Dit is toch belachelijk ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluisjee, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Het volgende speelt hier momenteel. Even in het kort: toen ik een relatie met mijn vriend kreeg woonden zijn dochter bij haar moeder. Ze kwam elk weekend tot maandag. Toen wij gingen samenwonen heeft dochter hier 1,5 jaar full time gewoond en ging ze afentoe naar haar moeder. Nu woont ze al een tijdje weer bij haar moeder officieel maar omgerekend is het meer 50-50

Vorige weekend zijn wij even gaan "zwemmen" met ons kleine man. Dochter was bij haar moeder. Ik heb een foto op Facebook ervan gezet , dit heeft de ex van mijn vriend en dochter dus ook gezien.

Deze week heeft mijn vriend zijn dochter heel even dinsdag gesproken alleen ze had paardrijles dus ze zei ik bel je morgen terug pap. Gebeurde niet maar goed ze is vandaag bij ons gekomen.

Nu zegt ze net zijn jullie gaan zwemmen zondag ? Dus wij ja. Zegt ze mama zei dat dat niet leuk voor mij is omdat ik er niet bij ben. Ik viel bijna van mijn stoel. We doen heel veel met elkaar als gezin , maar mogen wij niks doen als dochter niet is ?
    Bij haar moeder heeft ze een zusje van bijna 2 en daar gebeurd dat ook als ze bij ons is.

Ik vind het eigenlijk te belachelijk voor woorden , dat houdt dus in dat als dochter er niet is wij niks met ons andere kind mogen doen want grote zus is er niet ? Dus straks in de zomervakantie moeten wij de dagen dat ze er niet is thuis zitten ?

De band tussen ex en ons is eigenlijk altijd heel goed. Nooit ruzies geweest. Wel heeft ze streken (bijvoorbeeld zeggen als ze zelf wat heb , oh dan kan je lekker bij papa slapen terwijl er niks overlegd is dus ons voor het blok zet , of laatst wilden we naar Een pretpark gingen en vriend belden om te vragen of ze dan bij ons kon zijn , was nog niet zeker dat zei die ook maar dochter belt ons al op van : oh leuk pap dat we weggaan dat soort dingen) eigenlijk zeggen wij nooit wat voor de goede orde en slikken we alles.

Ik ben er een beetje down van , hou hier niet van. Maar vind dat wij ook leuke dingen mogen doen als dochter er niet is of zie ik dit verkeerd ?

*toch weer een lang verhaal geworden*:)

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Erg kinderachtig dat zij dit zo tegen haar dochter heeft gezegd.
    Tuurlijk mogen jullie ook wat doen als zij er niet bij is, kop op zeg zou wat zijn.

3. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Vind het indd wel een beetje belachelijk en zou er ook wat van zeggen op rustige toon. Dat het helemaal niet leuk voor haar is dat de woorden haar zo in de mond worden gelegd.

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dit!
    Erg kinderachtig van ex zo stookt ze tussen vader en dochter en tussen dochter en broertje en tussen dochter en jou.

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Vriend gaat er ook wat van zeggen als ze woensdag terug naar huis gaat. Alleen of zijn ex er iets mee doet...
    We hebben wel vaker gezegd dat dochter altijd welkom is maar het wel overlegd moet worden en niet eerst haar blij maken en dan pas vragen want het is ook voorgekomen dat het echt niet uitkwam (ik lag in ziekenhuis , man had avond dienst ) als ze het dan eerst overlegd had ,had die meid niet teleurgesteld geweest bijvoorbeeld. Uiteindelijk bleef ze toen toch bij ons maar moest mijn moeder oppassen.

Heb er gewoon een rare smaak van. Ze vertelden het heel luchtig en ging gelijk weer veder met spelen en is veder lief en leuk. Maar er wordt toch over gepraat aan de andere kant en dat vind ik gewoon niet leuk en kinderachtig.

6. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik zou het er gewoon even over hebben. Misschien heeft dochter het wel verkeerd begrepen van moeder of zegt ze het verkeerd.

