1 als hij mazzel heeft blijft er een stukje van dochter over en mag hij dat erbij eten. Maar meestal heb ik voor haar iets kleiners of verdeel ik het in 2 stukken zodat ze de volgende dag nog een stukje heeft (als wij iets eten wat ze niet mag/lust, dan zorg ik dat een portie van de dag ervoor voor haar heb). wij eten liever een goed stukje vlees, dan veel. Voornamelijk biologisch en dat kost nou eenmaal meer. En we eten tegenwoordig 2x in de week vleesvervangers en 1x per week pannenkoeken (man is er dol op).
Ik ben hier thuis het vleesmonster Maar evengoed gewoon 1 stuk vlees op het bord hoor!, tenzij we wel eens wat over hebben en het te weinig is om het te bewaren.
Wat weinig vlees eten jullie zeg,hier komt een schaal vol met vlees op tafel,gewoon eten tot je genoeg hebt,geen regel 1 stuk ofzo. Hele gezin is hier gek op vlees en vis en kip.
Ik vind 1 stukje wel weinig eerlijk gezegd, maar dat is misschien ook een cultureel iets. Mijn man eet denk ik ong. 4 stukken vlees en bij zn moeder soms meer. Ik vind hetook niet nodig veel vlees. Maar ja, mannen houden er nou eenmaal van. Heb hem wel geleerd om ook groenten te eten
Vlees is voor mij het enige eten (buiten chocola) waar ik echt van kan genieten (ik hou niet van eten, punt), en ik eet dus regelmatig 2 stukken vlees. Nu kost vlees mij zo goed als niets (ik koop tijdens de afprijzing hier in de supermarkt, afgelopen week een halve kilo lamsstoofvlees voor 49pence, een kilo pork chops voor 1pond en 800 gram premium angus beef voor 1.73) en ja, dat is dan my guilty pleasure. Mijn man boeit het niet, die eet net zo lief geen vlees.
80 of 100 gram vlees per dag is volgens mij de max?? Hier is het soms misschien iets meer, maar we eten echt geen bakken met vlees weg. 1 keer in de zoveel tijd halen we een halve (biologische) koe op, en daar eten we dan een aantal maanden van
Reactie dan mijn man op bovenstaande post: "Dan moet hij maar lekker bij z'n collega's gaan eten...". Hier dus eigenlijk nooit meer dan 1 stuk vlees per persoon. Ik zou niet weten waarom. Sterker nog, meestal (als we losse stukken vlees eten) deelt zoon van ons stuk vlees mee. Dus eten we 2 stukken vlees met z'n 3en.
Zal wel mee vallen dat dichtgroeien. Als jullie bv kippenpootjes eten of kippenbouten eten juliie dan ook 1 stuk pp? En gehaktballen?
ja 1 gehakt bal of 2 kippenvleugeltjes.... ik eet meestal tussen de 80 en 100gram vlees.... liefst mager vlees als kipfilet, mager rundvlees, varkensfilet of vis..... wij eten zelden slavinken, gehaktballen, worst, speklappen en schnitzels. Hoewel ik dat wel graag lust....
Wij zijn beide echt vleeseters! Toch maak ik maar 1 stuk p.p. Tjah gewoonte van thuis uit en ik vind dat meer dan genoeg. Ookal zou ik van braadworsten en slavinken er meer op krijgen hmmm....
Dat is niet eerlijk. Jullie zijn met 8 (bijna 9) thuis dus dan is het logisch dat die schaal vol is Maar ff serieus, je moet toch weten hoeveel je moet ontdooien, hoeveel stuks maak je op 1 avond warm?
1 gehaktbal? Jeetje, dat is wel heel zuinig hoor. Denk dat hetwel typisch Nederlands is. Heb dat nog nooit bij mensen gezien dat ze per persoon 1 gehaktbal eten en ben in veel landen geweest.
tja een gehaktbal van circa 80 gram gehakt is meer dan genoeg... Te veel vlees is echt ongezond hoor. google er maar eens op. En slecht voor het milieu, de derde wereld en de dieren....... dan maar liever zuinig!
Over het algemeen 1 stuk vlees hier (en ja, manlief verricht zware lichamelijke arbeid). We houden beide van vlees, maar het is geen must. We eten ook vaak vegetarisch, of heel weinig vlees (wat spekjes in de pasta o.i.d.) Soms meer dan 1 stuk, als we worst eten bijvoorbeeld. Er zitten er 6 in het pak, gedeeld door 4 personen = 1.5 elk.
Het zou idd best iets Hollands kunnen zijn die afgemeten porties? Hier Aziatische/Brabantse achtergrond en er komen gewoon grote schalen op tafel met meer dan voldoende van alles, dus of iemand nou één stuk vlees wil of tien moeten ze helemaal zelf weten. Als iemand overgewicht zou hebben of hoog cholesterol is het natuurlijk weer een ander verhaal. We eten hier overigens wel gezond dus slavinken e.d. eten we eigenlijk nooit, maar kan mij voorstellen dat één zo'n klein slavinkie erg weinig is voor een volwassen persoon. Laat staan een man die lichamelijke arbeid verricht. Dus laat die mannen lekker een extra stuk vlees eten zeg!
Mijn man krijg 1 of 1,5 stuk vlees. Hangt er vanaf wat ik op kan . Meestal heeft ie mazzel en hou ik een stuk over. Het is ook wel afhankelijk van wat voor soort vlees het is en van de hoeveelheid die ik heb klaargemaakt. Of wat in de verpakking zit. Ik ga niet steeds 1 stukje invriezen. Maar vaak kom ik uit op 1 stuk vlees pp. Anders schept ie maar extra groenten en aardappels op