Mannen in de het huishouden!

Discussie in 'De lounge' gestart door G89, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mijn mannetje werkt heel wat uurtjes in de week en ik ben thuismama.
    Hij hoeft dan ook echt niks meer te doen als hij thuis komt, want dat heb ik dan 99% van de keren allemaal dan al gedaan.

Boodschapjes doen we wel altijd samen. (vindt hij ook gezellig :) )

MAAR ik moet er wel bij zeggen, als ik hem vraag of hij iets wil doen, dan doet hij dat ook.
    Het is niet zo dat hij niet wil meehelpen ofzo.

2. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Mijn vriend en ik werken beiden fulltime maar ik moet eerlijk zeggen dat hij meer doet dan ik :$ Erg he ;) Hij kan ook beter strijken! En het is geen softie ofzo hoor, gewoon errug lief ;)
    Vooral nu (zwanger) heb ik er soms echt geen fut voor... De laatste 2 weken wel onwijse last van nesteldrang dus ben ineens als een gek aan de schoonmaak geslagen :p

3. Trees

Trees Niet meer actief

Wij werken beiden vier dagen en verdelen ook zoveel mogelijk het huishouden. Vind ik eigenlijk ook niet meer dan normaal als je evenveel werkt!

Wel hebben we ieder onze eigen ding. Hij kookt aktijd en doet de boodschappen. Ook is hij beter in de ramen wassen (heb ik eigenlijk nog nooit gedaan :)). Ik ben meer van het opruimen, het stofzuigen en het tuinieren. Eén keer per week maken we samen schoon. Over het algemeen wel erg tevreden over onze verdeling, al vind ik dat hij soms niet erg precies is, maar hij vindt dat ik juist weer teveel miep over kleine dingen.

Sinds ik zwanger ben, doet hij trouwens wel een stuk meer. Ik mag ook niet meer alles en ben erg druk met broeien ;).

4. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik heb echt de ideale man hahaha. Hij werkt 4 dagen (36 uur) en ik 3,5. We hebben het huishouden eigenlijk 50/50 verdeeld. Hij kookt elke avond, heb ik een hekel aan. Hij maakt de kattenbak schoon, brengt de vuilniszakken naar beneden. Hij doet ook de was en de wc. Ik stofzuig, maak schoon, doe vaak de afwas en de badkamer. De zorg voor mn dochter doen we ook 50/50: ik was en kleed haar sochtends aan, mijn man doet het ritueel s'avonds en brengt haar vaak naar bed.
    Moet er niet aan denken om een luie vent te hebben, we leven toch niet meer in 1900???

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ben werk niet ik ben chronische ziek en gauw vermoeid en als ik te vermoeid ben (teveel gedaan heb ) kan er een lichaamsdeel tijdelijk uitvallen

Daarom zorg ik alleen voor mijn zoontje zorg ik dat er eten op tafel sta, en doe de dagelijkse boodschappen

manlief stofzuigt,dweilt ruimt na het koken alles af,pakt vaat in en uit
    was machiene in en uit, hangt de was af, haalt de was weer af vouwt de was etc etc

1 keer in de week hebben we een schoonmaakster die 4 uurtjes ff het huis lekker fris maakt

mijn man doet dus het meeste in huis.

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Mijn man werkt 40 uur in de week, ik zit helaas thuis vanwege bekken instabiliteit en een liesblessure... Ben full-time mama

Vind het oneerlijk als hij iets zou moeten doen dus doe ik alles.
    Maar zwaardere klussen zoals iets sjouwen, de bank verzetten dat soort dingen doet hij voor me in het weekend.
    Als ik iets aan hem vraag doet hij ook graag voor me.

Helaas is hij nogal een slons, hij ruimt niks op..
    Mok zet hij op t aanrecht ipv in de vaatwasser, kleding laat hij overal slingeren, gordijnen laat hij dicht als hij uit bed komt.
    Dit zijn nog wel erger puntjes ;)

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mijn vriend werkt 45 uur p.w. en soms 53.