Als de band normaal altijd goed is, zou ik dit gewoon voorleggen.

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Als de band tussen jullie goed is zou ik haar er toch op aanspreken. Niet aanvallend, maar vragend. of het klopt dat ze dat gezegd heeft en dat jij er mee zit. Het gaat nu toch tussen jullie in staan.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Gaan we ook doen. Maar ik weet wel zeker dat het zo gezegd is. Omdat ze altijd dat soort opmerkingen heeft alleen wij "pikken" het altijd om wrijving te voorkomen en voor de goede orde. En dat is ook de reden dat het altijd goed is geweest.

Maar ik twijfel er niet aan dat het zo gezegd is , ze heeft dus wel vaker een opmerking gemaakt ook waar ikzelf bij was.

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Tja..

Het is voor haar toch ook niet leuk dat ze er niet bij is? Word toch ook niet gezegd dat ze erbij moet zijn? Denk dat ze zelff ook graag meegegaan was..

Zie er eigenlijk geen drama in?

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

+1, ze zegt ook niet dat jullie niet mogen gaan, alleen dat ze het jammer vindt dat ze er zelf niet bij is. Kan me zo voorstellen dat het voor haar confronterend was om jullie zo gezellig in het zwembad op facebook te zien. Tip: zet geen foto`s van haar dochter op facebook.

11. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Tuurlijk mag jij met je gezin weg zonder stiefdochter.

Lijkt me bij deze een goed plan om de ex van je vriend op FB te verwijderen, (ook je vriend aansporen haar van zijn FB te gooien) dat zou al een hoop gestook schelen als ze niet meer met haar neus in jouw/jullie pagina kan duiken en kan lezen wat jullie allemaal gedaan hebben.

Of anders de instellingen zo zetten dat ze niks kan zien.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Houd er rekening mee dat moeder iets anders gezegd heeft, of mogelijk helemaal niets, en dat je hier te maken hebt met gevalletje 'interpretatie van het kind'.
    Kinderen vatten dingen nogal eens heel anders op dan volwassenen het bedoelen, dus ik zou hier zelf niet zoveel mee doen. Uitleggen dat je de leuke dingen niet enkel kunt bewaren voor als zij er is en dat ze bij haar moeder ook leuke dingen doet, dus dat ze heus aan haar trekken komt.
    Verder zou ik vooral vragen of ze dus blijkbaar een keer wil gaan zwemmen en dat zou ik dan gewoon gaan plannen :)

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Je heb verkeerd gelezen. Ik heb geen foto van dochter maar van mijn eigen kind op Facebook gezet. Dochter was er juist niet bij....

Tsja er is gewoon heel veel gebeurd , de band tussen ex en ons is goed omdat wij nergens iets van zeggen omwille van dochter . (Dus zo perfect is het ook niet ) en ik weet gewoon hoe ze is. Daarom raakt het me omdat ik zeker weet hoe ze heeft gepraat daarvoor ken ik er te goed ;)

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. En zorgen dat je man ook regelmatig 1:1 iets leuks gaat doen met zijn dochter zodat alles 'in balans' is. :)

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

excuus!
    dan heb ik het inderdaad verkeerd gelezen, en in dit geval vind ik dat de moeder overdrijft,
    ik zou gewoon leuke dingen blijven ondernemen.

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik vind het toch echt stookgedrag en dat hoor je niet te doen als moeder zijnde!

Natuurlijk mogelijk jullie de weekenden als je stiefdochter er niet is ook leuke dingen met jullie kindje doen, zou anders toch te gek voor woorden zijn!

Komt op mij over alsof die ex het leuk vindt om jullie voor het blok te zetten dus denk dat je dat toch echt eens goed met haar moet bespreken maar dat gaat jullie woensdag al doen had ik gelezen :D
    Aangezien jullie altijd alles maar pikken denkt ze waarschijnlijk dat ze steeds verder kan gaan maar jullie moeten gewoon een grens stellen.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Eens

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid