O zo dat weet ik niet...als ik wist dat hij daar al zo over dacht toen ik hen leerde kennen, omdat je zegt dat hij het van zijn moeder niet hoefde, dan waren wij er denk ik al snel achter dat we niet zo bij elkaar passen denk ik. Maar hij eet dus geen 1 groente?? Wat eet hij dan s avonds..ben ik oprecht benieuwd naar, kan mij echt geen voorstelling van maken? 3 schnitzels en een berg aardappels ofzo?? En als jullie stamppot ofzo eten, of pasta??
vriend van mn zus eet ook geen groenten, maar die moet dus altijd zelf z'n eten klaarmaken ondanks dat hij lange dagen maakt. Ik snap dat ook volledig van mn zus. Je bent dan praktisch altijd aangewezen op Hollandse hap, kunt nooit echt gerechten maken waar alles in verwerkt zit. Ik heb wel graag dat mijn kinderen hun groenten opeten, mijn dochter is 5 en maakt ondertussen echt wel opmerkingen over wat ik wel of niet eet.
ik denk al dat gezeur over vlees, lekker 2 kilo vlees gehaald voor vanavond (kippenkluifjes, beenham en spareribs) ik denk zal het gemiddeld hier eens omhoog halen Ik kreeg helemaal honger van dit topic haha (en lust eigenlijk geeneens graag vlees)
ja dat snap ik dan wel, ik kook hier ook gewoon 1 keer, manlief lust in het algemeen geen spinazie behalve als ik het klaarmaak dus je kan groente op zoveel manieren klaarmaken dat het altijd te eten valt. Wij zijn niet zulke lastige eters in het algemeen eigenlijk.. daar zou ik me wel aan irriteren denk ik, omdat ik daar zelf niet zo moeilijk in ben, ja ik vind niet alles even lekker maar eet alles wel gewoon.
Nou in het begin viel het me niet eens zo op dat hij geen groenten at En heel eerlijk, het boeit me ook niet zoveel, niet in de zin dat ik vind dat hij groenten MOET eten. Ik heb het er wel eens met hem over, en heb het er ook wel met zijn moeder over gehad maar ik kan er verder vrij weinig aan doen. Ik kan hem natuurlijk niet dwingen om groenten te eten. Ik kook verder niet heel apart hoor. De kinderen eten gewoon avg en hij eet dan inderdaad alleen maar aardappelen en vlees. Hij vind gekookte aardappelen stiekem ook niet zo lekker maar daar houd ik dan weer geen rekening mee. Pasta maak ik sowieso zonder groenten omdat ik dat zelf lekkerder vind. Het enige wat hij qua groenten eet is boerenmoes, maar goed om dat nou iedere week te eten gaat me ook wat ver. En ja, hij eet enorm ongezond en stiekem is het soms wel prettig dat hij niet vaak mee eet zodat ik lekker bloemkoolschotel of preischotel of weet ik veel wat kan maken. Dat is wel weer een voordeel.
Heel veel vlees en gebakken aardappelen. Hij kwam een keer eten en had ik Bami gemaakt. Was nog even in de keuken bezig en had hij ondertussen praktisch alle kip eruit gepikt. Vond hij wel normaal want hij luste alleen de kip en zou anders noghonger hebben nadien, wij mochten dan gewoon alle bami opeten.. Vond hij erg eerlijk.
Ik krijg altijd commentaar dat ik teveel maak. En als ik dan niet te veel maak zegt hij is er nog meer ??? Da. Zeg ik en daarom maak ik dus meer
Boerenmoes klinkt als boerenkool? Vl is ook niet gek op groente en weet zeker dat ik hem blij zou maken door het niet voor te schotelen maar hij leeft hier niet alleen en ik wil graag dat mijn kids groente eten dus komt het wel op tafel. Zeg vaak voor de grap; doe maar alsof je het eet maar probeer er wel vaak een beetje rekening mee te houden hoor.
Knap, aangezien ik (bijna) altijd kook, eet hij gewoon wat de pot schaft.. Als hij meer wil of iets anders, dan maakt ie dat zelf maar lekker klaar Maar wat vinden jullie dan bijvoorbeeld van bier drinken? Mijn man is van huis uit gewend dat ze iedere avond bier drinken. Nou sorry, maar ik vind dat echt niet normaal. Bij ons thuis dronken we door de weeks geen fris, aten geen chips en mijn vader dronk nooit bier doordeweeks (behalve op een verjaardag) Nu drinkt mijn man meestal door de weeks wel een keer een biertje, ik vind niet dat ik het hem kan verbieden ofzo, maar we hebben het er wel eens over en dan geef ik wel aan dat ik het niet nodig vindt. Het is gewoon hartstikke ongezond! Mijn schoonvader heeft gewoon serieus een bierverslaving, hij kán niet zonder! Zover laat ik het bij mijn man echt niet komen, dan grijp ik wel in.
Dat is wel erg overdreven. Mijn man werkt en ik niet. Samen geven we het geld uit en houden we niet bij wie wat koopt. Gelukkig verdient hij genoeg zodat hij ook voor zichzelf wat kan kopen en niet elke dag kreupel ligt Ik heb de zorg over het huishouden en onze kinderen, maar ook dit natuurlijk in overleg. Hij heeft net zoveel te zeggen over de opvoeding als ik. Ontopic: hier wel bijna elke dag vlees. Man houdt van vlees, ik niet zo. Probeer wel eens per week vegetarisch te koken, maar lukt lang niet altijd.