Waar moet ik beginnen.... ik zit al een hele tijd niet lekker in mijn vel, laatste jaren veel tegenslagen gehad en een b12 tekort wat nog niet helemaal op peil is ondanks injecties (b12 tekort zorgt er ook voor dat je niet lekker in je vel zit) hier door ben ik vorig jaar even overspannen geweest, maar heb ik al snel de draad weer opgepakt, te gauw, maar ik ben het type "het gaat goed" ook als is dat niet zo, een echte binnenvetter en kan moeilijk praten over mijn problemen. Ik wil niemand tot last zijn, en mijn problemen toegeven voelt alsof falen. Ik weet ook wel dat dat niet zo is, maar ik ben heel perfectionistisch. Ik heb ook een eetstoornis, en heb hier hulp voor gezocht, en sta nu op een wachtlijst daarvoor, ik verwacht dat dit nog een maand of 2 zal duren. Nu hebben we weer een flinke tegenslag, het bedrijf waar mijn werkt is failliet en alles is nu even heel onzeker, ik heb mijn man nog nooit zo "kapot" gezien. Ik voel dat dit voor mij de druppel is, en dat ik weer de verkeerde kant op ga. Ik heb nergens zin in, kan me nergens op concentreren, geen eetlust, maar dat vindt ik weer niet erg, vanwege mijn eetprobleem, afvallen gaat nu wat makkelijker. Ik weet dat het allemaal niet goed is, maar ik kan er niets aan doen, het gaat vanzelf. Ik weet gewoon even niet wat ik moet doen. Als ik naar mijn kindjes kijk kan ik daar onzettend van genieten, maar voor de rest voel ik me echt niet happy nu en weet ik niet wat ik er mee aan moet. Ik ben diegene die nu sterk moet zijn en mijn man moet opvangen.
Hè meis , Ik wil je even een knuffel geven. Wat naar allemaal. Je bent alleen niemand tot last mensen waar je kan praten (therapeut Ofzo) zijn hiervoor opgeleid. Ik wil je sterkte wensen. Liefs
Hup morgen naar de huisarts en een verwijzing vragen voor een psycholoog of desnoods direct tweede lijn en naar een psychotherapeut... Niet langer aan modderen en jezelf een flinke schop geven richting de hulpverlening. Klinkt misschien hard maar daar kunnen ze je goed helpen en aangezien je het goed kan aangeven waar het "fout" gaat krijg je die verwijzing klakkeloos...
wat vervelend voor jou dat je je zo voelt. ik zou je echt aanraden om eens naar een psycholoog te gaan! ikzelf heb het eens gedaan, ik had maar enkele sessies nodig en had daarna het gevoel dat ik weer alles 'op een rijtje' had. kan het je echt van harte aanbevelen, het is in het begin even spannend, maar daarna is het wel fijn als je eens je verhaal aan een 'onpartijdig' persoon kwijt kunt. wat je ook doet, ik wens je heel veel succes en sterkte toe!
Psycholoog sta ik voor op de wachlijst, zal nog een maand of 2 duren voor ik daar terecht kan. Met iemand over mijn problemen praten gaat niet, ook niet over mijn eetstoornis, die nu behoorlijk de overhand neemt, want eten, daar heb ik wel controle over, en de rest niet. Bah heb me lang niet zo gevoeld, het is ook vermoeiend om tegen over iedereen mooi weer te spelen, terwijl ik van binnen wil schreeuwen
dikke knuffel voor jou! balen dat de wachttijden zo lang duren... ik hoop dat je snel met iemand kunt praten!
Wat ongelooflijk naar dat je je zo voelt... Mag ik vragen hoe vaak je injecties krijgt? Klinkt nl ook als B12 die idd nog niet goed is. In NL worden bijna standaard te weinig injecties gegeven. Ik weet er alles van en bij mij heeft het ook zijn weerslag op mijn psyche. Ga sowieso even met iemand praten en laat ook eens je andere vitamines en mineralen nakijken bij bv een orthomoleculair arts. B12 heeft nl veel ondersteuning nodig én gaat ook vaak samen met andere tekorten. Reguliere artsen doen hier helaas helemaal geen fluit mee... Sterkte!
Ik spuit nu 2 jaar, zat uiteindelijk op 1,5 week en dat ging deze x wel goed, dus ben onlangs naar om de 2 wkn injecties gegaan, toen kreeg ik vrijwel meteen weer klachten. Heb al een paar zonder overleg de injectie vaker laten zetten, maar de klachten blijven. Ik hoef pas in november terug naar de internist, dan moet ik ook bloed prikken om andere waardes te bekijken. Ik heb vorige week de assistente gebeldt en heb a.s. woensdag een belafspraak. Het kan dat andere waardes niet goed zijn vanwege mijn eetprobleem, daar weet de internist niet vanaf. Als ik eet probeer ik wel groente en fruit etc. te eten. Zometeen moet ik werken, maar ik zou het liefste veilig in bed blijven liggen, ik voel me zo verdoofd, kan me nergens op concentreren.
Ik zou zeggen ziek melden en even aan jezelf denken. Probeer tevens een multivitamine extra forte te slikken.
Ziekmelden wil ik eigenlijk niet, kan het geld ook niet missen, en het lukt me redelijk om te werken.
Ik denk dat werken juist ook wel goed is voor je dagelijke ritme hoor! Wil je wel even heel veel sterkte wensen! Hartstikke balen dat je je zo rot voelt!