Mannen en vlees bij het avondeten

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje11, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Vlees is errug lekker. Wij zouden ook allemaal wel twee stukken lusten. Maar vinden dit niet gezond en ook nog eens duur. Wij doen tegenwoordig vrij zuinig met vlees. Gisteren twee (wel grote en dikke) speklappen met zn vijven gedeeld. Hebben we echt geen moeite meer mee. Kwestie van wennen...

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    Dat zouden ze hier best snappen, maar dat vinden wij niet eerlijk dus doen wij dat anders.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    We hebben het toch over een volwassen man of niet?

4. Jax

Jax Lid

5 dec 2012
    79
    4
    8
    NULL
    NULL
    Wat jij benoemd vind ik weer het andere uiterste, en dan snap ik zeker dat je daar niet in mee gaat. Maar als ik kook, klaagt hij niet, als hij kookt, klaag ik niet:) werkt perfect. Maar we stemmen van te voren af waar we zin in hebben. En vaak gewoon gezonde pot.

Maar dan draai ik het even om. Ik "vreet" een reep chocolade op. (Doe ik zelden, maar stel ik heb er zin in) dat mijn man dan zegt, "nou je mag maar 1 stukje hoor, meer vind ik niet nodig" haha, nou ik zou hem toch raar aankijken. Wel zal hij zeggen dat het niet goed is voor de lijn, maar ach "verbieden" niet hoor.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    Ja precies.

6. Jax

Jax Lid

5 dec 2012
    79
    4
    8
    NULL
    NULL
    Van dat toetje krijt papa toch meer als de kids. Ze krijgen het ook, maar minder, ze zijn immers veel kleiner.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    Ja maar ik vind dat dus niet eerlijk. Vlees vindt iedereen hier vaak het lekkerste, dan krijgt er niet een meer dan de de ander. Zou mijn man ook niet willen trouwens.

8. Jax

Jax Lid

5 dec 2012
    79
    4
    8
    NULL
    NULL
    Oprechte interesse hoor, krijgen ze de zelfde hoeveelheden als je man?

9. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36

Hier zat ik net aan te denken, wat een bazen zitten er tussen zeg!
    Als vl vlees wil wie ben ik om te zeggen nee dat mag niet?

Als ik hele pan aardappels op wil eten en hij zegt nee mandy dat mag niet haha ik zie hem aankomen :)

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hier gewoon 1 stuk p.p. Wij zijn (nog) maar met z'n 2en dus ik ga niet grote verpakkingen kopen. Als we kip eten dan uiteraard meer. En als ik frikandellen/kroketten bak dan maak ik voor mijn man ook altijd meer. Mijn man is turks, en hun koken altijd veel of meerdere gerechten maar dat weiger ik. Waarom meer koken dan nodig is? En mijn man heeft nog nooit geklaagd dus blijkbaar valt het allemaal reuze mee.
    Soms vraagt hij wel extra vlees maar dan maak ik dat wel gewoon als ik dat heb.

11. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    heb eerst even opgezocht wat slavink is (ben Belgische en dat woord kende ik niet... in BE noemen ze dit helemaal anders haha)

als wij 'slavink' eten, dan koop ik er 5!
    man eet er minstens 2, ik 1, zoon 1... en als man grote honger heeft eet hij de overschot op, heeft hij geen honger meer dan zijn de hondjes gelukkig :D

in ieder geval eet mijn man elke dag twee stukken vlees bij het avondeten, en uiteraard met groeten en aardappelen erbij!
    hij is ook iemand die zwaar lichamelijk (buiten!) werk doet

gisteren aten we bijvoorbeeld steak met aardappel en worteltjes
    wel man heeft 2 steaks gegeten, zoon en ik elk een halve steak... dus ik volg je man wel, als ik morgen mijn man maar 1 stuk vlees zou geven, gaat die ook niet echt gelukkig zijn!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    Nee, natuurlijk niet. En vaak krijgt mijn man ook wel het grootste stuk omdat hij nu eenmaal het meeste eet, maar hij per definitie twee stukken en de rest een vind ik gewoon niet eerlijk en waar het mij het meeste omgaat, 2 stukken is gewoon niet nodig en ongezond.

13. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    haha ik volg je volledig :)
    ik denk dat ze bij het frituur vaak denken dat ik kom bestellen voor een hele grote familie, terwijl we maar met z'n drieën zijn ;)

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Als we iets 'groots' eten, zoals een schnitzel, gehaktbal of kipfilet, dan ook gewoon 1 stuk p.p.. Maar als het iets kleiners is, zoals een slavink, kippenpootje, cordon bleu, enzv, dan gaat mijn man ook sip kijken hoor, dus hij krijgt er dan ook 2. En soms maak ik voor hem wat vlees als kind en ik vis of vegetarisch eten. Niets iedere keer, maar zo af en toe, hij mist z'n stukje vlees bij het eten echt.

15. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Eén stuk, want meer kan hij toch niet op. Als hij wil mag hij ook twee stukken, want ik eet toch geen vlees, maar dat wil hij niet.

Maar vooral maak ik vaak ovenschotels waar een vast gewicht aan vlees in gaat, dus ja.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee hoor, hier normaal gesproken 1 stuk tenzij er bijvoorbeeld 3 in een verpakking zitten. Dan delen we hem :D

17. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier meestal 1 stuk per persoon. Vind het wel een beetje kinderachtig overkomen als ik eerlijk mag zijn....mijn collega's krijgen meer, dus wil ik ook...:)

We hebben meestal een verpakking met 4 of 5 stukjes vlees erin. Maar soms ook maar 2 stukjes en dan delen we gewoon.
    Mijn zoontje krijgt meestal de helft. Vlees is niet heel erg gezond, en in verhouding is de helft voor hem hetzelfde als een hele voor ons.
    Meestal vind hij het zelf ook genoeg (de oudste dan), maar soms wil hij nog een half stukje erbij.

Ik ben heel erg lang vegetarisch geweest, maar ben weer begonnen met vlees eten omdat ik een ernstige vitamine b12 te kort had. Maar vind het nog steeds niet erg lekker, dus eet meestal een half stukje.
    Alles wat overblijft eet mijn man op ;)

De jongste eet alleen mee met vlees als het in het eten verwerkt zit, zoals kip of gehakt.

18. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Herkenbaar ! Als wij bij de Mac eten is het voor mijn man een big mac menu plus nog 3 gewone hamburgers :D

Hij eet meestal gewoon 1 stuk vlees tenzij het een verpakking is met 3 stukken dan gaat dat ook op.
    Mijn man is een enorme vleeseter.

19. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ja hier ook! Meestal besteld mijn man dan een groot voordeelmenu, 2 bac macs en eet hij mijn patat en van de oudste ook nog op.
    Ik zit meestal snel vol en mijn oudste lust geen patat haha

Als wij ook een ovenschotel eten, staat er op de verpakking 4-6 personen. Die gaat dus helemaal op. Hij bijna de helft voor zichzelf en ik en de kids de rest.
    Hij werkt ook wel hard (metaalbewerker) en fietst elke dag 30 minuten heen en 30 minuten terug. Dus denk dat het daardoor komt.

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hier krijgen ze alleen een toetje als het bord leeg is. En dan kunnen ze kiezen tussen Griekse yoghurt of vruchten kwark.

En ja wij eten wel eens iets anders zoals mouse maar ik ben ook 21 jaar ouder dus daar zit ook een verschil in

Deel Deze Pagina