Mannen en vlees bij het avondeten

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje11, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Mijn man werkt en in ben thuis met de kids, dus ik doe het meeste thuis door de weeks. In de weekenden kookt hij vaak hoor.

Ik merk wel dat dit onderwerp veel mensen aanspreekt :)

2. sjak

sjak Niet meer actief

Ja, in ons geval doe ik de boodschappen en kook ik. Maar dit is levensreddend, geloof me! Soms, heel soms doet hij boodschappen en dan hebben we bier, wijn, chips en stinkkaas/worst genoeg voor zeven maanden, maar helaas geen stukje vlees voor het avondeten:D

3. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    hihihi:D

4. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D

Hier ook zo'n man.. Hij heeft er ook een hekel aan, dus hij mag andere dingen doen in het huishouden en ik doe boodschappen en kook..

Maar hier gewoon 1 stuk vlees bij het eten hoor, zowel hij als ik. We zijn beide echte vleeseters, van huis ook, maar 2 stuks vlees vind ik echt overdreven.

5. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    #225 Yanna, 4 okt 2013
    Laatst bewerkt: 4 okt 2013
    Hier precies hetzelfde verhaal helaas..:(

Ow ja.. Ff aanvullen: ik vind dat prima, zijn keus. Gezond is anders maar het maakt hem gelukkiger. Hij lust gewoon echt geen groenten. Daar houd ik rekening mee, maar als we bijv. een eenpansgerecht eten doe ik hier wel groenten doorheen maar niet zoveel als zou moeten en doe ik voor mezelf nog een lekkere salade erbij.

6. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Wij eten veel gehakt en kip door gerechten heen, dus niet zoveel stukken vlees. Eens in de week krijgt hij een karbonade of biefstuk en dan krijgt hij wel twee tegelijk, daar kijkt hij ook echt naar uit :D

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    De reden dat ik meestal kook is omdat ik eerder thuis ben, mijn man begint later omdat hij in de ochtend de kinderen naar school brengt. In het weekend kookt hij juist vaak.

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik ben thuis dus kook ik.

Daarbij als ik een beetje knap wil eten is het beter als ik kook!

9. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Bij ons ook ieder een stuk en regelmatig krijk ik het grootste omdat ik er gek op ben en mijn vriend een lieverd is :).

10. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Vriendlief en zoonlief pikken allebei standaard mijn vlees ;) ik geef er niet om tenzij het biefstuk is :D die is dan helemaal voor mij.
    Maar als er een stuk vlees op het menu staat eet hij 1,5 stuk toch wel op. Moet hij helemaal zelf weten. Maar mijn keus zou t niet zijn.

11. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Mijn huidige vriend eet gewoon evenveel vlees als ik (1 stuk)

Maar m'n ex die én heel groot was (202 cm) én redelijk zwaar lichamelijk werk deed, at altijd twee keer mijn hoeveelheid. Wij haalden dus altijd van die pakjes met 3 vleesjes erin en dan kreeg hij er 2 en ik 1 :)

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Jeetje wat wordt er veel vlees gegeten!
    Snap nu wel waarom er zoveel reclame en acties zijn om de mileuvervuiling die de vleesindustrie met zich mee brengt terug te dringen.

Vlees is helemaal niet goed voor je in die hoeveelheden. Hart en vaatziekten zijn nog steeds doodsoorzaak nummer 1. Veel van het vlees wat hier genoemd wordt is ongeveer het slechtste soort met veel slecht vet. Nog los van alle hormonen die de beesten krijgen. Vooral het goedkopere vlees zit er vol mee.

Ik ken echt weinig tot geen mensen die meer dan 1 stukje vlees eten. Zelf eten wij met z'n vieren in totaal 2 stukken vlees en op brood eten we ook vleeswaren. Zo min mogelijk varkensvlees trouwens. En zo'n twee keer per week vegetarisch. Nou eten we sowieso bijna nooit agf, meer gerechten waar een beetje vlees door zit.

En pasta/ aardappels etc vult toch veel beter dan nog meer vlees?

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Maar je man is toch een volwassen persoon die toch hopelijk wel zelf mag bepalen hoeveel hij van wat eet?

