Mannen en verjaardagscadeaus..

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy339, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hahahahaha geweldig!!

2. River Song

River Song Actief lid

23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach ja, ik kreeg een paar jaar terug een nieuwe vuilnisbak voor mijn verjaardag...

3. minon

minon Niet meer actief

Ik moet ook altijd mijn eigen cadeaus kopen, en koop daarom dus maar niks want ben zo iemand die het zonde van het geld vindt om iets voor mezelf te kopen. Manlief kwam dan ook met het idee voor een wasmand voor moederdag en gek genoeg ben ik dan ook wel weer teleurgesteld :)

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    mijn man is juist heel erg op dat soort dingen. Komt altijd met iets wat ik leuk vind, of iets wat ik geweldig vind. Hoe hij het doet. Hij vergeet nooit onze dag dat we samen wat kregen en onze trouwdag niet. Een bosje bloemen een lief kaartje als ik geslaagd ben, nieuwe baan of iets brengt hij altijd mee.

Ik mag in mijn handen knijpen met zo'n man!! vaak hebben we met onze verjaardagen een gezamelijk cadeau want wij zijn 4 dagen na elkaar jarig :)

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier is het vaak ' kon niks vinden, koop zelf maar iets '
    of ik krijg een boek of sloffen.
    ook leuk hoor , maar na 6 jaar op rij hetzelfde cadeau is iets anders ook wel eens leuk :)

6. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Hij weet t nooit dus roept of koop t maar zelf of we gbelangrijket uitkiezen..
    Verder komt hij wel regelmatig met een bloemetjevof plantenbakje aanzetten. .
    Voor hem vind ik t ook altijd moeilijk hoor dus halen we ook vaak samen vind ik helemaal niet erg..
    Oh ik moet overginds niet liegen de eersrte 2 jaren wel daadwerkelijk mooi zelf uitgezochte kados gehad endus mag niet klagen vandaag de dag heeft hij t ook heel druk ivm eigen bedrijf. .
    Hij weet wel weer wat ik leuk vind dat vind ik al heel belangrijk ...

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

#47 Joycey, 14 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2013
    OMG, hebben we allemaal dezelfde man ofzo?

Ik denk dat het mannen-eigen is. Er is maar 1 man geweest die attent en lief met cadeautjes (zoals bijvoorbeeld 1 rode roos) aan kwam zetten in mijn leven - maar waar ik na afloop bijna een contactverbod aan moest vragen wegens stalkergedrag. Dát was veel erger!

Mijn vriend opent volgens mij ook de 'sale'-pagina. Maar goed, ik kan er eerlijk gezegd niet mee zitten. De mannen die ik ken of gedate heb zijn niet romantisch. Ze zijn hartstikke nuchter en down to earth. Ze vinden het al gauw een gedoe en snappen er niks van. Zolang ze niet met sokken aankomen, vind ik het al een hele prestatie voor een vent :D

Het komt regelmatig voor dat ik ver van tevoren aangeef dat er een verjaardag/valentijnsdag/moederdag/kerst of weetikhet aan zit te komen en dat ik daar bepaalde verwachtingen bij heb. Omdat ik in het verleden TE vaak ben teleurgesteld, geef ik gewoon duidelijk aan wat ik wil hebben en word dat voor mij gehaald/besteld/gekocht/geleverd.

Het leukste vind ik de aankopen 'in het doorgaans leven' wanneer hij besluit een vaatwasser te kopen, een laptop, een parasol en dat soort zaken - want daar heb ik wat aan. Dan is zo'n roos wel leuk, lief en aardig, maar die doet de afwas niet en houdt ook geen schaduw tegen ofzo. Ik zou wel met stomheid geslagen zijn als hij thuis komt met een bosje bloemen of iets romantisch ofzo - dan vrees ik dat zijn beste vriendin of zijn moeder op een idee is gekomen en hem heeft geïnstrueerd, omdat ik diep van binnen weet dat mannen niet zo zijn (in ieder geval niet die van mij) dus zou ik er toch iets achter gaan zoeken. Verder heb ik hem 'verplicht' om ieder jaar op onze 'zoveel-jaar-verkering' mij mee uit eten te nemen, de ene keer betaal ik, de andere keer betaald hij. Gewoon omdat ik dat soort dingen zelf heel belangrijk vind.

Ik ga toch niet afwachten totdat iemand met het Y-chromosoom uit zichzelf attent word? Dat is volgens mij wachten totdat je een ons weegt. Hij krijgt van mij overigens ook niet van die supertoffe cadeaus :D Maar ik maak er wel regelmatig (veel) werk van. Attent zijn telt! Voor de rest roep ik het ongeveer 2 weken van tevoren praktisch dagelijks, zodat hij het niet vergeet ;) Just in case!

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vind dit behoorlijk verwend. Een gegeven paard...?!

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wij doen daar niet aan , krijgen genoeg tussen door .
    Zo dit weekend ook weer kleren gekocht.
    Nieuwe jassen mooie woonkamer hij wat ik wat .
    Verjaardag onzin om steeds maar wat te geven.
    Zo zijn we straks zoveel jaar getrouwd en bij elkaar , gaan uit eten is de bedoeling , verder doen we niks.

10. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Poeh, ik vind je dus echt ontdankbaar!