Op maandag is hij altijd vrij als ik aan het werk ben. Hij leegt dan de kattenbakken (2), leegt de vaatwasser, stofzuigt en dweilt, lapt de ramen als het nodig is, doet de boodschappen, en zorgt dat het eten klaar staat als ik thuis kom :)

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mijn man werkt fulltime en is met regelmaat in het buitenland voor werk. Ik werk parttime, maar ook onregelmatig.

In het algemeen doe ik het meest thuis, maar als ik een weekend moet werken en manlief is thuis dan doet hij ook de was, badkamer etc etc. En strijken kan hij als de beste :D
    Het allerfijnste is dat ik het niet eens hoef te vragen.....hij ziet zelf wel wat er moet gebeuren...

Kwebbel

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Uhmm, veel te veel eigenlijk. Hij werkt nu 32 uur (ouderschapsverlof) en ik ben nog even thuis bij de jongste. Normaal werk ik 2 dagen. Hij doet de badkamer (14 2m!), ramen lappen, stofzuigen, dweilen, toiletten, andere badkamer, kattenbak, bed verschonen, 2x per week koken, af en toe alleen boodschappen.. Tja wat doe ik eigenlijk nog???? Uhm, dat wat er nog overblijft en das nie veel....eruggg... Nee hoor valt mee, de 2 meiden maken best veel rommel samen, de speelkamer is regelmatig een slagveld, ik ruim dus zo een beetje de hele dag op. De was doen en opvouwen maar strijken doet hij weer en ook af en toe een wasje. O ja stofzuigen is mijn favoriet!!

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik doe zeker het meest! Hij kan het ook wel, maar echt zelden doet hij iets uit zichzelf helaas.

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik werk 3 dagen, mijn vriend 5.
    Mijn vriend stofzuigt op zijn vrije dag en kookt dan ook altijd zodat we gelijk kunnen eten als ik thuis ben. Op vrijdag kookt hij ook altijd. Hij doet de kattenbak en leegt de vuilnisbakken en draait af en toe een wasje.
    Hij doet genoeg dus, en als ik hem vraag om iets te doen dan doet hij dat ook altijd.

12. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik werk vier dagen en mijn man vijf.. toch deed ik alles in het huishouden samen met onze schoonmaakster. Nu ik met verlof ben is het eigenlijk nog steeds hetzelfde. Soms denk ik inderdaad ook wel eens: "Zie je dat nou niet?! Je kunt toch ook wel es.. ".. Ik erger me er niet aan dat hij bijvoorbeeld niet ziet dat er stof in de vensterbank ligt of dat de was in de wasdroger klaar is en moet worden opgevouwen o.i.d. .. maar als C. een broodje hagelslag heeft gegeten en het over de hele vloer ligt en meneer gewoon doodleuk weer zijn eigen dingetjes gaat doen en niet even de moeite neemt om de stofzuiger te pakken.. Tja.. daar kan ik me best wel aan ergeren!

13. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Man werkt 5 lange dagen, tot 19.00 uur.
    Ik werk (minimaal) 28 uur. Het meeste doe ik in het huishouden, maar ben ook van het opruimen. Kan slecht dingen laten liggen.;)

Maar hij doet elke ochtend, middag en avond de hond. Ik alleen als ik thuis kom.

Verder zorgt ie altijd voor de containers en doet de wekelijkse boodschappen met dochter.

Vaatwasser uitruimen hoef ik niet meer te vragen, de rest moet ik hem altijd even aan herinneren;). Hij vindt mij gewoon te netjes.