Hier zijn wij niet zo van het vlees maar als mijn partner 2-3 stukken wil eten en het buget is er zou dat prima zijn!

14. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Laat die mannen zelf bepalen hoeveel ze willen eten.
    Of ze nou 1 of 2 stukken willen.

Volgens mij werken ze of voor het geld, of werken jullie samen voor het geld, of werken jullie voor het geld en vangt je man andere dingen op in jullie gezin.

Kortom een volwaardig persoon om zelf te kunnen beslissen hoeveel vlees hij wilt eten.

15. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier gewoon 1 vleesjes per persoon en als er over is willen de mannen hier meestal nog wel een hapje nemen;)

Maar wat mij verbaasd hier in de reacties dat de mannen vinden wat er gegeten met worden omdat zij werken. Bijv iemand die persee vlees wil eten of geen maaltijdsoep wil hebben. Tja je bent toch een gezin met zijn tweeën (of meer natuurlijk) dan eet je toch een dag wat je minder lekker vindt. Je bent toch niet alleen? Denk ik dan.....mijn vriend eet ook wel eens wat ik lekker vindt en hij minder. En andersom natuurlijk ook. Kijk iets maken wat ie echt niet lust oké maar hier wordt altijd gezegd "lieve koekjes worden niet gebakken". Dus eten wat de pot schaft;)

Mijn vraag dus....houden jullie altijd rekening met wat jullie man wil eten en gaan jullie daar aan je eigen ideeën voorbij? Bijv omdat jullie man werkt of meer werkt of harder werkt of wat voor reden dan ook;)

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou mijn man is echt niet zielig omdat hij 1 vlees krijgt ipv meer. Heeft niks met bepalen voor mijn man te maken. Misschien hebben sommige mensen geen budget voor meer vlees? Want zo goedkoop is het niet. Beetje simpel om te veroordelen over de hoeveelheid vlees een man krijgt.

17. fafa

fafa Niet meer actief

Vriendlief is een volwassen man met een eigen mening, inderdaad, maar ook MIJN partner en de vader van ONZE kinderen. Ik heb geen zin om op mn 60ste weduwe te zijn en twee halfweesjes te hebben, dus vind ik dat ik ook enige zeggenschap heb over wat hij doet en laat.

En ik wil natuurlijk niet zeggen dat je meteen op je 60ste dood neervalt als je 2 stukken vlees per dag eet, :p maar meer in zn algemeenheid... als partners stuur je mekaar op allerlei fronten toch een beetje bij; het rechte pad op? Omdat je samen oud wil worden, en dat het beste gaat als je gezond blijft? Vind dat niet zo gek.

18. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ligt het eraan hoeveel er in de verpakking zit.. Ik moet toegeven dat ik stiekem vaak 3 slavinken koop zodat we allebei 1,5 hebben..

Nou zijn wij beide nogal grote vleeseters en doe ik niet onder voor de mannen op de gemiddelde BBQ of uit eten (onbeperkt spare-ribs of een dikke t-bone steak :p) met vrienden of familie :p

Nodig? Nee, maar lekker: JA :D

19. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik houdt wel rekening met wat hij wel en echt niet lust. Maar niet wat hij perse die dag wil eten.

Vaak bespreken wij via de app wat we willen eten. Hier is manlief net zo tevreden met een maaltijdsoepje als aardappel-groente-vlees.
    Eerst maakte ik heel veel vlees klaar bijv een kilo gehakt door de macaroni voor 2 personen. Dit is nu drastisch verandert omdat we het ongezond, zonde vinden en het totaal niet missen.

@anderen, mijn man mag veel zelf bepalen hoor. Gelukkig denkt hij het zelfde als mij.. Ik hoef dus echt geen 2stukjes vlees voor hem klaar te maken.. Als het er is eet hij het graag, maar het is geen must voor hem.

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Het heeft niets met werken te maken. Maar juist als je een goede conditie nodig hebt om zwaar werk te doen, zou ik juist willen elke dag een gezonde maaltijd neer te zetten. Vlees is idd ook nog een heel duur. Ik eet liever een klein beetje goed vlees, dan bergen vlees vol met zooi.
    En hier eten we echt niet altijd iets wat iedereen lekker vindt. Beetje geven en nemen.

Deel Deze Pagina