11. sjak

sjak Niet meer actief

Haha! Ik vind het ook herkenbaar, en niet ondankbaar...
    (Van vroegere liefjes dan!)
    Ik heb een hele lieve man en krijg ook elk jaar een verjaardagscadeau, een gouden ring, heel lief, heel mooi, maar mijn vingers zijn vol!
    Dit jaar had ik alleen iets laten vallen over een keer picknicken. Kreeg ik een picknickleed! Is toch geweldig! (Ze bestaan wel hoor, de attente mannen)

12. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik snap je wel hoor, ik zou het wel vervelend vinden als ML niet meer weet dat ik iets niet leuk vind of al een keer heb gehad.. En als je het echt niks vindt kan je maar beter eerlijk zijn dan doen alsof je het helemaal super vindt, dat is ook schijnheilig. Eerlijkheid vind ik dan wel belangrijker in een relatie..

Gelukkig hier niet herkenbaar.. ML is zeker wel attent en vergeet ook geen verjaardagen of trouwdatum ofzo.. Als hij zelf niks weet qua verjaardagscadeau dan zeg ik wel wat ik graag wil hebben, maar meestal verzint ie zelf wel iets..

Ik zou er wel moeite mee hebben als hij erg onattent is maar dan andersom het wel verwacht..

13. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Heel herkenbaar, en ik snap je dubbele gevoelens heel goed!
    Mijn man is ook niet zo goed in cadeautjes kopen. Na veel jaar cadeautjesproblematiek hebben we afgesproken dat hij zelf een cadeautje moet kopen waar ik niets vanaf weet. Als dat een fles dove is dan ben ik daar blij mee omdat hij hem voor mij heeft uitgekozen:).
    Bloemen heb ik in de afgelopen 10 jaar 2x gehad, echt een verassing, één keer omdat ik de tandartsafspraak had overleefd zonder hem (ik ben heel bang voor de tandarts) en de andere keer zomaar. Toen kreeg ik een mandje met sierkolen;) wat ik vrij stom vond tot ik zijn redenering hoorde: Hij vond ze zelf mooi en sierkolen bloeien langer als een gemiddelde bos bloemen en daarom vond hij deze keus beter :D. En de schat had nog gelijk ook want ik heb er erg lang lol van gehad:)

14. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Als wij kadootjes geven en de ander had liever wat anders gehad kan dat gewoon besproken worden, wordt met net zoveel liefde geruild. Zo had ik voor vaderdag een nieuwe accuboor voor hem gekocht, maar het was niet helemaal wat hij in gedachte had. Dus deze teruggebracht en een ander gekocht. Dit is wel het eerste jaar dat hij zijn cadeautjes voor mij "goed" gekocht heeft ;) (parfum voor moederdag en gisteren voor mijn verjaardag een lingeriebon)

Is het dan niet gewoon bespreekbaar dat je liever naar een andere sauna zou gaan en of deze bon geruild kan worden? Of had je niet van tevoren aan kunnen geven dat je die visjes niet wilde (iedereen vergeet immers wel eens wat)

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ach ik kreeg 2 jaar op rij een foto op Canvas. Het derde jaar zei hij ik heb iets besteld maar is nog niet binnen, ik krijg mijn cadeautjes altijd een paar dgn later! Dus ik zeg voor de gein, toch niet weer een foto op doek hè!

Wel dus!!!

Haha

16. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Hier ben ik degene die niet zo vreselijk attent is... :S

17. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen, wees blij meid. Mijn man is zo een warhoofd die altijd alles vergeet. Dus ik koop altijd mijn eigen cadeau's. De cadeautjes die hij voor me gekocht heeft zijn op 1 hand te tellen. :)

18. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Mijn man doet ook ernorm zijn best. Haha. Afgelopen jaar een kaarsenaansteker en het jaar ervoor een bloemengieter. Ik plaag hem er nu nog wel eens mee.

19. Blays

Blays Niet meer actief

#59 Blays, 14 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2013
    Maar hij dacht misschien: Hee ze wil een verwen momentje, en die Dr Fish is nu helemaal in.. En dan gaan we gezellig samen een dagje weg?

Jammer dat je nu niet gaat omdat je het niks aan vind.. Hij heeft er wel moeite voor gedaan en ookal was het de vorige keer niet zo leuk, misschien nu wel? Kan je je man uitlachen als er honderden visjes aan hem zitten te knabbelen, jij hoeft het toch niet perse te doen?

Die van mij koopt nooit iets hoor. 'Het komt er niet van'. krijg ik altijd altijd te horen :) Nu kreeg ik voor moederdag een Pandora armband, die hij heeft betaald uit mijn portomonnee :') Ach ja, ik heb wel m'n armband! ;)

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik snap jullie reacties, maar ik heb 2 jaar geleden ook een fish arrangement cadeau gekregen van HEM en die toen laten ruilen omdat ik het dus niet wilde.. (Houd niet van vissen) het is dus meer dat hij niet geluisterd/het onthouden heeft..

En tuurlijk heb ik het nu met mijn man besproken en hij is er ook niet boos om oid. We gaan nu naar een andere sauna en wel op een gewone (geen badkleding) dag. Hij vond het ook stom dat hij die dingen allemaal vergeten was;)

Dus nogmaals het gaat me niet zozeer om het cadeau maar meer dat hij vergeet wat ik wel/niet leuk vind en er eerder heb aangegeven over bepaalde dingen.

Maar het is hier nu uit de lucht,we krijgen samen een leuke dag en vanaf volgend jaar doen we gewoon iets leuks samen!

En dat sommige me verwend vinden, ik vind zelf van niet.. Ik vind zeggen dat je een prachtig cadeau hebt gehad,mee gaan tegen je zin, de dure rekening betaald zien worden maar dan niets zeggen tegen je eigen man over wat je er echt van vind erger..

Dan maar verwend in sommige ogen,maar wel eerlijk..

Deel Deze Pagina