Mannen in de het huishouden!

Discussie in 'De lounge' gestart door G89, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Uhm... ja dat vergat ik inderdaad nog.... wij hebben een heeeeele groooooooote tuin, dus dat vergt ook aardig wat onderhoud! Dat doet hij dus ook nog allemaal als zijn rugklachten het toestaan. Helaas wil hij jammergenoeg nog wel eens te veel doen als hij zich goed voelt.... dat moet hij dan natuurlijk weer bekopen met een dag pijn :(

Oh ja, het uitlaten en voeren van de honden doet ie ook nog

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik doe bijna alles want werk maar 24 uur en mijn vriend 40 uur.
    Maar als hij doet wel altijd de tuin bijhouden en garage enz opruimen en als er iets tussenkomt dat ik niet kan poetsten neemt hij het gewoon over

3. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik had al eerder gereageerd en ben ook heel blij met mijn mannetje, want hij doet heel veel in huis, maar gisteren brak echt mijn klomp.

Beide gewerkt gisteren. Hij gaat dan de kleine halen van het kdv, zodat ik thuis alvast kan koken en nog wat andere dingen kan doen. Ik ben dan rond half 6 thuis en hij rond kwart over 6.
    Dus ik had de hond uitgelaten, eten gegeven, bed verschoond, een was in de machine gedaan, eten gekookt en de tafel gedekt.
    Na het eten heb ik de kleine in bad gedaan en naar bed gedaan, was uit de machine opgehangen, beneden aanrecht/tafel opgeruimd. Alvast brood gesmeerd voor vandaag voor hem en mij. Planten water gegeven.
    Meneer had intussen alleen nog maar achter de computer gezeten.
    Ploft hij naast me op de bank om half 10. Zegt hij: wil jij de hond uitlaten (zijn "taak") want ik ben zo moe, heb zoveel gedaan vandaag :$
    MANNEN!!

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik ben thuisblijfmama en mijn man werkt 60/90 uur in de week dus ik vind het logisch dat ik eigenlijk al het werk doe maar hij oet wel eens stofzuigen hoor (zeker tijdens mijn zwangerschappen)

Zijn ding is een beetje de containers / afvalemmer legen e.d. oja en de vaatwasser vullen (ik leeg hem dan weer) dus ik vind dat hij meer als genoeg doet als je ziet dat ie vaak 2 keer zoveel werkt als andere mannen..

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Mijn vriend werkt 38 uur verdeeld over regelmatige en onregelmatige diensten. Ik werk 32 uur.

Mijn vriend doet de was, de strijk, dweilen, ramen wassen, de badkamer poetsen & koken (als hij eerder thuis is dan ik).... Ik mag niet klagen :D:D:D

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ow en hij doet de tuin & de auto's poetsen!! :p

7. Maia

Maia Niet meer actief

ehhh mijn man heeft tegenwoordig 2 papadagen. We hadden de verdeling: ik opruimen en alles (wc/badkamer/afstoffen) schoonmaken, hij opruimen en stofzuigen/dweilen en vuilnis.

Nou behalve het laatste heeft hij tot nu toe niets aan het huishouden gedaan.
    Daarintegen zijn inmiddels wel al mijn kozijnen geschilderd, is hij nu bezig met een kist waarin we de spulletjes van Fleur kunnen opbergen, heeft hij gordijnen opgehangen, plinten gehaald (nog niet geplaatst) en boekenplankjes voor de keuken geregeld. En dat zijn ook allemaal dingen die moeten gebeuren dus ik vind het voorlopig wel even best ;)

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat is lief zeg:p

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij doen alles hier samen. We werken allebei 4 dagen per week. We hebben één mamadag en één papadag. En ik maak meestal een lijstje van wat er moet gebeuren en dan kijken we wel hoe ver we komen.
    Vandaag heeft ie twee of drie wassen gedraaid en boodschappen gedaan. Verder de vaatwasser uitgeruimd, gekookt en de vaatwasser weer ingeruimd. Oja, en de kolf en 'babyafwas' gedaan en gesteriliseerd. :) Poetsen en opruimen doe ik tegenwoordig meer, maar toen ik zwanger was deed hij bijna alles. Ik heb in ieder geval geen klagen hier!

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik doe zit nu nog op school 2 dagen en 3 dagen stage, daarnaast doe ik het huishouden, en mijn schoonmoeder komt ook 1x per week. straks als de kleine er is zal ik de eerste tijd thuis blijven dus dan zal ik het huishouden doen, mijn vriend werkt heel veel, eigen bedrijf. maar daarnaast doet hij wel alles in de tuin die vrij groot is en als er iets in huis gemaakt ofzo moet worden doet hij dat ook.

11. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    oh.. heel herkenbaar! mijn vriend doet dat ook! En als er echt niks meer bij kan, legt ie er gewoon een vuilniszak naast!!:$
    dus legen? ho maar!

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik werk 3 dagen, mijn vriendje fulltime (en soms ook nog de zaterdagmorgen) maar hij doet heel veel in huis.
    Ik heb reuma en kan bv niet goed stofzuigen en was opvouwen.
    Dat doet hij dan.
    Als ik vrij ben dan maak ik de benedenverdieping schoon inclusief wc. En hij doet de bovenverdieping.

Ik mag eigenlijk van geluk spreken, want hij is een heel opgeruimd typje! Soms 'erger' ik me er wel eens aan, als hij zich om 21.00 bedenkt dat hij even de badkamer gaat doen!
    Verder is het een echte man hoor! haha!

Liefs

13. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Wat een hoop herkenbare mannen, hahaha.

Toen we beide nog fulltime werkte kwam nog het meeste op mij neer qua huishouden. Niet eens zozeer omdat mijn vriend lui is, maar meer omdat hij de troep niet ziet ;) Ik ben juist extreem opgeruimd en schoon en hij is ongeveer de grootste chaoot die ik ooit heb ontmoet! Ik ben dus al blij als hij niet al teveel rommel maakt, haha.

Eerlijk is eerlijk, hij heeft van die opwellingen en dan gebeurd het gelijk goed ook! Jammergenoeg maakt hij het alleen niet altijd af, waardoor de troep nog erger is dan daarvoor *zucht* Maar mijn vriend is er ook zo 1 die heel hard gaat schoonmaken als mijn ouders bv langskomen. Heerlijk zou het liefst willen dat ze iedere dag kwamen :D Hij doet dingen overigens wel als ik het vraag, dat moet ook gezegd worden! En hij is kok geweest en kookt dus ook het meeste thuis. Stiekum ben ik daar ook niet altijd blij mee hoor, want het lijkt daarna wel alsof er een bom in de keuken is afgegaan :$

Ach, ik heb denk niks te klagen, hij werkt hard is nu al een super pappa en partner. Huishouden is gewoon niet zijn ding, maar hij doet z'n best, hihi.

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik moet ook altijd alles vragen voor hij het doet.. het is niet zo dat hij het niet wil maar op één of andere manier ziet ie het ook gewoon niet.. als ik het vraag dan doet hij het wel maar is wel irritant dat ik er steeds om moet vragen..

gelukkig kookt hij wel bijna elke dag en hij werkt fulltime en ik parttime in de avond dus is het logisch dat ik het meeste doe maar toch kan ik me niet herinneren wanneer hij voor het laatst de stofzuiger vast had

15. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hier een man die héél veel doet! Hij werkt 40 uur, van 06.30 uur tot 14.30 uur. Na zijn werk haalt hij de kinderen ( op de dagen dat ik werk) op van het kdv. Maar meestal niet voordat hij iets in het huishouden heeft gedaan ( denk aan was draaien, vouwen, stofzuigen of dwijlen) Hij kookt dan en 's avonds brengen we samen de kids naar bed en doen we samen in bad. Daarna met z'n tweeën opruimen.

In het weekend doen we vaak ook samen het huishouden. Ik kook overwegend op de dagen dat ik thuis ben, maar ruimt af b.v. De kinderen verzorgen doen we echt samen. Hij verschoont net zoveel luiers als ik en gaat er ( zelfs vaker) dan ik 's nachts uit.

Dus............ Als jullie mij ooit horen klagen, dan mogen jullie er echt op aanspreken! ;)

En nu lijkt het alsof ik niks doe, maar dat is niet zo... :) Maar hier is er zeker sprake van gelijkwaardigheid en dat we gezamenlijk de verantwoordelijkheid delen!

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Mijn doet bijna niets in huis en dat hoeft van mij ook niet.

Hij heeft twee taken, ene is seizoenswerk, namelijk gras maaien en andere is vuilnisbak legen wanneer deze vol is. Vaak vergeet hij dat ook nog es dus het komt erop neer dat hij eigenlijk niks doet.

En dat vind ik ook niet erg. Ik werk 20 uur en heb het zo geregeld dat ik in het weekend niks hoef te doen en we samen met mannetje kunnen genieten van het weekend.

Ik doe op maandagmiddag bovenverdieping helemaal poetsen, grondig dus en op woensdag de onderverdieping en de was. En op vrijdag doe ik boven en beneden nog een keer lichtjes over incl de was. Dus dan ben ik vrijdagmiddag klaar en kan ik wachten op het weekend.

Deel Deze Pagina