Maar ben eigenlijk best wel tevreden. Zo was ik gister werken, kwam ik thuis en vertelde man dat dochter had overgegeven in bed. Hij heeft haar in bad gedaan, bed verschoond en de was was aan het draaien. Fijn zo'n man!:)

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland

Kom je even bij mij dan!? Daar heb ik echt een hekel aan... net als de was op hangen!!
    Wassen en strijken vind ik echt leuk en poetsen heb ik ook echt geen hekel aan..
    Ik moet alles precies hebben zoals ik het in gedachten heb en als mn vriend dan één ding verkeerd neer zet, dan krijgt hij ze haha!
    Stofzuigen doet mn vriend regelmatig, maar wel met mate hoor! Kan zo maar zijn dat hij 't 3 weken wel doet en dan moet ik het weer 5 weken doen..

15. Lien88

Lien88 Niet meer actief

;) Herkenbaar... :p

Daarom doe ik het zelf. Staat alles tenminste waar het "hoort"..

16. Miniman

Miniman Niet meer actief

Ik ben momenteel werkloos en mijn man werkt fulltime. Ik doe dus momenteel alles in huis, wel zo eerlijk en prettig voor hem als hij na een dag werken thuis komt in een schoon en opgeruimd huis en zijn onderbroeken weer schoon in de kast liggen. Wel laat ik hem af en toe ons zoontje eten geven 's-avonds. Vind die 'interactie' wel belangrijk.

17. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn vriend werkt 40 uur en ik ben thuis, ik doe bijna alles. Mijn vriend pakt weleens de stofzuiger en hij zeemt de ramen aan de buitenkant. Vind het prima zo.

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    JA! Inderdaad....
    Als mn vriend de vaatwasser uitpakt, dan vind ik een bakje of een schaal of een pan waar het HE-LE-MAAL niet thuis hoort!
    Nou en dan moet ik na een dag werken nog eerst 't huis rond, om te kijken of alles wel op z'n plek staat?! Nee, dat kost me meer tijd en energie, dan dat ik het zelf doe haha!
    Koken doe ik ook altijd 's avonds, want dat kan m'n vriend echt niet!
    Alleen pasta's maakt hij altijd, maar de hollands maaltijd doe ik altijd.
    Pas geleden wilde hij boerenkool maken, maar meneer dacht; oh de boerenkool moet koken (lees; 10 min ipv 20 a 30 min ) en dan kan die door de aardappels heen!
    *proest*!!
    Kun je na gaan hoe het smaakte?

Ik laat hem wel lekker stofzuigen en de "mannen" dingen doen...
    Zware spullen sjouwen, lampjes maken, dvd-speler maken etc...

19. Lien88

Lien88 Niet meer actief

@ G89

idd! lekker de zware dingen laten doen :D Voelen ze zich meteen sterk en "nodig". Want tja, als mijn mannetje de onderbroeken moet wassen komen de witte er als roze uit, of ik mis een sok.. En het is echt goed bedoeld en doet hij het wel soms, maar als ik zeg; Schat, die vuilniszak is zo zwaar, ah, doe jij die ff... Dan moet je dat lieve smoeltje eens zien.. Helemaal happy.. ;)

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik ben thuis en mijn man werkt heel veel... dus het meeste doe ik in huis en we hebben eens in de 2 weken een schoonmaakster die alle grote klussen doet voor me... verder is mijn man elke avond even thuis om 6 uur om gezellig mee te eten en nog met de kinderen te spelen en dan brengen we ieder 1 van onze meiden naar bed... drinken een bakje koffie en kletsen wat en dan gaat hij weer aan het werk tot een uur of 22.00... de zaak is verhuisd naar een nieuw pand en 1 mei moet alles klaar zijn dus deze maand is heel druk voor hem... ik verlang dan ook niet van hem dat hij dan ook nog eens wat in huis doet hoor... hij werkt keihard om ons alles te kunnen geven en hij maakt tijd vrij voor onze meiden en mij dus ik vind het prima zo...

oh en hij is met de tuin bezig in de weekenden, nieuw schutting en poort, het gras opnieuw zaaien en dat soort klusjes....:p

Deel Deze Pagina