Mannen en vlees bij het avondeten

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje11, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het normaal besproken zou worden en het buget is ervoor, waarom niet, niet altijd wel en niet altijd niet zou ik haast zeggen..
    Is het buget er niet voor.. dikke domme pech..

Als het echt zo wordt gevraagd als ik het lees... dan zou ik meneer heel hard uitlachen... met de mededeling, mijn vriendjes en vriendinnetjes kregen vroeger ook altijd meer dan ik.. maar zeuren heeft nooit geholpen...

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    De mijne kan ook makkelijk 2 stukken vlees op, en daarbij de restjes van zoonlief. Hij doet overigens geen zwaar lichamelijk werk.
    Nu ik zwanger ben, heb ik zelf ook enorm zin in vlees, dus meestal heeft hij pech voor de restjes van zoonlief (zoonlief en ik delen gewoonlijk 1 stuk vlees, dus als Kleine Meneer een heel stuk op eet, heb ik niks, laat Meneer zijn vlees liggen, dan ben ik er tegenwoordig mee weg).

3. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Hij krijgt hier ook 1 sla/rundervink (1 stuk vlees) maar hij zit merendeel van de dag achter een computer. Hij klaagt er ook niet om.

4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Wij doen dat nooit zo precies. We eten sowieso eigenlijk nooit aardappelen-vlees-groente maar als we vlees hebben dan vaak wel iets meer dan een stuk. Maar vaak ook helemaal geen vlees of wat door de saus heen. Hij eet ook heel veel groente en hij klaagt eigenlijk nooit. In het weekend kookt hij vaak maar het is niet zo dat we dan veel meer vlees eten.
    Off-topic wat is er zo ontzettend ongezond aan schnitzel? Is toch gewoon varkensvlees en niet eens zo heel vet?

5. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Man eet hier ook vaak 2 stukken vlees.
    Doet zwaar lichamelijk werk, en ook zal hij dat niet doen. Boeit me niet. Hij eet maar lekker wat hij wil hoor. Daar lig ik niet wakker van.
    En zoon krijgt een halfje van mij. Dus ik eet eigenlijk anderhalf stuk vlees. Oeps. Shame on me

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik vind het overdreven. Je hoeft je honger niet weg te eten met stukken vlees, eet liever extra groente of aardappels/pasta enz.
    Hier eten we gewoon een stuk vlees per persoon, dochter snoept nog van ons mee.
    Man zou heus wel meer vlees willen eten hoor, maar zoveel is niet gezond en ook nog eens duur, om die redenen vindt hij het dus ook niet nodig. Dus ja, zo wil het dat er regelmatig slechts een tartaartje op ons bord ligt (och arme) en zijn er zelfs dagen dat we vegetarisch eten omdat ik elke dag vlees eten niet perse nodig vind.

Man doet trouwens geen lichamelijk zwaar werk. Mijn vader daarin tegen wel en die eet ook maar gewoon een stuk vlees. Als hij grote honger heeft dan schept hij extra vlees en aardappels op.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    schnitzel... zo'n dunnen gepanneerde schnitzel die zijn niet vet inderdaad, maar de voorgegaarde schnitzels wel....

slavinken en speklappen ook....

maar ook zitten er in vlees allemaal stoffen die je niet teveel binnen wilt hebben, het is slecht voor je spijsvertering,
    de nieren van iemand die weinig vlees eet moeten dubbel zohard werken als de nieren van een vegetarier..... dus wat als je zoveel vlees eet?

Ik zie hier topics waar men zo bewust met dingen bezig is .... denk aan auto stoeltjes, kinderen alleen thuis laten, opvoed vraagstukken....bewust leven.... het verbaast me dat iedereen zomaar denkt dat het oke is om zoveel vlees te eten... zelfs al ben je niet dik is het gewoon echt ongezond....

Het vlees is ook mijn favoriete deel van de maaltijd, maar mijn kinderen eten het liefst elke dag friet.... dat kan toch ook niet?

Ook vind ik dat je hierin een voorbeeld functie hebt naar de kinderen.... en verantwoording.... want je lichaam heeft hier veel van te verduren.... hoge kans op hart en vaatziekten, darm kanker, resistentie tegen antibiotica....

Maar goed het is ieders keus natuurlijk.....

en ik verbied het mijn man niet.... hij wil het niet vind het prima als ik geen vlees maak, stimuleert hij juist. Ik geef alleen mijn menig dat ik 1 stuks vlees genoeg vind....

slavinken zijn echt niet klein hoor, ze zijn 90 gram: bevat 282 calorieën, waarvan 23,9 % vet.... verzadigd vet doe dat maar x 2 of 3 of 4!

8. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Ik ben van mening dat vlees helemaal niet zo ongezond is, eet ook koolhydraatarm.
    Ik bak gewoon als het grote stukken zijn 4 stukken vlees en als het kleine zijn 6-8 .
    En mijn kinderen zijn inderdaad dol op vlees, die mogen als ze hun bordje leeg hebben en er is nog ook nog best een half stukje erbij...
    Zo ik hier reacties lees , lijkt het net of dat hartstikke ongezond is..
    Ze eten veel verse groenten en aardappels en macaroni ed zijn naar mijn idee veel meer loze koolhydraten, maar dat is een andere discussie.

Wat maaltijden betreft ben ik njet streng, mogen ze best veel eten.
    Snoep, koek etc ben ik wat strenger mee

9. Koon

Koon Niet meer actief

Gewoon 1 stuk. Wij eten biologisch vlees dus dat wordt anders wel een heel duur grapje.

10. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hier eten we altijd wel meer hoor. Vanuit huis uit gekregen om niet in porties te koken :)

11. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ah ok.. Ik dacht al als ik schnitzel koop, ongepaneerd die ik dan zelf paneer. Dat is redelijk mager vlees.
    En verder dan een klein beetje zout wat ei en wat beschuit/bloem.. Dat leek mij toch niet zo heel ernstig.

12. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Manlief wilt ook altijd meer vlees. Ik probeer het dan een beetje in te dammen maar dat lukt niet echt :D Dan maar meer groenten koken (vind ie gelukkig erg lekker) zodat het wat compenseerd.

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    je zou nog 1 x in de week een keer extra vlees kunnen doen... ipv dagelijks zoveel......

14. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Mijn man vind 1 stuk vlees ook niet genoeg. Maar krijgt er ook maar 1.
    Dat vind ik meer dan genoeg.

15. tuc

tuc Niet meer actief

ik zeg nu al dat ik niet alles gelezen heb...maar ik heb dit al vaker gehoord. Nou hier geen waar, zo'n grote schnitzel eet mijn man bv wel in zijn eentje op en 1 deel er 1 met dochter. Maar van gewoon slavink ed dan krijgt hij er gewoon 1 net als wij.

En geen groenten eten...dat is hier geen optie..dat moet.

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    gewoon 1 stuk, mensen eten meer vlees dan dat ze nodig hebben

eerst was manlief ook een echte vleeseter, maar dat heb ik beetje bij beetje terug gebracht, op een gegeven moment 1 x in de week vegetarisch gekookt, het duurde even voor t kwartje bij hm viel dat er geen vlees in zat ;)

soms eten we wel eens 2 stuks met bv gehaktballetjes, amar dan zit dan ook al vanalles doorheen, vis ook vaak 2 stukkies, dat mag onbeperkt, gehaktbrood, pak je ook vaak wat meer

groente is het belangrijkst

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Mijn man lust ook altijd meer. Maar hij eet ook te weinig groenten en aardappelen. Zal bij de meeste wel zo zijn.
    Volgens mij is 50 gram vlees per dag toch aanbevolen? Of was het nu dat meer dan 50 gram rood vlees per dag ongezond is ivm een hogere kans op darmkanker? Zoiets in elk geval.

En tja... als hij echt meer wil kan hij het pakken. Ik zal hem niet tegenhouden. Maar als ik met 1 stuk nog genoeg heb voor de volgende dag zeg ik het ook. En dan klaagt hij niet.

18. tuc

tuc Niet meer actief

en of iemand nu zwaar lichamelijk werk doet vind ik geen reden om meer vlees te eten. Dan maar meer groenten/aardappelen/pasta oid.

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ligt eraan wat we eten.. Als ik kippenpoten maak dan eet hij er wel 4/5. Als ik een kipfilet bak dan eet hij er gewoon 1 net als ons.. Ook al vind hij het te weinig dan heeft hij pech.. Hij is trouwens wel een echte vleeseter, als ik 1 dag vegetarisch kook dan word hij echt boos en gaat buiten of bij zijn moeder eten.. Hij heeft vlees nodig zegt hij dan haha

20. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik geef hem altijd 2 stukken, soms anderhalf, ligt er aan hoeveel er is ;)
    En ik neem vaak 1 of een half(de andere helft voor Emma ;) )

Ik neem gewoon meer aardappels, en hij minder, en de groente gelijk gedeeld.

Deel Deze Pagina