker kan krijgen en dat is niet fijn, want je wordt er niet mooier op!

Voor de warmte hoef je het niet te laten, ik ga elke dag in een lekker warm bad en dat mag ook van de gyn. Als je gewend bent om dat te doen, dan moet je dat gewoon doen. Je mag alleen niet in bad als je vliezen gebroken zijn. Maar das ff off topic.

4. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Ik vond dit op de site www.babyopkomst.nl

Zonnebaden in de zwangerschap

Voor zowel de gewone zon als voor de zonnebank geldt, wees voorzichtig. Door de zwangerschap krijgen veel vrouwen een andere pigmentatie van de huid, hierdoor kan je vlekkerig bruin worden. Sommige vrouwen krijgen het zogenaamde zwangerschapsmasker. Een maskervormige verkleuring in het gezicht. Het vervelende is dat het niet altijd verdwijnt na de zwangerschap. Probeer dus altijd heel voorzichtig uit hoe je huid reageert op de zon. Voor de zonnebank geldt, niet langer dan 15 minuten. Als je buik dikker wordt is hij ook gevoeliger voor verbranden, bij een dikke buik is het daarom verstandig de buik te beschermen tegen de zon.

Over haar verven kan ik niets vinden.

5. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    ik heb hier ook een topic over geopend tijdje terug anders moet je even via zoeken doen.
    Haarverven mag gewoon tegenwoordig zijn de stoffen die erin zitten niet meer schadelijk (je kan een spoeling doen bij twijfel) Ik zelf heb geen last gehad van kleurverschil maar hoor wel dat het kan! Ben zelf van blond naar donker en weer naar blond gegaan.

Zonnebank doe ik ook gewoon omdat de gyn zei dat het mag. Ik leg wel een handdoek over mijn buik heen voor mijn gevoel.
    de eerste drie maanden ben ik heel weinig geweest maar ook nu ga ik niet dagelijks of wekelijks...

Deel Deze Pagina