Wij eten weinig vlees echt per stuk. We eten vaker gerechten waar het vlees al doorheen zit. Indische gerechten, pasta gerechten etc. Drumsticks en gehaktballen zijn er meestal 3 p.p Maar als ik bijvoorbeeld schnitzels koop dan wel 1.p.p
Ik eet koolhydraat arm, ik eet heeeel veul vlees ! Meer dan mijn man Maar het is inderdaad te duur allemaal. En ik zit met een probleem dat we nu gaan bezuinigen op de boodschappen en ik dus na een jaar lang lang koolhydraat arm te eten en 40 kg afgevallen te zijn hierdoor dat vlees en kaas niet meer kan of wil betalen
mijn man eet geen vlees, hij is vegetarier, hij eet 1 stuk vleesvervanger. Ik vind het echt overdreven om meer dan 1 stuk vlees te nemen.
Mijn man is ook een enorme vleeseter. We eten eigenlijk vrijwel nooit aardappels-vlees-groente, maar gerechten maar het vlees al doorheen zit en hij eet dan vaak nog een los stuk vlees extra.
Zo vaak eten we helemaal geen vlees. Vaak wordt het iets vegetarisch als in; nootjes, peuvruchten, eieren o.i.d. Aan vleesvervangers in de vorm van vlees doen we eigenlijk niet. Als we dan vlees hebben dan is dat vaak niet eens in de vorm van 'een stuk'. Gewoon geruld gehakt ergens doorheen, of stukken lamsvlees door tajine ofzo. Andere keren weer wat meer, als ik bv. kipvleugeltjes in de oven doe (dan neem ik 5 stuks voor ons drieën), broodjes shoarma of gehaktballetjes. Een hele kip doen we 2 dagen mee. Zalm eten we 2 stukken van met z'n drieën. Op het moment werkt mijn man niet maar toen hij wel werkte (zwaar lichamelijk werk) ging het precies zoals nu. Mijn man was toen we pas getrouwd waren ook van huis uit veel meer vlees gewend, maar ik heb daar een stokje voor gestoken. Is gewoon helemaal niet nodig en lijkt me ook niet erg gezond. Ook goedkoop is het niet echt. Nu is hij echt gewend aan veel minder en minder vaak vlees eten, als we bij z'n moeder zijn en ze eet het dagelijks (lams, kip of kalkoen eet ze meestal) dan komt het vlees hem op een gegeven moment de neus uit.
Meestal allebei 1 stuk, wat dochter laat liggen van vlees eet man op maar als er vlees in de aanbieding is een pak van 4 stuks dan nemen we alle drie 1 stuk vlees en het stuk wat overblijft delen we meestal. man is ook echt een vleeseter maar hoor m nooit klagen over de hoeveelheid, al weet ik dat hij liever 2 stukken zou krijgen
Wij eten hier dan echt weinig vlees als ik sommige reacties lees. Als we vlees eten is het 1 stuk pp, maar dan snijden we beide een deel af voor onze dochter. Kipfilet en gehakt, als het door een gerecht gaat is het max 250 gr gehakt en 1 a 1,5 kipfilet voor ons 3tjes. Zeker 2 keer per week eten we niet eens vlees. Als ik riblappen oid klaarmaak is het wel gelijk een pond of meer, maar dat is niet wekelijks. We geven er gewoon weinig om geloof ik.
Een vriendin van me (diëtiste) zei eens dat 75 gram p.p méér dan genoeg is (voor kinderen 50 gram). Denk dat de meesten daar echt ver boven zitten...
Gewoon 1. Mooi om te zeggen dat andere meer krijgen. Mijn reactie zou zijn "Ga je daar toch eten, doei"
Ik eet bijna geen vlees , vroeger was er gek op maar laatste 2 jaar houd ik er gewoon ineens niet meer zo van. Kipfilet daarin tegen vind ik heerlijk. Als ik ballen maak , maak ik een kleintje voor mezelf. Vriendlief neemt er 2 en nog 2 voor ze werk volgende dag. Slavink bijvoorbeeld koop ik er 3 in een pakje (als s.dochter er niet is) en dan eet ik er 1 of een halve. En vriend de rest. Eigenlijk eet hij wel vaak 2 stukken behalve bij snitzel die zijn ook zo groot bij de slager bij ons (elke maandag 4 snitxels 3 euro andere twee vries ik in) Tsja ik ben het gewend van thuis , vriend vind het heerlijk en daarbij kan die het goed hebben. Veder snoept hij bijna nooit dus over die aderen maak ik me bij hem niet echt zorgen
Hier allebei giga vleesliefhebbers. Tja we werken dan ook allebei als slager dus wat wil je. Vaak hebben wij wel meerdere stukjes vlees pp gewoon omdat we dat erg lekker vinden. En ja we zijn ook iets steviger dan gemiddeld maar hartstikke gelukkig met ons leven nu dus waarom minder vlees eten als je daar zo van houdt. Kijk alswwe weer over onze max grens zitten qua gewicht gaan we weer even opletten en gaat het even terug naar 1 stukje pp.
Mijn vriend krijgt altijd extra vlees, want hij werkt hard en hij heeft t graag.. dus ik snap eigelijk je punt niet zo..
Het ligt er hier helemaal aan wat we hebben. Slavinken krijgt hij er toch echt maar 1, die zitten per 3 verpakt haha. Maar als het bijv per 2 verpakt zit, dan krijgt mijn man 2 stuks vlees. Hij krijgt ook altijd het grootste stuk. Waarom? Geen idee eigenlijk haha, was vroeger bij ons thuis ook al zo. Mijn vader kreeg het meeste vlees.
We eten vrijwel alleen mager rundergehakt en een enkele keer (bio)kipfilet. Ook vaak vis of vegetarisch. Als we dan een keer een stuk vlees hebben, is dat biefstuk. Dat is echt maar 1 per persoon . Hoor gelukkig nooit klagen
Het ligt er aan wta het is, het merendeel van het vlees eten we 1 stuk. Maar slavinken komen in een pakje van 5 en dan ligt het er maar net aan, moet zoonlief de volgende dag nog 1 omdat wij iets gaan eten dat hij niet lust dan heeft meneer pech en krijgt hij er 1 anders maken we het op en wordt wat over is eerlijk gedeeld. Want ik vind slavinken toch wel erg klein , dus snap dat hij daar meer van wil, ik ook. Maar met ander vlees doen we gewoon 1 stuk en klaar.
Poeh poeh waar is de crisis zeg? 2 of 3 stukken vlees? Mijn man is al blij als ie 1 stuk krijgt. En buiten het feit dat het bergen met geld kost, vind ik het totaal niet nodig.
Mijn man neemt altijd 1 stuk vlees, ik en de kids delen vaak 1 stuk vlees. Hij vind ook dat hij veel vlees nodig heeft, en ik niet. Nu doe ik de boodschappen, dus helaas Ik ben niet zo'n vlees eter.